  • 1. Data: 2016-01-17 19:35:56
    Temat: Wkrętarka aku zasilana z sieci
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    Da się je rozsądnie przerobić na zasilanie z sieci?

  • 2. Data: 2016-01-17 20:14:53
    Temat: Re: Wkrętarka aku zasilana z sieci
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 19:35, Kris pisze:
    > Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    > Da się je rozsądnie przerobić na zasilanie z sieci?

    Napięcie jakie, prąd jaki, co to w ogóle jest?
    Moja rozsądnie potrzebowała by zasilacza 18V 30A czyli mało rozsądnie.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-01-17 22:06:02
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-01-17 o 20:14, Irokez pisze:
> [...]
    Da się, jak kolega napisał niżej, tylko ekonomicznie może być mało
    opłacalne jak
    zasilacz trzeba robić od podstaw. Lepiej kupić nowy akumulator ;)

    > Napięcie jakie, prąd jaki, co to w ogóle jest?
    > Moja rozsądnie potrzebowała by zasilacza 18V 30A czyli mało rozsądnie.

    Nie wiedziałem, że wkrętarki mają silniki takiej mocy. Sądziłem, że nie
    dochodzą do 200W.
    Akurat ostatnio spotkała mnie potrzeba użycia wkrętarki, mam taką
    zasilaną 12V. Aku padł oraz pękł zatrzask do akumulatora. Po prostu
    podłączyłem zwykły prostownik samochodowy. Musiałem podłączyć się za
    mostkiem bo automatyka prostownika głupiała, podczas pracy brała około
    6A, udar prądowy podczas startu na pewno był większy, nie sprawdzałem już.

  • 4. Data: 2016-01-17 22:42:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 22:06, Jawi pisze:

    > Nie wiedziałem, że wkrętarki mają silniki takiej mocy. Sądziłem, że nie
    > dochodzą do 200W.

    No fakt, rozpędziłem się. Mam wiertarko-wkrętarkę z udarem.
    Taka typowa wkrętarka wolnoobrotowa to tyle nie pociągnie.

    No ale wkrętarki są i na 3,6V czy też 7,2V. Jak maleństwo 3.6V to może
    jednak ogniwa wymienne Li-Ion zrobić?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2016-01-18 02:55:54
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 17 Jan 2016 10:35:56 -0800 (PST) Kris <k...@g...com>
    napisał:

    >Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    >Da się je rozsądnie przerobić na zasilanie z sieci?

    Jasne. Kolega tak przerabiał wkrętarki, stosował do tego stare
    zasilacze komputerowe. Po prostu podłączał wkrętarkę do wyjścia 12V.
    Nie modyfikował tych zasilaczy (zresztą na elektronice zna się słabo).
    Stabilizowane nadal było wyjście 5V albo 3,3V. Ale działało.

  • 6. Data: 2016-01-18 09:35:09
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 17.01.2016 o 19:35, Kris pisze:
    > Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    > Da się je rozsądnie przerobić na zasilanie z sieci?

    Ja wyprowadzilem zasilanie na zewnetrzny akumulator zelowy, ladowany
    prostownikiem. Na jednym ladowaniu wkretarka chodzila bardzo dlugo no
    ale ergonomia tego rozwiazania byla taka sobie. W koncu caly ten interes
    rzucilem w kat i kupilem wkretarke na 230V.

  • 7. Data: 2016-01-18 17:18:44
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 09:35, tomekp pisze:
    > W koncu caly ten interes
    > rzucilem w kat i kupilem wkretarke na 230V.

    Też mi się przydała by wkrętarka sieciowa. Swoją drogą, nikt nie
    produkuje wkrętarek akumulatorowych z opcjonalnym zasilaczem sieciowym
    zamiast akumulatora ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-01-18 18:02:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 17:18, PeJot pisze:

    > Też mi się przydała by wkrętarka sieciowa. Swoją drogą, nikt nie
    > produkuje wkrętarek akumulatorowych z opcjonalnym zasilaczem sieciowym
    > zamiast akumulatora ?

    Chyba byłoby drożej niż dwa osobne.
    Z 230V nie problem wyciągnąć te 200W. Tak samo z 12V z akumulatora.
    Ale ta moc przy 12V z zasilacza sieciowego - nie będzie tanio. Popatrz
    ile kosztują zasilacze 12V 150W do LED'ów. Wychodzi druga akumulatorówka
    i to wcale nie najtańsza.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-01-18 18:38:46
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 18:02, Irokez pisze:

    > Chyba byłoby drożej niż dwa osobne.
    > Z 230V nie problem wyciągnąć te 200W. Tak samo z 12V z akumulatora.
    > Ale ta moc przy 12V z zasilacza sieciowego - nie będzie tanio.

    Podejrzewam że masz rację, ale nie wymagam takiej samej wydajności prądowej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2016-01-18 20:02:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 18:38, PeJot pisze:

    > Podejrzewam że masz rację, ale nie wymagam takiej samej wydajności
    > prądowej.

    Ale silnik wymaga, tu jest problem.
    Chyba że chcesz wkręcać w styropian.

    --