    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 20 Oct 2014 22:55:20 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wizjer elektroniczny

    On Mon, 20 Oct 2014, mt wrote:

    > Ależ mają opóźnienia,

    Zgadza się :), za bardzo przesadziłem :D

    > tylko mniejsze :)

    I o to chodzi :)
    A nawet bardziej o to, że jest ono "gwarantowane": przez
    wymóg technologiczny właśnie :), BenQ "stereo NVidia" musi
    mieć ograniczony lag, w odróżnieniu od nawet renomowanego
    produenta "nie stereo" albo z filtrem polaryzacyjnym.

    Piję pod kątem ew. testowania laga na EVF - przy czym tak
    naprawdę to "aparat pomiarowy" ogranicza możliwości pomiaru,
    ale skoro już na monitory zeszło ;) to:

    Lagi buforów w monitorach potrafią być naprawdę duże, głównie przez
    te "ulepszacze" (buforujące obraz do obróbki).
    Bo ponad 100ms to chyba dużo? ;)
    Niewąpliwie LCD stereo "wersja NVidia" musi zbuforować cały ekran,
    czyli 1/120 dla jednego oka, aby przełączyć go "w całości" (okulary
    też mają opóźnienie więc trzeba pilnować tego momentu, żeby nie było
    khem... "przesłuchów" na poziomie optycznym), czyli nie jest
    to tak mało.
    Oczywiście sporo "lepszych" monitorów też ma podobne czasy:
    http://www.displaylag.com/display-database/
    (i nie bez powodu "600 Hz" w sporej części są na końcu tej listy,
    skoro dorabiają do każdej klatki 9 pośrednich :>)
    Mniej to ew. mogły mieć "monitory do gier" (dedykowane) :),
    bo te mogą "umieć" synchronizować wyświetlanie do obrazu
    z karty grafiki, niemal tak jak CRT (ale przy wykluczeniu
    stereo, czyli klops, pewnie już "wyszły z mody").

    pzdr, Gotfryd