  • Data: 2014-03-07 09:41:26
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.03.2014 09:13, Miroo pisze:

    > Bardzo mnie bawi jak ktoś tak wybiórczo traktuje PoRD :)
    > Z jednej strony kategorycznie się nim podpiera, a z drugiej olewa.
    > Jak ktoś Kalemu zajechać drogę to źle, jak Kali jechać 130/50 to dobrze.

    O ile zwykle z kupąlina się nie zgadzam, to tutaj przypadkiem ma rację
    (aczkolwiek tylko częściowo) - w opisanym przypadku jeśli niemający
    pierwszeństwa widział nadjeżdżający pojazd mający pierwszeństwo, to nie
    mógł tego widoku zignorować.

    Jadący 130/50 powinien jak najbardziej dostać solidny mandat za
    przekroczenie prędkości i powodowanie zagrożenia w ruchu. To jest
    bezdyskusyjne.

    Ale jeśli skręcający w lewo go mógł zobaczyć przed rozpoczęciem manewru,
    to powinien uwzględnić obserwowane tempo zbliżania, a nie czynić
    założenia co do tej prędkości. Podstawmy sobie w miejsce tego pędzącego
    idioty pędzącą karetkę pogotowia...

    Oczywiście jeśli w momencie rozpoczęcia skrętu w lewo tamten pędzący był
    jeszcze (obiektywnie) niewidoczny, to bezdyskusyjnie jego wina. Wszystko
    rozbija się właśnie o to - czy skręcający mógł go zauważyć zanim
    rozpoczął manewr.

    Natomiast jeśli przed skrętem nie było znaku STOP oczywistą bzdurą jest
    domaganie się zatrzymania przed przecięciem pasów ruchu JEŚLI na całym
    widocznym odcinku drogi z pierwszeństwem nie ma żadnego pojazdu, któremu
    manewr utrzudniłby jazdę.