  • 71. Data: 2010-07-08 09:46:38
    Temat: Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i12tof$5m6$1...@n...dialog.net.pl...
    > pewnie POCH
    > a nie prościej zrobić?

    Acha, to POCH nie są zlikwidowane jeszcze? Miały być. Tzn. miały być
    likwidowane.

  • 72. Data: 2010-07-08 11:24:07
    Od: shg <s...@g...com>

    On 8 Lip, 11:46, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i12tof$5...@n...dialog.net.pl...

    > Acha, to POCH nie są zlikwidowane jeszcze? Miały być. Tzn. miały być
    > likwidowane.

    Że jak? Gdzieś Ty takie bzdury słyszał? Mają się całkiem nieźle i
    wciąż się rozwijają. Ostatnie kilka lat (nie mam dostępu do danych
    <2004 r., ale przypuszczam że też źle nie było) kończą ze znacznym
    dodatnim wynikiem finansowym, więc skąd pomysł żeby likwidować?
    Kulczyk ich kupił, tak swoją drogą.

  • 73. Data: 2010-07-08 12:45:17
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    5g2000yqi.googlegroups.com...

    > Kulczyk ich kupił, tak swoją drogą.

    A... to rozumiem... czyli PR nastawiony na zbicie ceny dotarł do mnie.

  • 74. Data: 2010-07-08 14:10:27
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-07-08 11:44:22 +0200, "slawek" <s...@h...pl> said:

    > Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqb.googlegroups.com...
    Można

    > Ostatnio jak dokonywałem zakupu pewnego - zupełnie nieszkodliwego (m.i.
    > jest w produktach dla niemowląt, sic!) - odczynnika, to musiałem
    > wypełniać jakieś papierki, że to i sio - co najmniej jakbym kupował pół
    > tony plutonu. Więc to nie taki banał.

    Jest banał, tyle że z biurokracją.
    Władza musi mieć papier mówiący do jakich celów zamierzasz użyć, na
    przykład, chlorek sodu.

    --
    DJ

  • 75. Data: 2010-07-08 17:53:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2010 04:24:07 -0700 (PDT), shg wrote:

> [...]
    ><2004 r., ale przypuszczam że też źle nie było) kończą ze znacznym
    >dodatnim wynikiem finansowym, więc skąd pomysł żeby likwidować?

    Zagladam raz na rok na ich strone. Znajduja sobie lepsze produkty -
    coraz mniej prostych odczynnikow w ich ofercie, coraz glebiej trzeba
    po nie siegac.

    Wladze polskie i unijne powoli wykoncza i chemie w kraju.

    J.

  • 76. Data: 2010-07-08 20:53:42
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i14m8i$7f2$...@n...dialog.net.pl...
    > Władza musi mieć papier mówiący do jakich celów zamierzasz użyć, na
    > przykład, chlorek sodu.

    Jak to w jakim celu? Jako moderator! LOL

  • 77. Data: 2010-07-08 21:03:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "slawek" <s...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > jest w produktach dla niemowląt, sic!) - odczynnika, to musiałem
    > wypełniać jakieś papierki, że to i sio - co najmniej jakbym kupował pół

    To, że coś jest w produktach dla niemowląt nie znaczy wcale że jest to
    nieszkodliwe... Szkodliwość zależy bowiem od stężenia. A w sklepie
    chemicznym kupowałeś chyba coś stężonego, nie?

    Nawiasem mówiąc wypicie dużej ilości czystej wody jest bardzo szkodliwe.

  • 78. Data: 2010-07-08 21:41:09
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    > To, że coś jest w produktach dla niemowląt nie znaczy wcale że jest to
    > nieszkodliwe... Szkodliwość zależy bowiem od stężenia. A w sklepie
    > chemicznym kupowałeś chyba coś stężonego, nie?

    Oj Pszemol, stężone bywają różne ciekawe rzeczy - na przykład taki etanol,
    50%, straszna trucizna to jest. Straszna.

    Węgiel, antracyt, to prawie 100% węgiel, stężony jak cholera. Benzyna - toż
    to dopiero jest niebezpieczna, stężona, mieszanina różnych związków
    organicznych! (Czy na stacji paliw wypełniasz formularz jakiś?!)

    O tym że woda jest stężona - to pewnie sam wiesz. (Przy okazji, powielasz
    mit o możliwości zatrucia się wodą - znasz jakikolwiek udokumentowany
    przypadek? Teoretycznie można wskutek hiperwentylacji umrzeć - czyli nie
    oddychaj za głęboko!)

    Głupota przepisów sprowadza się do tego, że nijak nie jest powiązany z
    RID/ADR. Ale to tak na marginesie i zupełnie niepotrzebne, bo pewnie sam
    wiesz co i jak i nawet dlaczego.

  • 79. Data: 2010-07-09 03:22:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Oj Pszemol, stężone bywają różne ciekawe rzeczy - na przykład
    > taki etanol, 50%, straszna trucizna to jest. Straszna.

    Czego to dowodzi? Jesteś pewny że rozumiesz co napisałem?

    > Węgiel, antracyt, to prawie 100% węgiel, stężony jak cholera. Benzyna
    > - toż to dopiero jest niebezpieczna, stężona, mieszanina różnych związków
    > organicznych! (Czy na stacji paliw wypełniasz formularz jakiś?!)

    Napisz mi co to za substancję kupowałeś - porozmawiamy o stężeniach...

> [...]
    > mit o możliwości zatrucia się wodą - znasz jakikolwiek udokumentowany
    > przypadek? Teoretycznie można wskutek hiperwentylacji umrzeć - czyli nie

    Sugerujesz że można wypić 2-3 litry wody duszkiem i nic Ci nie będzie? :-)

    > Głupota przepisów sprowadza się do tego, że nijak nie jest powiązany z
    > RID/ADR. Ale to tak na marginesie i zupełnie niepotrzebne, bo pewnie sam
    > wiesz co i jak i nawet dlaczego.

    Przepisy mają stanowić pewne uogólnienie i jeśli znajdziesz jakiś
    szczególny przypadek w którym się nie sprawdzają to nie znaczy
    że udowodniłeś ich niepotrzebność w ogólności...

  • 80. Data: 2010-07-09 10:31:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Nawiasem mówiąc wypicie dużej ilości czystej wody jest bardzo szkodliwe.

    Może gdyby tak czymś popijać dla obniżenia stężenia, to człowiek się nie
    zatruje?

    --
    Jarek