-
51. Data: 2011-09-26 16:22:04
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:
>>>> No to trzeba ich tam wiecej puscic i w koncu porzadna droge
>>>> zrobic.
>>>Nie widzę problemów, niech taki kto potrzebuje zrobić z drogi
>>>gminnej dojazd do swojej firmy dla tirów sfinansuje taką
>>>przebudowę, a dopiero potem niech po nich jeździ tirami.
>
>> Ale wyzszy podatek gruntowy od niego chcesz brac ?
>Za drogę nie.
A za reszte tak ? Kupi ktos kawal nieuzytku V klasy, dociagnie wode,
kanalizacje, prad, droge, a my mu podatek.
Po czym wladza sie zmieni podliczy ile to warte, dorzuci podatek od
wartosci ... i wybuduje viatola :-)
>> A tak naprawde to trzeba sie zastanowic nad sensownym systemem
>> oplat dla transportu.
>Ten co jest wydaje się sensowny.
Jak widac nie calkiem.
A moze wystarczy obnizyc ceny do takich wartosci zeby tirmani sami
pojechali lepsza droga ?
No tak, tylko wtedy sie moze okazac ze budzet doplaca firmie Viatoll
:-)
>Może poza cenami prywatnych autostrad, które powinny kosztować tyle,
>co na państwowych odcinkach.
Mam nadzieje ze do tego sie samoczynnie doprowadzi.
Przynajmniej dla ciezarowek. A potem zapromieniuje na osobowki.
No chyba ze bedziesz mial to co lubisz - droge po ktorej mozesz
dowolnie zapierdalac. Droga (kosztowna) troche, ale za to co za
przyjemnosc - zawalidrogi jada prawym pasem 140, zadne tiry sie nie
wyprzedzaja, na dynamicznych znakach sie wyswietla "kontrola drogowa
za 5 km" ..
J.
-
52. Data: 2011-09-26 17:05:38
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-09-26 15:04, venioo pisze:
> W dniu 2011-09-26 08:39, Arek pisze:
>> W dniu 2011-09-23 21:51, venioo pisze:
>>
>>>> Dawno trzeba było to zrobić.
>>>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i
>>>> żeby
>>>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>>>
>>> Za to teraz sa elementem nabijania czyjejs prywatnej kabzy. Najlepiej
>>> niech od razu wprowadza zakaz poruszania sie dla DMC>3,5t poza
>>> prywatnymi autostradami...
>>
>> Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
>> tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.
>
> To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
> zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.
Czyli po to aby mały dostawczak dowiózł Ci bułki do sklepu osiedlowego,
mamy dopłacać do całego tranzytu wschód-zachód. Ciekawe.
>>> Co za chory kraj :( Demokracja rodem z Orwella.
>>
>> A gdzie tu widzisz odniesienie do Orwella?
>>
>
> W tym, ze zaczynam dostrzegac w Polsce rownych i rowniejszych.
> Ci "przy korycie" kosztem calego spoleczenstwa napychaja kieszenie tym,
> co juz maja je pelne, nie pytajac sie zwyklych ludzi o zdanie*
Chyba coś Ci się pomyliło i jeszcze z czymś sprasowało. Nie sądzę aby
Orwell pisał, że sprawiedliwe jest wówczas gdy my płacimy firmom
transportowym za ich przejazdy, i naprawiamy rozjechane przez nich
lokalne drogi. A jak ktoś chce to uciąć, to robi to kosztem całego
społeczeństwa:) Dobre.
A.
-
53. Data: 2011-09-26 18:36:29
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On 25 Sep 2011 22:41:04 GMT, to <t...@x...abc> wrote:
>Było to świetnie widać po głębokości kolein.
Na krajówkach też były koleiny, na niektórych są nadal.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
54. Data: 2011-09-26 18:36:50
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Mon, 26 Sep 2011 08:35:05 +0200, Arek <a...@a...pl> wrote:
>Po których tiry też nie chcą jeździć odkąd wprowadzili opłaty.
Kto wprowadził opłaty na wojewódzkich?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
55. Data: 2011-09-26 18:45:18
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-09-26 15:07, Cavallino pisze:
> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:j5pt8v$sof$1@news.onet.pl...
>> W dniu 2011-09-26 08:39, Arek pisze:
>>> W dniu 2011-09-23 21:51, venioo pisze:
>>>
>>>>> Dawno trzeba było to zrobić.
>>>>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i
>>>>> żeby
>>>>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>>>>
>>>> Za to teraz sa elementem nabijania czyjejs prywatnej kabzy. Najlepiej
>>>> niech od razu wprowadza zakaz poruszania sie dla DMC>3,5t poza
>>>> prywatnymi autostradami...
>>>
>>> Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
>>> tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.
>>
>> To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
>> zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.
>
> TIR-ami Ci te bułki do sklepów wożą?
>
Ale ja, tak jak reszta narodu, nie tylko bulki w sklepach kupuje :)
--
venioo
GG:198909
-
56. Data: 2011-09-26 18:56:26
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-09-26 17:05, Arek pisze:
> W dniu 2011-09-26 15:04, venioo pisze:
>> W dniu 2011-09-26 08:39, Arek pisze:
>>> W dniu 2011-09-23 21:51, venioo pisze:
>>>
>>>>> Dawno trzeba było to zrobić.
>>>>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i
>>>>> żeby
>>>>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>>>>
>>>> Za to teraz sa elementem nabijania czyjejs prywatnej kabzy. Najlepiej
>>>> niech od razu wprowadza zakaz poruszania sie dla DMC>3,5t poza
>>>> prywatnymi autostradami...
>>>
>>> Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
>>> tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.
>>
>> To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
>> zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.
>
> Czyli po to aby mały dostawczak dowiózł Ci bułki do sklepu osiedlowego,
> mamy dopłacać do całego tranzytu wschód-zachód. Ciekawe.
>
>
Jak przez 20 lat wolnej Polski z naszych podatkow budowano drogi (czyli
juz za nie zaplacilismy), w paliwie placimy podatek drogowy (ktory
przeksztalcono onegdaj tlumaczac wplywem srodkow na budowe i remonty
drog "bedzie sprawiedliwie, bo ciezarowka spala wiecej paliwa to zaplaci
wiecej podatku") a teraz za te drogi jak potrzebuje saochod do mechanika
na lawecie zawiezc musze jeszcze raz zaplacic w formie myta -
sprawiedliwe to jest?
>>>> Co za chory kraj :( Demokracja rodem z Orwella.
>>>
>>> A gdzie tu widzisz odniesienie do Orwella?
>>>
>>
>> W tym, ze zaczynam dostrzegac w Polsce rownych i rowniejszych.
>> Ci "przy korycie" kosztem calego spoleczenstwa napychaja kieszenie tym,
>> co juz maja je pelne, nie pytajac sie zwyklych ludzi o zdanie*
>
> Chyba coś Ci się pomyliło i jeszcze z czymś sprasowało. Nie sądzę aby
> Orwell pisał, że sprawiedliwe jest wówczas gdy my płacimy firmom
> transportowym za ich przejazdy, i naprawiamy rozjechane przez nich
> lokalne drogi. A jak ktoś chce to uciąć, to robi to kosztem całego
> społeczeństwa:) Dobre.
>
No przeciez i tak jest kosztem calego spoleczenstwa, tylko jeszcze
wiekszym! Wlasnie o tym mowie! Ocknij sie - kto poniesie zwiekszone
koszty firm transportowych? Klient koncowy, bo firmy zwieksza stawki za
przejechany km - to jest oczywiste. I to co przywozily i kosztowalo 1pln
w sklepie, teraz bedzie kosztowalo 1,1PLN. Juz jarzysz?
A jak ktos chce miec wybor i jechac dluzsza droga ale za darmo - to mu
sie stawia "tonaz", zeby chcac nie chcac zaplacil kupe kasy panu o
nazwisku na K... Gdzie tu wolnosc i radosc z demokracji?
W tym kraju nie mozna dowolnie nawet rozpozadzac swoja wlasnoscia. Masz
samochod - _MUSISZ_ miec OC, masz ziemie - wszystko co powyzej ilustam
metrow glebokosci znajdziesz - nalezy do panstwa. Kupisz dom - nie
mozesz postawic garazu blizej niz X m od ogrodzenia albo nie mozesz
wybetonowac podworka albo postawic ogrodzenia 10m wysokiego - plan
zagospodarowania nie pozwala... Z dnia na dzien tego jest coraz wiecej.
Ale jak juz wspomnialem to NTG, wiec niechcialbym tu dalej tematu drazyc.
--
venioo
GG:198909
-
57. Data: 2011-09-26 19:19:23
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>
jerzu w <news:jga187h63ii5andk5gfkh1du3f65qbc3pg@4ax.com>:
> On Mon, 26 Sep 2011 08:35:05 +0200, Arek <a...@a...pl> wrote:
>>Po których tiry też nie chcą jeździć odkąd wprowadzili opłaty.
> Kto wprowadził opłaty na wojewódzkich?
Przewoźnicy za darmo raczej nie wozili i nie wożą ;-)
--
Tomasz Nycz
-
58. Data: 2011-09-26 21:39:40
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>> A tak naprawde to trzeba sie zastanowic nad sensownym systemem oplat dla
>>> transportu.
>>Ten co jest wydaje się sensowny.
>
> Jak widac nie calkiem.
> A moze wystarczy obnizyc ceny do takich wartosci zeby tirmani sami
> pojechali lepsza droga ?
Tak było i się nie sprawdzało, bo za dużo kosztowało podatników.
Masz ochotę płacić za jakiegoś ruska tranzytującego swojego tira przez
Polskę?
Bo ja nie bardzo.
-
59. Data: 2011-09-26 21:40:56
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
>>> To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
>>> zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.
>>
>> TIR-ami Ci te bułki do sklepów wożą?
>>
>
> Ale ja, tak jak reszta narodu, nie tylko bulki w sklepach kupuje :)
A ile z tego co kupujesz wymaga przywiezienia towaru 40-tonowym tirem prosto
do sklepu?
Może trzeba mniejsze sklepy wybierać?
-
60. Data: 2011-09-26 21:44:57
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
> No przeciez i tak jest kosztem calego spoleczenstwa, tylko jeszcze
> wiekszym! Wlasnie o tym mowie! Ocknij sie - kto poniesie zwiekszone koszty
> firm transportowych? Klient koncowy, bo firmy zwieksza stawki za
> przejechany km - to jest oczywiste. I to co przywozily i kosztowalo 1pln w
> sklepie, teraz bedzie kosztowalo 1,1PLN. Juz jarzysz?
Ale dopłaty do dróg nie biorą się znikąd i w tym tempie to co kosztowało 1
PLN, musiałoby niedługo kosztować 1,2 PLN - bo trzeba by podnieść podatki
żeby unieść ten ciężar, a może i jeszcze więcej, bo następnych urzędasów
nierobów pewnie by zatrudnili, do tej redystrybucji podatków.
Już jarzysz?
Nie ma droższego rozwiązania niż "darmowe, finansowane przez państwo".
Sprawiedliwiej i taniej jest, by płacił BEZPOŚREDNIO ten, kto z danego
towaru korzysta.
Komuna się dawno skończyła i nie bez powodu.