    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: What are the benefits of this cascode?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 28 Aug 2017 00:44:11 +0200

    Dnia Sat, 26 Aug 2017 23:05:58 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Ale nie pytałem, co to robi, bo sprawa jest prosta, tylko co mu tu
    > wnosi *kaskoda*. Dokładnie to samo wykorzystanie koncentryka miałby,
    > gdyby zamiast wzmacniacza o wspólnej bazie po prawej stronie kabla
    > zastosował rezystor do VCC. To jest układ na *77kHz*, efekt Millera
    > niczego tu nie ogranicza.

    Ale moze nie chodzi az tak bardzo o zalety kaskody, co latwosc
    rozdzielenia jej na dwie czesci i realizacje zasilania po kablu.

    > Zacytuję jedną z analiz:
    >
    > I hope that "BNC" is a short cable. Or no cable.

    Troche watpie - wszak ma byc miedzy antena a reszta odbiornika.

    > It's shorted at one
    > end (emitter input impedance ~0) and open at the other (drain output
    > impedance ~infty).

    Tez mi sie tak wydaje.
    Pozostaje miec nadzieje, ze kabel krotki ... w porownaniu do dlugosci
    fali.

    >It's a 1/4 wave tuned emitter oscillator..

    I tu bym lekko polemizowal, bo skad wiadomo, ze 1/4 fali ?

    Przypadkowa dlugosc, to przypadkowe efekty :-(

    J.