  • 51. Data: 2011-09-26 16:22:04
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Za drogę nie.

    A za reszte tak ? Kupi ktos kawal nieuzytku V klasy, dociagnie wode,
    kanalizacje, prad, droge, a my mu podatek.
    Po czym wladza sie zmieni podliczy ile to warte, dorzuci podatek od
    wartosci ... i wybuduje viatola :-)

    >Ten co jest wydaje się sensowny.

    Jak widac nie calkiem.
    A moze wystarczy obnizyc ceny do takich wartosci zeby tirmani sami
    pojechali lepsza droga ?
    No tak, tylko wtedy sie moze okazac ze budzet doplaca firmie Viatoll
    :-)

    >Może poza cenami prywatnych autostrad, które powinny kosztować tyle,
    >co na państwowych odcinkach.

    Mam nadzieje ze do tego sie samoczynnie doprowadzi.
    Przynajmniej dla ciezarowek. A potem zapromieniuje na osobowki.

    No chyba ze bedziesz mial to co lubisz - droge po ktorej mozesz
    dowolnie zapierdalac. Droga (kosztowna) troche, ale za to co za
    przyjemnosc - zawalidrogi jada prawym pasem 140, zadne tiry sie nie
    wyprzedzaja, na dynamicznych znakach sie wyswietla "kontrola drogowa
    za 5 km" ..

    J.

  • 52. Data: 2011-09-26 17:05:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-26 15:04, venioo pisze:

    > To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
    > zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.

    Czyli po to aby mały dostawczak dowiózł Ci bułki do sklepu osiedlowego,
    mamy dopłacać do całego tranzytu wschód-zachód. Ciekawe.

    > W tym, ze zaczynam dostrzegac w Polsce rownych i rowniejszych.
    > Ci "przy korycie" kosztem calego spoleczenstwa napychaja kieszenie tym,
    > co juz maja je pelne, nie pytajac sie zwyklych ludzi o zdanie*

    Chyba coś Ci się pomyliło i jeszcze z czymś sprasowało. Nie sądzę aby
    Orwell pisał, że sprawiedliwe jest wówczas gdy my płacimy firmom
    transportowym za ich przejazdy, i naprawiamy rozjechane przez nich
    lokalne drogi. A jak ktoś chce to uciąć, to robi to kosztem całego
    społeczeństwa:) Dobre.

    A.

  • 53. Data: 2011-09-26 18:36:29
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 25 Sep 2011 22:41:04 GMT, to <t...@x...abc> wrote:

    >Było to świetnie widać po głębokości kolein.

    Na krajówkach też były koleiny, na niektórych są nadal.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 54. Data: 2011-09-26 18:36:50
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Sep 2011 08:35:05 +0200, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >Po których tiry też nie chcą jeździć odkąd wprowadzili opłaty.

    Kto wprowadził opłaty na wojewódzkich?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 55. Data: 2011-09-26 18:45:18
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 15:07, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > TIR-ami Ci te bułki do sklepów wożą?

    Ale ja, tak jak reszta narodu, nie tylko bulki w sklepach kupuje :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 56. Data: 2011-09-26 18:56:26
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 17:05, Arek pisze:

    > Czyli po to aby mały dostawczak dowiózł Ci bułki do sklepu osiedlowego,
    > mamy dopłacać do całego tranzytu wschód-zachód. Ciekawe.

    Jak przez 20 lat wolnej Polski z naszych podatkow budowano drogi (czyli
    juz za nie zaplacilismy), w paliwie placimy podatek drogowy (ktory
    przeksztalcono onegdaj tlumaczac wplywem srodkow na budowe i remonty
    drog "bedzie sprawiedliwie, bo ciezarowka spala wiecej paliwa to zaplaci
    wiecej podatku") a teraz za te drogi jak potrzebuje saochod do mechanika
    na lawecie zawiezc musze jeszcze raz zaplacic w formie myta -
    sprawiedliwe to jest?

> [...]
    > transportowym za ich przejazdy, i naprawiamy rozjechane przez nich
    > lokalne drogi. A jak ktoś chce to uciąć, to robi to kosztem całego

    No przeciez i tak jest kosztem calego spoleczenstwa, tylko jeszcze
    wiekszym! Wlasnie o tym mowie! Ocknij sie - kto poniesie zwiekszone
    koszty firm transportowych? Klient koncowy, bo firmy zwieksza stawki za
    przejechany km - to jest oczywiste. I to co przywozily i kosztowalo 1pln
    w sklepie, teraz bedzie kosztowalo 1,1PLN. Juz jarzysz?
    A jak ktos chce miec wybor i jechac dluzsza droga ale za darmo - to mu
    sie stawia "tonaz", zeby chcac nie chcac zaplacil kupe kasy panu o
    nazwisku na K... Gdzie tu wolnosc i radosc z demokracji?
    W tym kraju nie mozna dowolnie nawet rozpozadzac swoja wlasnoscia. Masz
    samochod - _MUSISZ_ miec OC, masz ziemie - wszystko co powyzej ilustam
    metrow glebokosci znajdziesz - nalezy do panstwa. Kupisz dom - nie
    mozesz postawic garazu blizej niz X m od ogrodzenia albo nie mozesz
    wybetonowac podworka albo postawic ogrodzenia 10m wysokiego - plan
    zagospodarowania nie pozwala... Z dnia na dzien tego jest coraz wiecej.
    Ale jak juz wspomnialem to NTG, wiec niechcialbym tu dalej tematu drazyc.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 57. Data: 2011-09-26 19:19:23
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    jerzu w <news:jga187h63ii5andk5gfkh1du3f65qbc3pg@4ax.com>:

    > Kto wprowadził opłaty na wojewódzkich?

    Przewoźnicy za darmo raczej nie wozili i nie wożą ;-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 58. Data: 2011-09-26 21:39:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Jak widac nie calkiem.
    > A moze wystarczy obnizyc ceny do takich wartosci zeby tirmani sami
    > pojechali lepsza droga ?

    Tak było i się nie sprawdzało, bo za dużo kosztowało podatników.
    Masz ochotę płacić za jakiegoś ruska tranzytującego swojego tira przez
    Polskę?
    Bo ja nie bardzo.

  • 59. Data: 2011-09-26 21:40:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale ja, tak jak reszta narodu, nie tylko bulki w sklepach kupuje :)

    A ile z tego co kupujesz wymaga przywiezienia towaru 40-tonowym tirem prosto
    do sklepu?
    Może trzeba mniejsze sklepy wybierać?

  • 60. Data: 2011-09-26 21:44:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > przejechany km - to jest oczywiste. I to co przywozily i kosztowalo 1pln w
    > sklepie, teraz bedzie kosztowalo 1,1PLN. Juz jarzysz?

    Ale dopłaty do dróg nie biorą się znikąd i w tym tempie to co kosztowało 1
    PLN, musiałoby niedługo kosztować 1,2 PLN - bo trzeba by podnieść podatki
    żeby unieść ten ciężar, a może i jeszcze więcej, bo następnych urzędasów
    nierobów pewnie by zatrudnili, do tej redystrybucji podatków.
    Już jarzysz?

    Nie ma droższego rozwiązania niż "darmowe, finansowane przez państwo".
    Sprawiedliwiej i taniej jest, by płacił BEZPOŚREDNIO ten, kto z danego
    towaru korzysta.
    Komuna się dawno skończyła i nie bez powodu.