-
1. Data: 2011-06-13 18:32:07
Temat: Re: Włókno węglowe
Od: "mezmerus - projektant" <m...@g...com>
> Dnia Mon, 13 Jun 2011 14:53:25 +0200, Jakub Tarczewski napisał(a):
>
> > listwa węglowa o tych wymiarach będzie trochę za sztywna żeby robić za
> > sprężynę -oczywiście zależy od zastosowania.
>
> pytanie podstawowe, jaki miałaby mieć skok?
>
> --
> pzdr
> meping
Ok, sprężyna nie jest kształtu zwykłej amortyzatorowej. Ona będzie miała kształt
")" podczas spoczynku i "c" podczas wygięcia. Skok tej sprężyny
wg mojego
założenia to około 300 - 400mm w takiej pracy. Co do zastosowania szkła to czemu
nie powinienem? Chodzi mi o to by sprężyna nie była przy tych gabarytach za
sztywna. Myślałem nad stosunkiem 2xCarbon : 1xSzkło co zaowocowałoby
przynajmniej w teorii nie obniżeniem wytrzymałości sprężyny względem czystego
karbonu a dodanie jednej warstwy szkła dałoby jej większą sprężystość i
"miękkość" przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości :) mówię, tak to wg mnie
byłoby w teorii. A zastosowanie? Przyznam szczerze :) Szczudła do skakania :)
zamierzam zaprojektować nową generację.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2011-06-13 19:24:11
Temat: Re: Włókno węglowe
Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>
>
> Ok, sprężyna nie jest kształtu zwykłej amortyzatorowej. Ona będzie miała kształt
> ")" podczas spoczynku i"c" podczas wygięcia. Skok tej sprężyny
wg mojego
> założenia to około 300 - 400mm w takiej pracy. Co do zastosowania szkła to czemu
> nie powinienem? Chodzi mi o to by sprężyna nie była przy tych gabarytach za
> sztywna. Myślałem nad stosunkiem 2xCarbon : 1xSzkło co zaowocowałoby
> przynajmniej w teorii nie obniżeniem wytrzymałości sprężyny względem czystego
> karbonu a dodanie jednej warstwy szkła dałoby jej większą sprężystość i
> "miękkość" przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości :) mówię, tak to wg
mnie
> byłoby w teorii. A zastosowanie? Przyznam szczerze :) Szczudła do skakania :)
> zamierzam zaprojektować nową generację.
>
ciekawe... mam nadzieję że upublicznisz wyniki prac...oczywiście już po
opatentowaniu :-)
Natomiast obawiam się, że bez eksperymentów z wymiarami (zwł. grubością)
sprężyny się nie obejdzie. Co do szkła mam wątpliwości, które oczywiście
nie muszą się sprawdzić, ale wg mnie to czy obniżysz sztywność nie jest
pewne i zależy od rozmieszczenia warstw szkło/karbon, natomiast z
pewnością obniżysz wytrzymałość i odporność na zmęczenie. Przy takich
odkształceniach różnice w module sprężystości poszczególnych warstw będą
powodować powstawanie znacznych naprężeń ścinających i w efekcie
delaminację. Ale może przesadzam. Tak jak pisałem -porządne policzenie
tego jest teoretycznie możliwe, ale trudne i niekoniecznie się sprawdzi
w praktyce.