eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetWiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7Re: Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kamil <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
    Date: Thu, 01 Mar 2012 10:49:50 +0000
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 83
    Message-ID: <jink8f$d12$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jii8ij$7fo$1@mx1.internetia.pl> <jiiacv$1gu$1@inews.gazeta.pl>
    <jij4la$2ga$1@atena.e-wro.net>
    <20120229162405.31c563ed@babcia-workstation>
    <jilhjg$f3i$1@atena.e-wro.net> <jilhok$ha6$1@inews.gazeta.pl>
    <20120301084045.57c5a8e7@babcia-workstation>
    <jinhi0$4sv$1@inews.gazeta.pl>
    <20120301111831.28d43078@babcia-workstation>
    <jinin9$8tb$1@inews.gazeta.pl>
    <20120301113936.28d9ef1a@babcia-workstation>
    NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1330598991 13346 194.80.173.254 (1 Mar 2012 10:49:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Mar 2012 10:49:51 +0000 (UTC)
    X-User: radnor
    In-Reply-To: <20120301113936.28d9ef1a@babcia-workstation>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Thunderbird/10.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1208900
    [ ukryj nagłówki ]

    On 01/03/2012 10:39, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > Dnia 2012-03-01, o godz. 10:23:36
    > kamil<k...@s...com> napisał(a):
    >
    >> Zapasowe części? Stoi u mnie kilka zapasowych pecetów za ścianą.
    >
    > I dostałeś je za darmo czy jednak kupiłeś? Policzyłeś to do kosztów?

    Kupiłem nowe, stare zostały.

    >> Koszty serwisu? Serwisu czego, podmiany peceta na jeden z tych
    >> zapasowych w pół godziny, jeśli padnie? Bootowanie z PXE i
    >> reinstalacja systemu z obrazu, która trwa 20 minut, jeśli akurat coś
    >> potrzeba dostawić?
    >
    > No ale ktoś to musi zrobić i komuś za to trzeba zapłacić. Np. Tobie. ;-)

    Podobnie, jak trzeba zapłacić za nowy sprzęt, poinstalowanie
    oprogramowania na nim (ostatnio sporo softu wirtualizuję z thinapp,
    oszczędza dużo czasu przy aktualizacjach, ale to wciąż rzadko
    spotykane). Trzeba zapłacić za wymianę. Trzeba wziąć pod uwagę spadek
    produktywności osoby, która pierwszy raz takim windows 7 widzi a nie
    jest zbyt technicznie rozwinięta (czyli 3/4 biurw). Trzeba policzyć, ile
    czasu zajmie później walka z XP Mode bo jakiś program nie działa. Ile
    zajmie szukanie sterowników do jakiegoś skanera (albo ile kosztuje
    nowy). Itp itd.


    >> Przestoje spowodowane awariami? Sprzęt wcale tak często nie pada, nie
    >> popadajmy w paranoję.
    >
    > Prowadzisz rejestr awarii? Mi też się wydawało że jest tego nie dużo do
    > czasu jak przestałem się wyrabiać z bieżącą naprawą staroci. Z
    > czyszczeniem z kurzu, wymiana wiatraków etc. Bo nawet jeśli ma się
    > kilkanaście maszyn zastępczych to się kończą.

    Czyszczenie z kurzu i wymiana wiatraków u mnie odpada, to nie hala
    fabryczna. W biurach raczej tego nie trzeba robić. To są już specyficzne
    czynności zależne od środowiska, w jakim sprzęt pracuje, ale mówimy o w
    miarę czystym, klimatyzowanym biurze w przeciętnej firmie..

    >> Wymiany są planowe, ale nie każda firma bierze wszystko nowe w
    >> leasing co pół roku. W tej chwili średni wiek komputerów u mnie to
    >> ok. 3 lata, wymieniamy 20-40 co roku na nowe z tych najstarszych
    >> (mowa oczywiście przeciętnych użytkownikach, niektórzy potrzebują
    >> maszyny silniejsze i dostają takie częściej). To nie jest tylko jedna
    >> firma, napracowałem się kilka lat dla British Telecom, który
    >> obsługuje IT w szkołach, szpitalach, biurach urzędów miast itp i
    >> naprawdę nie widziałem nigdzie wymiany wszystkiego na hurra, skoro
    >> pani krysi do klepania faktur wystarczy 4-letni komputer. Nie sądzę,
    >> żeby w sporo biedniejszej jakby nie było Polsce firmy było stać na
    >> nowe komputery co dwa lata.
    >
    > Chyba nie zwróciłeś uwagi na to co napisałem w pierwszym poście ;-) U
    > mnie wymiana sprzętu następuje co 3 do 5 lat i też nie jest to proces
    > jednorazowy. Kwestia umów gwarancyjnych które staramy się podpisywać
    > jak najdłuższe - absolutne minimum to 3 lata. Po prostu nie musimy
    > trzymać ludzi do serwisowania i zapasowych maszyn. Oczywiście jakiś
    > krytyczny zapas mamy bo prezes nie lubi czekać ale bez przesady. ;-)

    Z doświadczenia wiem, że tych kilka spokojnie wystarcza na 150
    pracowników, a prezes i tak ma nowy sprzęt co 2-3 lata. Często sprzęt
    prezesa wyląduje na półce jako zapasowy, dla pani Basi będzie aż za
    dobry jeszcze długi czas. :)


    Masz rację co do gwarancji, dochodzi też standaryzacja sprzętu. Bierzemy
    od lat wszystko od Della + 3 lata gwarancji next business day.
    Sporadycznie zdarzają się serie komputerów z wadami, w których coś pada
    częściej niż zwykle, kilka lat temu Dell wymienił nawet rok po gwarancji
    kilkanaście płyt głównych, bo w dwóch modelach puchły kondensatory i to
    była wada fabryczna. Poza tym wielkich problemów ze starszym sprzętem
    nie mamy szczerze powiedziawszy.





    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: