  • 101. Data: 2011-09-27 23:01:44
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > No ale w formie winiet, ktore sa wg Was z gruntu niesprawiedliwe
    > spolecznie?

    Niesprawiedliwe to są wtedy, gdy obowiązują tylko jedną grupę, do której
    reszta musi dopłacać.
    Sensownie skalkulowane mają rację bytu.

    Ale tak czy tak - tiry nigdzie nie płacą 3000 zł rocznie.
    Nie wiem jak w Rumunii. ;-)

  • 102. Data: 2011-09-27 23:05:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No ale bezposrednio korzystajacy juz to placi w paliwie,

    Co płaci w paliwie?
    Raczej opłatę za to że chciał redystrybucji z podatków - czyli płacisz za
    swoje utopie o darmowych drogach.
    Dużo sensowniej byłoby i tą część z paliwa wyrzucić, armię urzędasów
    zwolnić, a zwiększyć viatolla.

    > Moze niech min.fin. nazwie to co jest zawarte w paliwie "podatek na bande
    > urzedniczych darmozjadow"

    A to Tobie o nazwę chodzi?
    No sorry, ja się takimi zabawami przestałem zajmować gdzieś po wyjściu z
    przedszkola.

    > I jeszcze tylko jedna sprawa: sposob wprowadzenia tych oplat. W Londynie
    > jak strefe platnego wjazdu do centrum wprowadzali, to stopniowo, i juz
    > pare lat do przodu informowali o tym opinie publiczna. ZTCW w innych
    > cywilizowanych krajach podobnie sie robi. A u nas nikt nikogo nie
    > informowal

    LOL !!!!
    Polecony mieli Ci wysłać?

    Przetargi na viatolle też rozpisywali z duuuużym wyprzedzeniem, ja np. dawno
    doczytałem co się szykuje, żadnego nagle nie było.
    A jak ktoś czytać nie chce, to czyj to problem?

  • 103. Data: 2011-09-27 23:28:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    >Dopłaty do winiet rosły corocznie (przestało się bilansować chyba w
    >2010) więc nie chodziło o to, żeby się zmniejszył, tylko żeby nie
    >musiał się zwiększać.

    Doplaty do winiet rosly, bo sie k* rzadzic nie umialo, i doczytac
    unijnych regulacji. Wolalo podnosic zasilki niz budowac autostrady.

    >Jeśli te koszty generowały TIR-y, to tak, sprawiedliwie jest, żeby
    >też to one musiały je ponosić.

    Podniesc ceny winiet ?
    Ale nie, wymyslili viatola, jakby bylo trudno przewidziec ze tak sie
    to skonczy.

    J.

  • 104. Data: 2011-09-27 23:33:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości grup
    >Jak zaczynali budowe autostrad, to bajka byla taka, ze partnerstwo
    >publiczno-prywatne "w zamian za pomoc finansowa w budowie autostrad
    >inwestor bedzie mial % z zysku". jak widac dzisiaj ten podzial
    >finalnie wygladal tak, ze panstwo nie mialo zadnego zysku, a
    >nieziemskie kwoty mial "prywatny inwestor".

    Nieziemskie to nie. Ale zysk trzeba mu zapewnic, bo inaczej inwestora
    nie bedzie.
    I znow nie tyle PPP, bo tam jest wiecej modeli, co model prywatnych
    autostrad wprowadzony bez znajomosci tematu.

    >Kolejna bajka to Euro2012, ktorego splacanie albo nas w konsekwencji
    >zabije podatkami na przestrzeni parunastu kolejnych lat, albo beda to
    >splacac jeszcze nasze wnuki.

    Bylo nie glosowac na Dutkiewicza.

    Nas to nie. Nas Polakow znaczy sie. Owszem - jest pare inwestycji w
    drogi - ale to dobrze, inaczej by ich wcale moglo nie byc :-)
    Nas z 4 miast to kto wie..

    J.

  • 105. Data: 2011-09-27 23:38:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Doplaty do winiet rosly, bo sie k* rzadzic nie umialo, i doczytac unijnych
    > regulacji. Wolalo podnosic zasilki niz budowac autostrady.

    Banał.
    Każdy to wie.

    > Podniesc ceny winiet ?

    Ile razy?
    I w czym miałoby to być tańsze?

    Zresztą był jeszcze jeden problem - kasa z winiet nie trafiała tam gdzie
    powinna, chyba pośrednicy kradli.

  • 106. Data: 2011-09-27 23:40:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Bylo nie glosowac na Dutkiewicza.
    >
    > Nas to nie. Nas Polakow znaczy sie. Owszem - jest pare inwestycji w
    > drogi - ale to dobrze, inaczej by ich wcale moglo nie byc :-)
    > Nas z 4 miast to kto wie..

    3 tylko.
    Warszawie stadion zafundowało państwo.
    Jak zwykle zresztą, dostali to, co inni muszą sobie sami kupić za własną
    kasę.

    To taka sprawiedliwość a'la venio.

  • 107. Data: 2011-09-27 23:56:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nas to nie. Nas Polakow znaczy sie. Owszem - jest pare inwestycji w
    > drogi - ale to dobrze, inaczej by ich wcale moglo nie byc :-)

    inne euro nie maja, a stadiony stawiaja.

    >Warszawie stadion zafundowało państwo.
    >Jak zwykle zresztą, dostali to, co inni muszą sobie sami kupić za
    >własną kasę.
    >To taka sprawiedliwość a'la venio.

    Ale mozna by sprawdzic jak to z janosikowym wyglada.

    J.

  • 108. Data: 2011-09-28 00:00:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Banał. Każdy to wie.

    Ale nie kazdy wie na kogo glosowac.

    >Ile razy?

    Tyle ile trzeba ?

    >I w czym miałoby to być tańsze?

    Nie trzeba byloby tysiecy bramek, nie trzeba by placic Kapschowi
    zysku, nie trzeba by drog zamykac przed ciezarowkami :-)

    >Zresztą był jeszcze jeden problem - kasa z winiet nie trafiała tam
    >gdzie powinna, chyba pośrednicy kradli.

    To niech zlikwiduja posrednikow, jak ich nie potrafia rozliczac.

    J.

  • 109. Data: 2011-09-28 00:05:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości grup
    >>> btw. patrz - a jak polacy wioza tranzytem pomarancze z hiszpanii
    >Ale wykupujesz winiete na granicy (co wg ciebie jest
    >niesprawiedliwoscia), czy placisz jak u nas za odcinek wedle
    >widzimisie prywatnego wlasciciela kolejnych budek?

    A roznie. We Francji placisz za odcinek w budce. We Wloszech tez.
    W Niemczech za przejechane kilometry po panstwowej stawce.

    I co ciekawe - Polacy cos nie omijaja tych platnych autostrad. Czy
    moze omijaja ?

    W niemczech to chyba nawet wiem dlaczego - nie bardzo sie da. Oni maja
    tych autostrad 12tys km, i nie potrzebuja innych drog krajowych :-)

    J.

  • 110. Data: 2011-09-28 01:02:11
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 23:05, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Co płaci w paliwie?
    > Raczej opłatę za to że chciał redystrybucji z podatków - czyli płacisz
    > za swoje utopie o darmowych drogach.

    Znowu z tymi darmowymi... Sam sobie przeczysz. Placisz za utrzymanie i
    budowe - czyli darmowe nie sa.

    > Dużo sensowniej byłoby i tą część z paliwa wyrzucić, armię urzędasów
    > zwolnić, a zwiększyć viatolla.

    Popieram w pełni.

    > A to Tobie o nazwę chodzi?
    > No sorry, ja się takimi zabawami przestałem zajmować gdzieś po wyjściu z
    > przedszkola.

    No jak ktos bierze ode mnie kase pod szyldem "zabieram ci kase na drogi"
    to chcialbym aby one byly. A nie zeby przyszedl jutro i powiedzial
    "zabralem ci kase na drogi a dzisiaj mi zaplac za to ze nimi jezdzisz".
    Albo rybki albo akwarium ;)

    > LOL !!!!
    > Polecony mieli Ci wysłać?

    Nawet jakby mieli wyslac kazdemu kto ma PJ - to co? Jaki bylby to koszt?
    5mln? 10mln? W miesiac odrobione na viatollach.

    A powazniej nieco mowiac:

    W takich celach robi sie spoleczne kampanie informacyjne, bo sa to
    sprawy dotyczace milionow osob. Ale widac ze ludzie za to odpowiedzialni
    maja nikle pojecie albo tak w d..ie narod. Bo pokornie jak zawsze zaplaci.

    > Przetargi na viatolle też rozpisywali z duuuużym wyprzedzeniem, ja np.
    > dawno doczytałem co się szykuje, żadnego nagle nie było.
    > A jak ktoś czytać nie chce, to czyj to problem?

    W tym kraju dziennie ile dziennie jest przetargow? Sledzisz wszystkie we
    wszystkich dziedzinach zycia? Bo ja nie, i nie na tej zasadzie to
    powinno funkcjonowac.
    Normalny kraj informuje swoich obywateli zeby zdazyli sie z tym
    oswoic. Ale u nas nie jest normalny kraj (niestety).

    --
    venioo
    GG:198909