-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Włókno węglowe
Date: Mon, 13 Jun 2011 21:24:11 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 26
Message-ID: <it5o4j$2f5$1@news.onet.pl>
References: <5...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-255-47-124.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1307993044 2533 77.255.47.124 (13 Jun 2011 19:24:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jun 2011 19:24:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
In-Reply-To: <5...@n...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28915
[ ukryj nagłówki ]
>
> Ok, sprężyna nie jest kształtu zwykłej amortyzatorowej. Ona będzie miała kształt
> ")" podczas spoczynku i"c" podczas wygięcia. Skok tej sprężyny
wg mojego
> założenia to około 300 - 400mm w takiej pracy. Co do zastosowania szkła to czemu
> nie powinienem? Chodzi mi o to by sprężyna nie była przy tych gabarytach za
> sztywna. Myślałem nad stosunkiem 2xCarbon : 1xSzkło co zaowocowałoby
> przynajmniej w teorii nie obniżeniem wytrzymałości sprężyny względem czystego
> karbonu a dodanie jednej warstwy szkła dałoby jej większą sprężystość i
> "miękkość" przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości :) mówię, tak to wg
mnie
> byłoby w teorii. A zastosowanie? Przyznam szczerze :) Szczudła do skakania :)
> zamierzam zaprojektować nową generację.
>
ciekawe... mam nadzieję że upublicznisz wyniki prac...oczywiście już po
opatentowaniu :-)
Natomiast obawiam się, że bez eksperymentów z wymiarami (zwł. grubością)
sprężyny się nie obejdzie. Co do szkła mam wątpliwości, które oczywiście
nie muszą się sprawdzić, ale wg mnie to czy obniżysz sztywność nie jest
pewne i zależy od rozmieszczenia warstw szkło/karbon, natomiast z
pewnością obniżysz wytrzymałość i odporność na zmęczenie. Przy takich
odkształceniach różnice w module sprężystości poszczególnych warstw będą
powodować powstawanie znacznych naprężeń ścinających i w efekcie
delaminację. Ale może przesadzam. Tak jak pisałem -porządne policzenie
tego jest teoretycznie możliwe, ale trudne i niekoniecznie się sprawdzi
w praktyce.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-31 Duńskie precedensy w sprawie odsprzedawania terytoriów USA [Wyspy Dziewicze (1917)]
- 2025-01-31 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=