  • 41. Data: 2017-01-04 00:56:46
    Temat: Re: WiFi w domu [cross]
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Bo czasem jednak urządzenia uparcie sie nie chcą łączyc do sieci z lepszym
    > zasiegiem.

    Ok, ale co do tego ma inna nazwa sieci (o "gorszym zasiegu")?

  • 42. Data: 2017-01-04 00:57:52
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > to jego sprawa co postawi, może postawic router, może access point

    Oczywiscie, ze moze postawic router z wylaczona funkcja rutingu, czyli AP.

  • 43. Data: 2017-01-04 09:42:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 stycznia 2017 22:34:11 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:
    > prawdaż, łatwiej wtedy badać co się dzieje

    > nawet bym czasem pokusił się by osłabić moc któregoś urządzenia
    > by użytkownikom wifi wskoczyl ten bliższy i nie pozostawał podłączony ten
    > słabszy niżej

    No wlasnie mnie zastanawia jak to dziala. Bo chyba dziala w kratke i klienci sobie wg
    lokalnego algorytmu podpinają sieci.
    W krótkim okresie czasu widze juz druga czy trzecia dyskusje na ten temat (w różnych
    miejscach internetu) i jakos nikt nie ma technicznego sposobu na to.

    W sensie zaznaczenia w kliencie preferowanej sieci czy algorytmu na zasadzie wybierz
    silniejsza siec jesli sygnał lepszy niż 20% aktualnego czy cos w ten deseń.

    Dlatego u siebie mam tak ze sieci są osobne a klienci zazwyczaj pracuja w tych samych
    miejscach i maja wpisane lokalne sieci a drugiej nie.

    A jak ktoś musi łazić i mieć dwie to musi też sobie samodzielnie przeklikać
    połączenie z jednej sieci na druga i wtedy mu sie klient raczej nie przepina na te
    słabsza...

  • 44. Data: 2017-01-04 09:46:54
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 00:56:51 UTC+1 użytkownik jakson napisał:

    > Ok, ale co do tego ma inna nazwa sieci (o "gorszym zasiegu")?

    Bo wtedy nawet laik wie ze laczy sie z siecia "1pietro" bedac na drugim pietrze i
    rozumie co sie dzieje.

    W androidzie wtedy może se palcem przelaczyc siec na "2pietro" i nie truć głowie
    rodziny ;)

    Co innego gdyby temat byl technologicznie rozwiązywalny i głowa rodziny mogła by
    zapodać w kliencie wifi jakaś polityke laczenia sie do sieci. Ale zazwyczaj za wiele
    mozliwości nie ma. Albo klient (w sensie jego OS) zdecyduje albo trzeba samemu sobie
    przeklikać...

    Jak masz jedna sieć albo wiele sieci z tymi samymi ssid i hasłem to nadal nie wiesz
    co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie sprawdzisz ze
    telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

  • 45. Data: 2017-01-04 09:52:51
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 09:46:56 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie sprawdzisz ze
    telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

    Zresztą chyba cos jest na rzeczy bo sie pojawiają takie niusy:

    https://tech.slashdot.org/story/17/01/03/2014203/lin
    ksys-latest-company-to-unveil-a-wi-fi-mesh-system

  • 46. Data: 2017-01-04 13:00:49
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jak masz jedna sieć albo wiele sieci z tymi samymi ssid i hasłem to nadal
    > nie wiesz co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie
    > sprawdzisz ze telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

    Kilka lat temu robilem wifi w domu znajomego (4 kondygnacje, w tym piwnica +
    strych).
    Specjalnie wybralem routery z jedna antena (n150, praca na pojedynczym
    kanale), ze wsparciem OpenWrt bo:
    - na ogol anteny w jedno-antenkowych routerach mialy wiekszy zysk
    energetyczny (imho lepsze 1x5dBi niz 2x3dBi)
    - z uwagi na wymagana separacje kanalow i tak zakladalem tryb jednokanalowy
    / jednoantenkowy
    - tak bylo taniej
    - drugi router mial chodzic jako AP - tak, mozna to osiagnac na oryginalnym
    firmware, ale chcialem wymusic tryb AP wprost (stad OpenWrt)

    Glowny router/AP (tp-link mr3220 v1) byl na 3 kondygnacji i ogarnial 3
    kondygnacje (2, 3, 4).
    Drugi router (jakis tani jednoantenkowy tp-link wspierajacy n150, dzialajacy
    w trybie AP) byl na 1 kondygnacji i ogarnial glownie ja.
    Drugim urzadzeniem byl router dzialajacy w trybie AP a nie AP, bo tak bylo
    znacznie taniej, o dziwo.

    Na obu OpenWrt, na obu ta sama siec wifi, na obu odpowiednio dobrane kanaly
    (z odpowiednia separacja) i moc (glowny mial chyba 75% mocy maksymalnej a
    drugi 50%).
    Wszystko od lata dziala znakomicie i pokrywa caly 4-kondygnacyjny domek.
    Moze mialem farta a moze jestem zajebisty - nie wiem.

  • 47. Data: 2017-01-04 13:33:53
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 13:00:56 UTC+1 użytkownik jakson napisał:

    > Kilka lat temu robilem wifi w domu znajomego (4 kondygnacje, w tym piwnica +
    > strych).

    > Moze mialem farta a moze jestem zajebisty - nie wiem.

    Moze po trochu obu tych czynnków :)

    Czasem jest fajnie bo stropy nie zbrojone a czasem kiepsko bo nawet cegły w scianie
    jakieś metalowe takie :)

    U mnie wifi z jakiegos tplinka zanika po przejsciu przez dwie ceglane sciany z 1912r.
    :)