    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Date: Mon, 18 Jun 2012 11:23:04 +0200
    <op.wf13ibngbkkx24@attitude-adjust> <jrle9l$c8l$1@node2.news.atman.pl>
    <jrlf33$1qe$1@news.task.gda.pl>
    <4fde5107$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <jrmcvf$223$1@news.task.gda.pl> <jrmhj1$9vp$1@inews.gazeta.pl>
    <jrmik1$g11$1@news.task.gda.pl> <jrmj0r$4dj$1@inews.gazeta.pl>
    <jrmjso$j9l$1@news.task.gda.pl>
    <4fded7fc$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <jrmmfo$pka$1@news.task.gda.pl>
    <4fdee3d9$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>

    > Na razie roztoczyles wizje 'my z chlopakami wylejemy troche asfaltu i
    > bedziemy se jezdzic, a ty za to zaplac - poza satysfakcja zostanie ci
    > dokladanie do interesu zeby tor utrzymac'.

    Nie roztoczyłem żadnej wizji, zapędziłeś się odrobinę.

    Zbudowano stadiony za 4 mld zł. Stadiony NIGDY na siebie nie zarobią i
    nie pozwalają na ich użycie osobom z ulicy.

    Zwróciłem tylko uwagę, że za drobny ułamek tej kwoty dałoby się zbudować
    dziesiątki torów, które mogłyby służyć wszystkim.

    Chcesz ode mnie biznesplanu? Pokaż mi biznesplan stadionu narodowego
    albo gdańskiego. Myślisz, że władze Gdańska przemyślały wydanie lekką
    rączką 700 mln zł? Gdyby przemyślały - wydałyby najwyżej połowę tego,
    albo i 1/3.

    Do najbliższego toru mam 200 km (Gdynia). Rynek błaga o tory. Wcale nie
    tak wielkie jak poznański.

    PZM sprzedał tor w Lublinie za około 10 mln - to pokazuje skalę kosztów.
    Nie zapominajmy, że sprzedał ziemię bardzo drogo - bo miała wartość dla
    developera.

    Ile można zarobić na torze kartingowym?
    20 zł za godzinę? 30? Niech średnia będzie 30. Niech średnio będzie to 4
    godziny dziennie po 10 pojazdów. 300 dni w roku. Wychodzi około 360 tys
    zł rocznie. Szału nie ma. 3.6% rocznie z inwestycji 10 mln zł. Do tego
    koszty stałe. Generalnie - marnie. Dlatego tory nie powstają. Ale
    stadiony powstały. I to jakie! Najdroższe na świecie!

    Jeśli jednak powalczyć o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy
    bezpieczeństwa ruchu, albo jakimś innym; powalczyć o imprezy oficjalne -
    to może wyjść ze 2-3 razy większy przychód w skali roku. Zresztą tego
    typu obiekty mogłyby być NON PROFIT - bo poprawiają bezpieczeństwo
    ruchu! Nie muszą być prywatne. Jakoś wszyscy o tym zapominamy.