  • Data: 2012-03-01 10:23:36
    Temat: Re: Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/03/2012 10:18, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Rozróżnij sprzęt specjalistyczny od używanego do - nazwijmy to -
    > celów ogólnych. Bo chyba nie masz w tej korporacji wyłącznie komputerów
    > z dedykowanymi kontrolerami PCI? Także w kadrach, księgowości, obsłudze
    > klienta, zarządzaniu etc. ich uzywasz? Nie wymieniasz planowo sprzętu
    > tylko dopiero gdy jest całkowicie "zarżnięty"? Policzyłeś kiedyś koszty
    > serwisu, serwisantów, zapasowych części, przestojów spowodowanych
    > awariami i poszukiwaniem części do starego sprzętu? Ja wiem że szefowie
    > kręcą nosem na nowe zakupy ale warto takie coś policzyć bo może się
> [...]

    Zapasowe części? Stoi u mnie kilka zapasowych pecetów za ścianą.

    Koszty serwisu? Serwisu czego, podmiany peceta na jeden z tych
    zapasowych w pół godziny, jeśli padnie? Bootowanie z PXE i reinstalacja
    systemu z obrazu, która trwa 20 minut, jeśli akurat coś potrzeba dostawić?

    Przestoje spowodowane awariami? Sprzęt wcale tak często nie pada, nie
    popadajmy w paranoję.

    Wymiany są planowe, ale nie każda firma bierze wszystko nowe w leasing
    co pół roku. W tej chwili średni wiek komputerów u mnie to ok. 3 lata,
    wymieniamy 20-40 co roku na nowe z tych najstarszych (mowa oczywiście
    przeciętnych użytkownikach, niektórzy potrzebują maszyny silniejsze i
    dostają takie częściej). To nie jest tylko jedna firma, napracowałem się
    kilka lat dla British Telecom, który obsługuje IT w szkołach,
    szpitalach, biurach urzędów miast itp i naprawdę nie widziałem nigdzie
    wymiany wszystkiego na hurra, skoro pani krysi do klepania faktur
    wystarczy 4-letni komputer. Nie sądzę, żeby w sporo biedniejszej jakby
    nie było Polsce firmy było stać na nowe komputery co dwa lata.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net