    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Date: Mon, 9 Oct 2017 13:35:46 -0000 (UTC)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Zawozisz?

    No piszę że zawożę. Wątpisz? Czemu?

    > Art 174 ustawy o odpadach.
    >
    > Legalny sposób, to podpisać umowę z firmą transportującą odpady na
    > wstawienie do Twojego warsztatu atestowanego pojemnika na odpady olejowe,
    > który przez tą firmę zostanie później odebrany.
    > Przy czym z osobą prywatną podobno nie ma możliwości podpisania takiej
    > umowy (przynajmniej tak twierdziły firmy zajmujące się odpadami w mojej
    > okolicy).

    I dlatego osoby prywatne zawożą do zakładów, które utylizują bo mają takie
    umowy.

> [...]
    >
    > I zazwyczaj taki serwis, to poza wymianą oleju i filtrów jeszcze lista
    > rzeczy do poprawienia po fabryce.
    > Nie na tyle istotnych dla bezpieczeństwa żeby robić z nich akcję serwisową,
    > ale jednak wymaganych do zrobienia.
    >
    > Bez dostępu do systemu, pewnie się o tym nie dowiesz, nie zrobisz, a za
    > późniejsze uszkodzenie w wyniku takich zaniedbań gwarant już
    > odpowiedzialności pewnie nie uzna.
    >
    > A praktyka jest taka że wykupienie dostępu do wszystkich popularnych marek
    > i modeli jest na tyle drogie, że chyba niewiele niezależnych warsztatów się

    Czyli w umowie gwarancyjnej wyczytałeś taki warunek zawiezienia do ASO czy
    nie znalazłeś?
    Bo ja widzę w warunkach gwarancji wymóg wymiany płynów w odpowiednich
    interwałach.

    > Z technicznego punktu widzenia ja się z Tobą całkowicie zgadzam.
    > Natomiast życie życiem - jak właściciel serwisuje samochód poza ASO, a
    > zwłaszcza jeśli to robi samodzielnie, to może być pewien, że w razie chęci
    > skorzystania z gwarancji zacznie się kopanie z koniem.
    > Oczywiście można się szarpać, sądzić, biegli, może się uda wygrać, może się
    > nie uda - niektórzy nawet to lubią.

    Ja mam zupełnie inne doświadczenie: ASO z pocałowaniem rączki przyjmuje
    naprawy gwarancyjne - czasem nawet wyszukują samodzielnie rzeczy do
    zrobienia na które się klient nie skarży lub nawet nie zauważy -
    najwyraźniej fabryka płaci im całkiem nieźle.
    Cóż, pewnie wynika to właśnie z faktu że są odrębnym podmiotem gospodarczym
    i taka naprawa gwarancyjna, będąca stratą dla fabryki jest zyskiem i
    źródłem przychodów dla ASO.

    > Smutna prawda jest taka, że oficjalna sieć dystrybucji jest monopolistą na
    > rynku i z tej monopolistycznej pozycji bardzo chętnie będzie korzystać.
    > Do wyboru masz albo spuścić pokornie głowę i zgodzić się na zasady
    > narzucone przez monopolistę, albo iść na wojnę i poświcić istotną część
    > życia na walkę z koncernem.

    Jeszcze nie pokazałeś tego że gwarant wymuszałby w umowie gwarancyjnej
    odwiedzenie ASO.