  • Data: 2011-04-12 13:54:13
    Temat: Re: Wiadomosc dobra i wiadomosc zla.
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:int3mj$iei$1@news.onet.pl...

    > źródła...

    O sprawach przeciwko rządowi USA masz wzmiankę np. tu (i o skutkach, może
    subiektywnych)
    http://historytogo.utah.gov/utah_chapters/utah_today
    /nucleartestingandthedownwinders.html

    Wpływ plutonu (i nie tylko):
    http://www.iaea.org/inis/collection/NCLCollectionSto
    re/_Public/12/575/12575343.pdf
    Zauważ, że to sprzed Czernobyla.
    Spróbuj "upolować coś takiego radiometrem:
    http://www.mindfully.org/Nucs/Hot-Particle-Lung-Tiss
    ue1997.htm

    Ciekawe, że nie uwzględniono dostępności populacji "nawdychanej" jodem i
    cezem po wybuchach. A jodu w 1951-61 w środkowych stanach dopstali tyle, ile
    my po Czernobylu (możesz sobie to policzyć na podstawie dostępnych źródeł).
    http://www.cancernetwork.com/news/display/article/10
    165/73158
    Rak tarczycy jest "używany" do analiz, bo jest (był?) on rzadki, i nie
    wpływają na niego inne czynniki.

    http://www.americanscientist.org/issues/feature/fall
    out-from-nuclear-weapons-tests-and-cancer-risks/1
    http://jnci.oxfordjournals.org/content/90/21/1654.1.
    full.pdf

    tu masz cos o "hot particles" i modelu oceny ich wpływu
    http://www.iema.net/download/readingroom/article/Man
    aging%20Historic%20Hot%20Particle%20Liabilities/Mont
    y%20Charlesrevision.pdf

    Odpuściłem sobie "zielonych" i związaną z nimi ECRR, choc nie jest ona
    pozbawiona racjonalnych podstaw - szczególnie teza o braku dawki progowej.

    Ciekawe, że nawet oceny UN różnią się dość znacznie od oficjalnych ststystyk
    z Czernobyla...

    O to chodziło?