-
1. Data: 2011-06-07 12:43:34
Temat: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Od: "CRAY" <c...@w...pl>
Witam,
Chciałbym się poradzić w kwestii koła zamachowego. Mam silnik od Omegi 3.0
V6 x30xe, który używany będzie do napędzenia prądnicy (stała prędkość
obrotowa - ok. 2300 obr/min). Silnik mam w wersji z automatyczna skrzynia
biegów czyli cienkie koło zamachowe z wieńcem do którego przykręcona jest
przekładnia hydrokinetyczna - usztywnia koło.. Do połączenia silnika i kół
pasowych zakupiłem wal kardana z kompensacją wzdłużną, bańkę przekładni
rozciąłem na pół i przyspawałem płytę stalowa z kołnierzem do mocowania
wału. Całość jest na pewno niewyważona i będę musiał to zrobić ze względu na
panewki. Przyznam ze po pewnym czasie zacząłem się zastanawiać nad
poprawnością takiego rozwiązania i rozważam czy nie lepiej pozbyć się
przekładni i zostawić tylko koło z wieńcem i do środka, w miejscu gdzie koło
przykręcane jest do wału silnika, dorobić krotki łącznik (pełniłby funkcje
istniejącej podkładki)do wału kardana. Pytanie tylko czy samo koło z wieńcem
nie będzie zbyt giętkie i zbyt lekkie? Druga opcja to zrobienie nowego
grubszego koła, może ktoś się orientuje ile powinien ważyć taki zestaw?
http://w525.wrzuta.pl/obraz/57KHS1LBcd8/1005
http://w525.wrzuta.pl/obraz/6ZkgXjJQW6q/1001
http://w525.wrzuta.pl/obraz/9rHmyJQlsl8/1002
http://w525.wrzuta.pl/obraz/a9SlCjithki/1006
http://w525.wrzuta.pl/obraz/7DDQOUFw0oC/1003
Pozdrawiam
-
2. Data: 2011-06-07 14:55:23
Temat: Re: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "CRAY" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
news:isl6i6$8ti$1@news.mm.pl...
> Chciałbym się poradzić w kwestii koła zamachowego. Mam silnik od
> Omegi 3.0 V6 x30xe, który używany będzie do napędzenia prądnicy
Duza ta pradnica ma byc ? Ten silnik ma ze 150kW, optymalnie
pracuje pewnie na ~80kW.
A przy takiej mocy ciaglej to juz chyba lepiej poszukac diesla.
>(stała prędkość obrotowa - ok. 2300 obr/min).
Prad staly ? Bo zmienny w naszym klimacie lubi 3000 rpm.
IMO to akurat V6 kola zamachowego az tak bardzo nie potrzebuje. Byc
moze takie kolo jest do dostania od manualnej skrzyni.
Szczegolnie jak bedzie obciazona wirnikiem pradnicy - tez dobre
kolo.
I wywalilbym tego kardana, a dal jakas prosta rurke, na tyle
elastyczna zeby nie bylo problemow dopasowania osi.
J.
P.S. to tylko w USA syrena ma 180KM i 8 cylindrow
http://www.youtube.com/watch?v=J9hPHw_EKBU
-
3. Data: 2011-06-07 19:57:07
Temat: Re: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-06-07 16:55, J.F. pisze:
>
> IMO to akurat V6 kola zamachowego az tak bardzo nie potrzebuje. Byc moze
> takie kolo jest do dostania od manualnej skrzyni.
> Szczegolnie jak bedzie obciazona wirnikiem pradnicy - tez dobre kolo.
O ile prądnica ma te ~100 kW, to i wirnik ma konkretny moment bezwładności.
>
> I wywalilbym tego kardana, a dal jakas prosta rurke, na tyle elastyczna
> zeby nie bylo problemow dopasowania osi.
Po co kombinować - wyjdzie/albo nie wyjdzie, a 100 kW@2300/min daje
ponad 400 Nm. Są gotowe sprzęgła z elastomerami.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
4. Data: 2011-06-07 20:29:24
Temat: Re: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Od: "CRAY" <c...@w...pl>
> Duza ta pradnica ma byc ? Ten silnik ma ze 150kW, optymalnie pracuje
> pewnie na ~80kW.
> A przy takiej mocy ciaglej to juz chyba lepiej poszukac diesla.
Pradnica ma 55 kW i zroznych przyczyn zdecydowalem sie wlasnie na ten
silnik.
>>(stała prędkość obrotowa - ok. 2300 obr/min).
>
> Prad staly ? Bo zmienny w naszym klimacie lubi 3000 rpm.
Obroty na silniku 2300 ale zastosowane jest przekladnia pasowa czyli 2300 na
silniku i 1500 na pradnicy.
> IMO to akurat V6 kola zamachowego az tak bardzo nie potrzebuje. Byc moze
> takie kolo jest do dostania od manualnej skrzyni.
> Szczegolnie jak bedzie obciazona wirnikiem pradnicy - tez dobre kolo.
Tez mi sie tak wydaje tylko problemem jest dosc cienkie kolo z wiencem ktore
musi pozostac aby silnik odpalic , gdyby bylo grubsze nie mialbym obaw ze
bedzie wpadac w jakies wibracje i sie rozleci - blacha ok 3 mm.
> I wywalilbym tego kardana, a dal jakas prosta rurke, na tyle elastyczna
> zeby nie bylo problemow dopasowania osi.
Wlasnie o to spasowanie osi chodzi ,niechcialbym zalatwic panewek minimalna
niewspolosiowoscia.
Pozdrawiam
-
5. Data: 2011-06-08 10:08:24
Temat: Re: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "CRAY" <c...@w...pl> napisał w
>> Duza ta pradnica ma byc ? Ten silnik ma ze 150kW, optymalnie
>> pracuje pewnie na ~80kW.
>> A przy takiej mocy ciaglej to juz chyba lepiej poszukac diesla.
> Pradnica ma 55 kW i zroznych przyczyn zdecydowalem sie wlasnie na
> ten silnik.
Z tego da sie male osiedle zasilac, mam nadzieje ze dobrze
przemyslales decyzje.
> Obroty na silniku 2300 ale zastosowane jest przekladnia pasowa
> czyli 2300 na silniku i 1500 na pradnicy.
Z ciekawosci to bym sprawdzil ch-ki tego silnika. Czy nie byloby
lepiej zeby chodzil na 1500rpm i otwartej przepustnicy.
Tzn - oszczedniej na paliwie, na panewkach niekoniecznie, ale to
chyba do sporadycznej pracy.
>> I wywalilbym tego kardana, a dal jakas prosta rurke, na tyle
>> elastyczna zeby nie bylo problemow dopasowania osi.
> Wlasnie o to spasowanie osi chodzi ,niechcialbym zalatwic panewek
> minimalna niewspolosiowoscia.
Na takie drobne to wystarczy sprzeglo podatne. Choc jak dajesz
przekladnie na paskach to znow podejscie sie zmienia - moze nic nie
trzeba.
J.
-
6. Data: 2011-06-09 16:43:18
Temat: Re: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Od: "marvin" <m...@w...pl>
Uzytkownik "CRAY" napisal...
> Witam,
> Chciałbym się poradzić w kwestii koła zamachowego. Mam silnik od Omegi 3.0
> V6 x30xe, który używany będzie do napędzenia prądnicy (stała prędkość
> obrotowa - ok. 2300 obr/min).
Fajny silnik :) Jak to chłodzisz przy takiej stacjonarnej pracy?
ps. a LPG jest?
Pozdrawiam
marvin