  • 51. Data: 2015-06-05 00:54:00
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.05.2015 o 09:13, Szumek pisze:
    > Witam
    > Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
    > jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
    > o większej pojemności niż montowano w aucie
    > sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.

    Bajki. No chyba żebyś wstawił akumulator o rząd wielkości bardziej
    pojemny ;)

    Większe znaczenie ma sprawność alternatora (czy w ogóle ładuje) oraz
    długość trasy (tylko przy tasach po kilkaset metrów to każdy będzie
    niedoładowany).

    > przecież teraz samochody mają spore alternatory
    > czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
    > a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy

    A właśnie niekoniecznie - większa pojemność to większa pojemność. Prąd
    rozruchowy to osobny parametr. Może być akumulator o większej pojemności
    ale i mniejszym prądzie rozruchowym.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 52. Data: 2015-06-05 02:27:18
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    > A właśnie niekoniecznie - większa pojemność to większa pojemność. Prąd
    > rozruchowy to osobny parametr. Może być akumulator o większej pojemności
    > ale i mniejszym prądzie rozruchowym.

    Nie na darmo chyba, do mocniejszych prądowo obwodów stosuje się NiCd, nie
    NiMH, choć mniej pojemne i kłopoty z pamięcią mają...?
    Inaczej - złożyć pakiecik z bateryjek aku do telefonów i mieć aku o
    pojemności 50 Ah i 3 kilo wagi, nie liczyłem za dokładnie, o zasadę chodzi.
    Takowoż, kompletnie do mnie nie przemawia stwierdzenie o projektowaniu
    rozrusznika pod Rw akumulatora, no chyba, że 2PKirchhoffa nie obowiązuje w
    tym przypadku
    (Oczko z Rw aku, Rw startera, i SEM źródła zasilania, no, jeszcze przewody i
    styki, złącza).

    896510439 896126048

  • 53. Data: 2015-06-05 10:57:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Jun 2015 22:42:54 +0200, Adam napisał(a):
    > czy na II biegu.
    >>
    > A czy Syrena nie miała wolnego koła?

    Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
    A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".

    J.

  • 54. Data: 2015-06-05 11:04:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2015 14:28:46 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    > Miała ale można je było wyłączyć. Przy pchaniu do odpalenia z pychu musiało być
    włączone. Napisałem o pchaniu na II biegu. Pchanie na biegu praktycznie zawsze ma
    związek z odpaleniem z pychu.

    A nie bylo tak, ze kierowca wrzucal II, wciskal sprzeglo i prosil sie
    pchac ?

    tak nawiasem mowiac - wspolczesne auta, z gatunku wiekszych - mondeo,
    vectra, sierra, jak je pcham na luzie, to ledwo sie ruszaja. Nie wiem
    czy 2 osoby bylyby to w stanie rozpedzic, ale na pewno silne musialyby
    byc ...

    J.

  • 55. Data: 2015-06-05 11:47:43
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2015 10:57:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
    > A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".
    >

    > J.

    Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?

  • 56. Data: 2015-06-05 12:26:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-05 o 11:47, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?

    Niezupełnie ;)

    Chodzi o stan wyjściowy - czyli, czy domyślnie wolne koło było
    zablokowane, czy nie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2015-06-05 12:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jun 2015 02:47:43 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

    > Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?

    Chodzi o to, ze typowo jezdzilo sie ... no wlasnie nie pamietam, chyba
    z wolnym kolem. Wtedy mogles takie odczucie miec przy pchaniu, jesli
    kierowca nie przestawil wajchy.

    J.

  • 58. Data: 2015-06-05 13:24:52
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2015 12:26:57 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Niezupełnie ;)
    >
    > Chodzi o stan wyjściowy - czyli, czy domyślnie wolne koło było
> [...]

    Wajcha była którą użytkownik ustawiał w jednym z dwóch położeń. Domyślnie każde
    położenie mogło być właściwym. Trabant miał angielkę tylko na czwartym biegu, to tak
    na okoliczność twierdzenia ze dwusuw musi mieć wolne kolo żeby silnika nie zatrzeć.

  • 59. Data: 2015-06-05 13:29:56
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2015 12:47:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Chodzi o to, ze typowo jezdzilo sie ... no wlasnie nie pamietam, chyba
    > z wolnym kolem. Wtedy mogles takie odczucie miec przy pchaniu, jesli

    Napisałeś tak jakbyś wiedział lepiej jakie miałem odczucie. Samochody się pcha żeby
    albo przestawić albo odpalić. Przestawia się na luzie i takie coś Syrena miała a
    odpala z reguły na II biegu. Dlaczego starasz się zrobić z użytkowników Syreny
    idiotów. Nie wystarczy ci że oni i tak w jakiś sposób byli wykluczeni społecznie bo
    mieli Syreną.

  • 60. Data: 2015-06-05 14:09:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jun 2015 04:29:56 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

> [...]
    > biegu. Dlaczego starasz się zrobić z użytkowników Syreny idiotów.
    > Nie wystarczy ci że oni i tak w jakiś sposób byli wykluczeni

    Dlaczego wykluczeniu? Nobilitowani byli, bo wiekszosc miala pekaes
    albo rower.

    Ja tam wiem, ze silnik stawia opor. Moze i w Syrenie maly, ale stawia.
    Wiec cos podejrzewam ... odczucia Ci sie pomylily, czy wolne kolo
    zadzialalo.

    J.