  • Data: 2012-03-01 10:49:50
    Temat: Re: Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/03/2012 10:39, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > I dostałeś je za darmo czy jednak kupiłeś? Policzyłeś to do kosztów?

    Kupiłem nowe, stare zostały.

    > No ale ktoś to musi zrobić i komuś za to trzeba zapłacić. Np. Tobie. ;-)

    Podobnie, jak trzeba zapłacić za nowy sprzęt, poinstalowanie
    oprogramowania na nim (ostatnio sporo softu wirtualizuję z thinapp,
    oszczędza dużo czasu przy aktualizacjach, ale to wciąż rzadko
    spotykane). Trzeba zapłacić za wymianę. Trzeba wziąć pod uwagę spadek
    produktywności osoby, która pierwszy raz takim windows 7 widzi a nie
    jest zbyt technicznie rozwinięta (czyli 3/4 biurw). Trzeba policzyć, ile
    czasu zajmie później walka z XP Mode bo jakiś program nie działa. Ile
    zajmie szukanie sterowników do jakiegoś skanera (albo ile kosztuje
    nowy). Itp itd.

    > Prowadzisz rejestr awarii? Mi też się wydawało że jest tego nie dużo do
    > czasu jak przestałem się wyrabiać z bieżącą naprawą staroci. Z
    > czyszczeniem z kurzu, wymiana wiatraków etc. Bo nawet jeśli ma się
    > kilkanaście maszyn zastępczych to się kończą.

    Czyszczenie z kurzu i wymiana wiatraków u mnie odpada, to nie hala
    fabryczna. W biurach raczej tego nie trzeba robić. To są już specyficzne
    czynności zależne od środowiska, w jakim sprzęt pracuje, ale mówimy o w
    miarę czystym, klimatyzowanym biurze w przeciętnej firmie..

    > Chyba nie zwróciłeś uwagi na to co napisałem w pierwszym poście ;-) U
    > mnie wymiana sprzętu następuje co 3 do 5 lat i też nie jest to proces
    > jednorazowy. Kwestia umów gwarancyjnych które staramy się podpisywać
    > jak najdłuższe - absolutne minimum to 3 lata. Po prostu nie musimy
    > trzymać ludzi do serwisowania i zapasowych maszyn. Oczywiście jakiś
    > krytyczny zapas mamy bo prezes nie lubi czekać ale bez przesady. ;-)

    Z doświadczenia wiem, że tych kilka spokojnie wystarcza na 150
    pracowników, a prezes i tak ma nowy sprzęt co 2-3 lata. Często sprzęt
    prezesa wyląduje na półce jako zapasowy, dla pani Basi będzie aż za
    dobry jeszcze długi czas. :)

    Masz rację co do gwarancji, dochodzi też standaryzacja sprzętu. Bierzemy
    od lat wszystko od Della + 3 lata gwarancji next business day.
    Sporadycznie zdarzają się serie komputerów z wadami, w których coś pada
    częściej niż zwykle, kilka lat temu Dell wymienił nawet rok po gwarancji
    kilkanaście płyt głównych, bo w dwóch modelach puchły kondensatory i to
    była wada fabryczna. Poza tym wielkich problemów ze starszym sprzętem
    nie mamy szczerze powiedziawszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil