-
X-Received: by 2002:a1f:96c4:: with SMTP id y187-v6mr7143661vkd.4.1525873620088; Wed,
09 May 2018 06:47:00 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a1f:96c4:: with SMTP id y187-v6mr7143661vkd.4.1525873620088; Wed,
09 May 2018 06:47:00 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!x25-v6no565424qto.0!news-out.google
.com!k3-v6ni358qtj.0!nntp.google.com!x25-v6no565418qto.0!postnews.google.com!gl
egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Wed, 9 May 2018 06:46:59 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5af2ec12$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.159.156.78;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 121.159.156.78
References: <pcs0v0$ptj$1@node2.news.atman.pl> <HBhIC.47527$jK6.11917@fx13.ams1>
<z1zjngiqgkgu$.144iwkqjzslup.dlg@40tude.net>
<AkpIC.123238$lj.57646@fx05.ams1>
<5af2b894$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<xbzIC.51033$hf4.32721@fx19.ams1>
<5af2cd36$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5af2d624$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5af2ec12$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Wed, 09 May 2018 13:47:00 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 3863
X-Received-Body-CRC: 567618975
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40880
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 9 maja 2018 21:39:47 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:d4e90197-2d4e-4de6-adb4-b41da48c7cb1@go
oglegroups.com...
> W dniu środa, 9 maja 2018 20:06:27 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> >> >> Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na
> >> >> grunt.
> > >
> >> >No i wyjaśniło się skąd się biorą koleiny w asfalcie. Wszystko
> >> >przez
> >> >cyklistów, to oni pompują te swoje cienkie kiszki bez opamiętania
> >> >i
> >> >potem niszczą te biedne drogi.
> >
> >> A jednak na wyasfaltowanym chodniku mozna zobaczyc slady po
> >> damskich
> >> szpilkach :-)
> >
> >A do ilu się takie szpilki pompuje?
>
> No wlasnie sie nie pompuje, wiec potem mamy np 30kG/cm^2, a wcale
> sobie z tego nie zdajemy sprawy.
> Jakby sie pompowalo, to by bylo widac na manometrze ...
>
Zaczynasz tchórzliwie uciekać w liczby :-)
Ale spróbujmy bez liczb, żeby nie było nudno. Jakie naprężenie jest w obcasie?
Jednoosiowe ściskanie. Materiał? Liniowo sprężysty. Wszystko proste. Energia
odkształcenia jasna jak Słońce, do znalezienia w wikipedii. A teraz opona. Tam
energia odkształcenia idzie trochę w podwyższenie ciśnienia powietrza, a trochę w
dwuosiowe naprężenie powłokowe w oponie: duże obwodowe i o połowę mniejsze wzdłużne.
Jeszcze naprężenie gnące gdzieś tam trochę pochłonie, jeszcze trochę naprężenie
radialne (w poprzek grubości opony). Zależność między ciśnieiem powietrza w oponie a
tymi naprężeniami w gumie nie jest liniowa. A to od tych naprężeń w gumie zależy
odkształcenie opony i powierzchnia styku z podłożem. I co zrobimy z tymi
nieliniowościami?
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.18 16:10 J.F.
- 09.05.18 17:04 WM
- 09.05.18 17:17 J.F.
- 10.05.18 02:12 Marcin Debowski
- 10.05.18 02:18 Marcin Debowski
- 10.05.18 15:25 robot
- 10.05.18 16:22 WM
- 10.05.18 17:48 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A