-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <pcs0v0$ptj$1@node2.news.atman.pl> <HBhIC.47527$jK6.11917@fx13.ams1>
<z1zjngiqgkgu$.144iwkqjzslup.dlg@40tude.net>
<AkpIC.123238$lj.57646@fx05.ams1>
<5af2b894$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<xbzIC.51033$hf4.32721@fx19.ams1>
<5af2cd36$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5af2d624$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5af2ec12$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
In-Reply-To: <3...@g...com>
Subject: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Date: Wed, 9 May 2018 16:10:38 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 49
Message-ID: <5af3015f$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.57.176
X-Trace: 1525875039 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 688 83.26.57.176:61205
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40881
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3aa1e86d-0e2f-4490-bdf2-1e6d2b7fbd37@go
oglegroups.com...
W dniu środa, 9 maja 2018 21:39:47 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
>> >> A jednak na wyasfaltowanym chodniku mozna zobaczyc slady po
>> >> damskich szpilkach :-)
> >
>> >A do ilu się takie szpilki pompuje?
>
>> No wlasnie sie nie pompuje, wiec potem mamy np 30kG/cm^2, a wcale
>> sobie z tego nie zdajemy sprawy.
>> Jakby sie pompowalo, to by bylo widac na manometrze ...
>
>Zaczynasz tchórzliwie uciekać w liczby :-)
>Ale spróbujmy bez liczb, żeby nie było nudno. Jakie naprężenie jest w
>obcasie? Jednoosiowe ściskanie. Materiał? Liniowo sprężysty. Wszystko
>proste.
>Energia odkształcenia jasna jak Słońce, do znalezienia w wikipedii.
>A teraz opona. Tam energia odkształcenia idzie trochę w podwyższenie
>ciśnienia powietrza, [...]
Nie o to chodzi. Koniec obcasa generuje jednak tych 30 atm, i asfalt
plynie.
A klocek bieznika opony generuje 2.4atm, bo ja tak pompuje.
I juz plynie wolniej.
To plyniecie niestety jest bardziej skomplikowane, nie tylko cisnienie
sie liczy.
No i rowerzysta nie moze sie rownac z ciezarowka w kwestii s
>a trochę w dwuosiowe naprężenie powłokowe w oponie: duże obwodowe i o
>połowę mniejsze wzdłużne. Jeszcze naprężenie gnące gdzieś tam trochę
>pochłonie, jeszcze trochę naprężenie radialne (w poprzek grubości
>opony). Zależność między ciśnieiem powietrza w oponie a tymi
>naprężeniami w gumie nie jest liniowa.
>A to od tych naprężeń w gumie zależy odkształcenie opony i
>powierzchnia styku z podłożem. I co zrobimy z tymi nieliniowościami?
ja bym nic nie robil. Jesli to nie jest opona z cyklu "P zero", to
jest jednak dosc wiotka, i cisnienia beda sie zgadza.
W przyblizeniu, ale jednak.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.18 17:04 WM
- 09.05.18 17:17 J.F.
- 10.05.18 02:12 Marcin Debowski
- 10.05.18 02:18 Marcin Debowski
- 10.05.18 15:25 robot
- 10.05.18 16:22 WM
- 10.05.18 17:48 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=