  • Data: 2014-03-07 08:09:55
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 06 Mar 2014 19:13:13 +0100, mk4

    > Chyba jasnym jest, ze opel ustapic pierwszenstwa.

    Pierwszeństwo może obowiązywać tylko gdy kierowca stosuje się do innych
    zasad. Jeśli ma te inne zasady w dupie (chodzi mi o niestosowanie się do
    ograniczenia prędkości, niezachowanie ostrożności przy zbliżaniu się do
    skrzyżowania itp.), to nie powinien mieć IMHO prawa potem się podpierać
    m.in. posiadaniem pierwszeństwa -- bo to taki typowy anacronizm.

    Rozumiem że jedzie zgodnie z przepisami, ograniczeniem, zwalania
    dojeżdżając do skrzyżowania, ale mimo wszystko dochodzi do wypadku -- nie
    może być winny, bo dołożył wszelkich starań aby przejechać bezpiecznie. W
    omawianym przypadku nie jechał bezpiecznie, powinien odpowiadać i posiadane
    pierwszeństwo nie powinno być żadnym argumentem łagodzącym. Takoż samo
    orzekł sąd i ja się w tym w pełni zgadzam.

    Do tej pory było to niestety tolerowane. Zapierdalacze i inni bezmyślni
    idioci czuli się bezpiecznie, ale mam nadzieję, że się to na stałe zmieni i
    kierowca który np. na drodze po jednym pasie w każdym kierunku, skręca w
    lewo, sygnalizuje ten manewr i zostaje trzepnięty w lewy bok przez
    zapierdalacza wyprzedzającego na skrzyżowaniu, też nie będzie za to
    odpowiadać pełną winą jak to miało miejsce w większości przypadków do tej
    pory (o ile kierowca nie był w stanie się już sam bronić). Takich
    przypadków gdzie ktoś ma pierwszeństwo i łamie inne zasady PORD i zdrowego
    rozsądku doprowadzając tym samym do wypadku jest mnóstwo i wg mnie nie
    powinno być tolerancji.

    --
    Pozdor Myjk