    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Date: Mon, 9 Oct 2017 16:10:40 +0200

    dyskusyjnych:orfurm$at0$...@d...me...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie rozumiem... o co Ci chodzi?

    Jak chcesz tak handlowac, to nie ma sprawy, instalujesz kase i
    zrobione.
    Ale jak nie chcesz ... grozi Ci, ze po jednej sprzedazy bedziesz
    musial zainstalowac, potem jakies codzienne raporty drukowac ... nie
    obslugujemy osob prywatnych i basta :-)

    >Na lawecie, no jak to jak?
    >A jak sądzisz dziś samochody trafiają z jakiegoś portu wyładunkowego
    >Gdyni do ASO w Krakowie? Helikopterem?

    Pociagiem, tirem ... a na male osiedle tirem nie podjedziesz, trzeba
    sobie plac przeladunkowy na male lawetki zorganizowac.

    >Czy to prawo w całej EU?

    O ile pamietam to tak.

    >No tu może być problem, aczkolwiek można to chyba
    >jakoś obejść? :-) Ciekawe jak rozwiązuje to prawo Tesla.

    A sprzedaje wysylkowo w EU ?

    >No ale producent miałby tak sprzedawać, co wlaśnie pozbawiałoby
    >chleba
    >dilerom. Tesla tak sprzedaje auta.

    Ale producent chce miec zaangazowanych dealerow, co na tym tez
    zarabiaja.
    A i serwis swiadcza.
    Widzisz gdzies jeszcze "sklepy firmowe" w swiecie ?
    No czasem sie zdarzy, Apple, Samsung - sporo firm jednak przez
    dealerow sprzedaje. Widac tak lepiej :-)

    >A może to tylko pozory jakie stwarzają dilerzy żeby Cię przekonać że
    >Cię
    >lubią i sprzedaliby Ci taniej ale nie dadzą rady bo im fabryka nie
    >pozwala?
    >Ja wtedy wychodzę i wołają mnie spod drzwi abym wrócił do negocjacji
    >:-))

    USA to inny swiat, ale w Niemczech ponoc upusty normalne.
    Dealer ponoc mala ma marze, to wiele nie upusci ... mnie tylko
    smieszy, jak slysze, ze gdzies tam rekordowa kare nalozyli, bo
    producent farby sie dogadal z marketami, zeby jedna cene trzymali, a w
    samochodach jakos to nie przeszkadza :-)

    >Jesli status ASO fabryka udziela wedlug uznania to chyba nie udziela
    >takiego statusu dwum stacjom obsługi w Pcimiu górnym...

    Kto ich tam wie, moze wystarczy wyrazic chec, miec odpowiednie
    pieniadze i fabryka z kazdym podpisze. Pod grozba unijnej kary :-)

    Tylko czy ktos w Pcimiu bedzie chcial otwierac drugi salon i ASO danej
    marki, jesli pierwszy nie ma oblozenia. I biznes sie kreci bez
    unijnych kar :-)

    J.