-
1. Data: 2011-12-03 18:58:33
Temat: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
Lecialem w piatek wawa-katowice-lodz-wawa-konstancin.
wyjechalem o 3 rano i w katowicach bylem 7:30. Do domu zjechalem ok 18
wiec czas calkiem niezly biorac pod uwage 3 wizyty serwisowe przy czym
do jednej dmuchalem z buta z kilometr:) brak miejsc parkingowych w wwie:)
Targeo mozna sobie w dupe wsadzic - znalazlem tam 2 roboty drogowe
lacznie na ok 4km a ja na oko liczac jechalem przez 80km przez plac
budowy z jedną jezdnią. Na radiu(jak wracalem) slyszalem ze "jadac z
przeciwnej strony strasznie to wygląda" mowil gosc opisujacy jazde w
przeciwnym kierunku (do wawy byl wielokilometrowy korek).
ale nic to - dziekuje za podpowiedzi. Do lodzi lecialo sie piknie:)
mozna ciąć ile fabryka dała.
W nocy jadąc widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora
samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz -
normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo
widzialem. W zasadzie dym widze tylko jak ruszam z kopyta z zatrzymania.
2 symptomy nieco wieksze zuzycie paliwa (kiedys potrafilem na baku
przejechac 950-1050km, teraz 900km to w zasadzie wyczyn a 850 to norma).
drugi to wrazenie ze kopci troche (przy uruchomieniu to normalne, ale
mowie podczas przyspieszania). nie kojarze zeby wczesniej dymil w ogole
podczas przyspieszania.
dymienie kojarzylem jedynie z mercedesow i vw z silnikami diesla ktore
mialy okopcone zderzaki od tej ilosci dymu.
silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.
Nieco w zimie ciekła mi pompa wysokiego cisnienia ale jakos nie zauwazam
kaluzy pod samochodem (a kiedys owszem) jak uruchamialem silnik. Moze
ona cos ma do rzeczy, ale gdyby to byl wyciek to jak wspomnialem mialbym
kaluze pod samochodem.
jakies sugestie? W ogole silniki diesla doladowane mogą kopcic pod
obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?
sir
-
2. Data: 2011-12-03 19:33:28
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-12-03 18:58, Michał sirapacz Gut wrote:
> (common rail)
Zrób próbę przelewową. Roboty na 10 minut i wiesz czy to wtryski z
wysokim prawdopodobieństwem.
-
3. Data: 2011-12-03 20:16:38
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 03.12.2011 18:58, Michał sirapacz Gut pisze:
> W nocy jadąc widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora
> samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz -
> normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo
Siwo czy czarno?
[ciach]
> silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
> 400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.
Z katalizatorem było już coś robione?
Bo ja mam starą korsinkę wolnossącą, która ma 230 tysięcy na liczniku i
wprawdzie normalnie nie dymiła, ale też straciła siłę (tylko na samym
dole obrotów "ciągnęła" w miarę normalnie) a jak wrzucałem luz i
wciskałem do oporu, to silnik się nieco mocniej rozkręcał, ale z tyłu
wylatywała chmura czarnego dymu - i mechanik dobrze wydedukował, że to
katalizator ładnie "zarósł".
-
4. Data: 2011-12-03 20:43:03
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut
> W ogole silniki diesla doladowane mogą kopcic pod
> obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?
Oczywiście, że to anomalia, dosyć pospolita. :P Kopcenie (na czarno) to
przede wszsytkim dwa (może trzy) podstawowe problemy: lejące wtryski
(zwiększenie spalania, głośniejsza praca, tu test przelewowy) albo za mało
powietrza dochodzi (czyszczenie dolotu -- IC, kolektora), dymi też przy
zaciętym EGR (nie zaczął nadmiernie klepać przy niskich obrotach?).
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
5. Data: 2011-12-03 23:51:08
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
niedawno wymienialem katalizator (jakies pol roku temu) po dzwonie.
to nie kat raczej............
moc mam dobra w calym zakresie.
-
6. Data: 2011-12-03 23:53:25
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
W dniu 2011-12-03 20:43, Myjk pisze:
> Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut
>
>> W ogole silniki diesla doladowane mogą kopcic pod
>> obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?
>
> Oczywiście, że to anomalia, dosyć pospolita. :P Kopcenie (na czarno) to
> przede wszsytkim dwa (może trzy) podstawowe problemy: lejące wtryski
> (zwiększenie spalania, głośniejsza praca, tu test przelewowy) albo za mało
> powietrza dochodzi (czyszczenie dolotu -- IC, kolektora), dymi też przy
> zaciętym EGR (nie zaczął nadmiernie klepać przy niskich obrotach?).
>
glosno pracuje tylko na mrozie az sie rozgrzeje.
natomiast nie wpadlem na to zeby sprawdzic filtr powietrza...bo zdaje
sie ze on juz ze 40000 km ma przejechane...
na niskich klepie moze glosniej ale nie wiem czy to nie autosugestia....
jak sprawdzic dzialanie egr? moge uruchomic przekaznik egr z laptopa ale
jak znalezc element ktory sie ma ruszac? da sie to rozebrac w miare
bezbolesnie?
-
7. Data: 2011-12-03 23:54:10
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
> Zrób próbę przelewową. Roboty na 10 minut i wiesz czy to wtryski z
> wysokim prawdopodobieństwem.
zrobie ale najpierw sprawdze powietrze - filtra powietrza nie
wymienialem ok jakichs 40-50kkm... moze tu jest bol... zapomnialem
kompletnie o tym...
-
8. Data: 2011-12-03 23:59:04
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: to <t...@x...abc>
begin Michał sirapacz Gut
> silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
> 400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.
To może być prawie wszystko poczynając od zużytej turbiny i lejących
wtrysków a kończąc na jakiejś nieszczelności w dolocie...
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
9. Data: 2011-12-04 02:03:46
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
W dniu 2011-12-03 23:59, to pisze:
> begin Michał sirapacz Gut
>
>> silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
>> 400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.
>
> To może być prawie wszystko poczynając od zużytej turbiny i lejących
> wtrysków a kończąc na jakiejś nieszczelności w dolocie...
>
turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost
ogolnie auto ma kopa jak mialo
tu w zasadzie nie widze roznicy
-
10. Data: 2011-12-04 11:16:41
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut napisał(a):
> W nocy jadąc widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora
> samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz -
> normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo
> widzialem.
U mnie to samo. ale moj to tez zuzyty diesel, wiec nie wiadomo :-)
> jakies sugestie? W ogole silniki diesla doladowane mogą kopcic pod
> obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?
No coz - cala masa elektroniki jest tam po to zeby nie kopcily, albo raczej
- kopcily w granicach normy. Z zasady dzialania diesla wynika ze kopci
wlasnie pod obciazeniem.
J.