  • Data: 2014-03-05 10:44:42
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co do zasady, ten kto ma ustąpić pierwszeństwa ma ustąpić, kropka.
    > Nie tłumaczy go fakt, że inny uczestnik łamał jakiś przepis.

    Nie muszę zakładać, że jadący główną drogą złamie przepis. Jeśli dla
    jadącego przepisowo główną drogą sa tak wymalowane pasy, że bez
    przejechania przez ciągłą przebiegi moje i jego nie kolidują, to nie
    muszę mu ustępować, bo bezkolizyjnych przebiegów pojęcie ustępowania w
    ogóle NIE DOTYCZY.

    Podobnie jeśli widzę, że zdążę przejechać przed samochodem jadącym z
    przepisową szybkością, to nie muszę zakładać, że ktoś jedzie 130/50.

    Co innego, gdybyś mi udowodnił, że WIDZIAŁEM, że on tak szybko jedzie.
    Albo że widziałem wcześniej, że przejechał przez ciągłą.

    Inna sprawa, że orzecznictwo do tej pory wydawało się tę prostą zasadę
    ignorować. Jak widać, na szczęście to się zmienia.

    MJ