  • Data: 2012-03-11 01:13:44
    Temat: Re: Włamanie do telefonu przez Blutooth - jak się bronić?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jj4p1s$m9v$1@news.task.gda.pl...

    > Widzę, że źle sprecyzowałem pytanie. Nie pytałem "JAK SIĘ ZABEZPIECZYĆ".
    > Pytałem, czy producenci w nowych wersjach blutootha naprawili tę lukę,
    > która pozwala się włamać. Blutooth ma już kilka wersji więc nic nie stoi
    > na przeszkodzie, żeby załatać luki.
    > Wiem, że najlepszą ochroną jest wyłaczyć BT, ale często powoduje to utratę
    > komfortu używania telefonu.
    > A program?
    > Proszę, tu pierwszy odcinek:
    > http://all.gloria.tv/?media=209069
    > Uwaga - wciąga.

    BT to protokół komunikacyjny, podobnie jak np. TCP/IP.
    Tak więc jako taki to nie BT ma dziury, a oprogramowanie telefonu.
    Ciężko mówić, że BT ma dziure bo da się zadzwonić z przechwyconego telefonu,
    gdyż czegoś takiego nie przewiduje specyfikacja BT. Natomiast co robi system
    z informacjami przesyłanymi przez BT, to już sprawa oprogramowania i
    ewentualnych w nim dziur. BT nic do tego.
    BT to jedynie specyfikacja transmisji danych (opis warstwy fizycznej
    (sprzętu), struktura ramki, itp., itd.).