    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wieszanie się przy aktywnym SMP
    Date: Mon, 07 Oct 2024 16:37:09 +0200

    On Mon, 7 Oct 2024 13:39:53 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Sprawdź kondensatory, albo wymień w ciemno. Koszt mały, a może
    > pomoże.

    Taki mały update... Żaden generic kernel z zakresu 3.x.x do 5.x.x się
    nie botuje. MCE Hardware Error tuż przy inicjalizacji corów, przy
    czym czasami inicjalizacja corów przejdzie ale error jest tuż po niej
    (corrupted cpu context) albo błąd jest w trakcie.
    Memtest86 nie wykazuje żadnych błędów, ale chyba memtest86 nie używa
    smp....

    Sprzedawca przysięga, że testował ten zestaw na win 10 i mu wszystko
    działało (tzn. on wierzy, że jego pracownik na pewno testował).
    No ta dla świętego spokoju próba instalacji win 10... No i nawet
    instalator win10 się nie uruchamia. Albo robi się reset zanim
    cokolwiek się pojawi na ekranie, albo pojawiają te kulki kręcone i
    tylko tyle albo po prostu wisi. Pendrive z instalatorem przetestowany
    na innej płycie uruchamia się poprawnie (pojawia się okienko
    dialogowe instalatora).
    Sprzedawca ma sprawdzić inny taki zestaw i ewentualnie mi zamieni,
    nie będę się bawił w lutowanie.

    Tak z ciekawości - popsute współcześnie cpu x86 to częste zjawisko?
    Ja się jeszcze nie spotkałem z czymś takim.

    --
    Marek