  • 1. Data: 2011-02-10 12:35:06
    Temat: Wlaczniki pradu sterowane przez bluetooth
    Od: rpc5jhg <r...@g...com>

    Witam,
    Mam nadzieje ze to wlasciwa grupa. Chodzi o to ze u mnie w biurze
    sterowanie swiatlami, roletami, ekranem, projektorem i klimatyzacja
    odbywa sie przy pomocy zdalnego sterowania. Powiedziano mi ze
    polaczenia odbywaja sie przez bluetooth. Wczesniej tego nie bylo zatem
    ktos to zamontowal niedawno. Pomyslalem ze fajnie byloby w domu cos
    takiego miec. Wiecie moze gdzie mozna kupic takie wlaczniki swiatla?
    Jest w necie jakas strona gdzie byloby opisane jak wszystko podlaczyc
    zeby dzialalo?

    Pozdrawiam,
    RPC5JHG

  • 2. Data: 2011-02-10 20:10:12
    Temat: Re: Wlaczniki pradu sterowane przez bluetooth
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-10 13:35 rpc5jhg napisał(a):

> [...]
    > takiego miec. Wiecie moze gdzie mozna kupic takie wlaczniki swiatla?
    > Jest w necie jakas strona gdzie byloby opisane jak wszystko podlaczyc

    Nie widziałem akurat na BT. Są w sprzedaży włączniki zdalnie sterowane
    podczerwienią (uczą się kodu dowolnego pilota i/lub mają własny
    dedykowany), radiowo (z dedykowanym pilotem) oraz nawet listwy
    zasilające kontrolowane przez Ethernet. Stąd już krótka droga do
    sterowania takiej listwy przez komórkę z WiFi.

    Jeżeli masz spory budżet to najlepszym rozwiązaniem będzie instalacja
    EIB/KNX. Sterowanie przez Ethernet też się znajdzie gotowe. Tu masz ceny
    niektórych klocków (przyciski ścienne, moduły wykonawcze, zasilacze itd):
    http://www.elmarket.pl/index.php?grt=KNX%20/%20EIB&i
    g=3

    Można się pokusić na zamontowanie na ścianie np. takiego panelu do
    sterowania całym domem:
    http://www.elmarket.pl/index.php?it=8988

    Sterowanie przez BlueTooth też jest:
    http://www.elmarket.pl/index.php?grt=Elementy%20syst
    emowe&ig=67

    BTW: Jak ktoś zna tańszy sklep w PL z podobną ofertą niech się pochwali.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-02-11 10:50:49
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "rpc5jhg" <r...@g...com> wrote in message
    s.googlegroups.com...
> [...]
    > takiego miec. Wiecie moze gdzie mozna kupic takie wlaczniki swiatla?
    > Jest w necie jakas strona gdzie byloby opisane jak wszystko podlaczyc

    Mozna tez tak wlaczac oswietlenie :
    http://www.homiq.com/co_moge_wlaczyc.html
    http://www.homiq.com/jak_moge_wlaczyc.html
    :-)

    --
    SP4OLN

  • 4. Data: 2011-02-12 11:39:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 11.02.2011 11:50, SP4OLN wrote:

    > Mozna tez tak wlaczac oswietlenie :
    > http://www.homiq.com/co_moge_wlaczyc.html
    > http://www.homiq.com/jak_moge_wlaczyc.html

    No fajne, tylko dlaczego ma być ograniczone do i-urządzeń?
    Jak mam interfejs na www to mogę sterować z byle czego.
    Ograniczanie i dozowanie szczęśćia.
    NMSP: Typowe myślenie Polaka: Nie ważne że do d..., ważne że drogie i
    sąsiad tego nie może mieć.

    Mirek.

  • 5. Data: 2011-02-13 19:56:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-11 11:50 SP4OLN napisał(a):

    > Mozna tez tak wlaczac oswietlenie :
    > http://www.homiq.com/co_moge_wlaczyc.html
    > http://www.homiq.com/jak_moge_wlaczyc.html

    Jassne. A gdzie ceny konkretnych klocków (przyciski ścienne, bramka www,
    ściemniacze itp)? I jak się mają np. w porównaniu do systemu KNX/EIB?
    Kolejny producent, który ceny sprzedawanych urządzeń trzyma głęboko w
    szufladzie...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2011-02-13 19:58:50
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-12 12:39 Mirek napisał(a):

    > No fajne, tylko dlaczego ma być ograniczone do i-urządzeń?

    Hmmm, wygląda właśnie na sterowanie przez stronę www, w wersji
    "mobilnej". iPhone to pewnie tylko przykład urządzenia, które pozwala na
    sterowanie w ten sposób. Podobnie zrobisz na androidofonie czy innych
    telefonach. Kwestia tylko w tym, aby strona www była niezbyt duża i
    zrobiona z myślą o małych ekranikach.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-02-13 20:11:43
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-12 12:39, Mirek pisze:

    > No fajne, tylko dlaczego ma być ograniczone do i-urządzeń?
    > Jak mam interfejs na www to mogę sterować z byle czego.
    > Ograniczanie i dozowanie szczęścia.

    Tak sobie projektanci/właściciele wymyślili, że najlepszym targetem będą
    fani i-urządzeń. Bo lubią drogie gadżety i uważają, że ich posiadanie
    wyróżnia z szarego tłumu :)

    > NMSP: Typowe myślenie Polaka:
    Takie sformułowanie sugeruje jakieś kompleksy.
    Moda na i-urządzenia nie jest jakoś typowo polska. Najwyżej źle ocenili
    rynek i się na tym przejadą. Wygrają rozwiązania w których nie musisz
    mieć itunes żeby sobie puścić muzykę a za pilota będzie służyć android a
    nie iPhone/iPod :)

    MD

  • 8. Data: 2011-02-13 21:26:56
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 13.02.2011 21:11, Mario wrote:

    > Takie sformułowanie sugeruje jakieś kompleksy.

    I jako lekarstwo zalecasz mi zakup ajfona? ;)

    Mirek.

  • 9. Data: 2011-02-13 21:37:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Sunday, February 13, 2011, 10:26:56 PM, you wrote:

    > I jako lekarstwo zalecasz mi zakup ajfona? ;)

    Raczej stłuczkofona. Powinni go dostarczać z zapasem wymiennych
    szybek...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-02-13 23:35:59
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-13 22:26, Mirek pisze:

    > I jako lekarstwo zalecasz mi zakup ajfona? ;)

    Bardziej chodziło mi o kompleksy w kwestiach narodowości a nie lansu :)

    MD