  • Data: 2017-08-28 21:22:10
    Temat: Re: What are the benefits of this cascode?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oo1pk0$l9b$...@n...news.atman.pl...
    Janusz wrote:

    >Owszem, wzmocnienie jest, ale niewielkie, przesymuluj to sobie w
    >Spice.
    >Kilka razy zaledwie. Około dwukrotnie większe daje "folded cascode"
    >na tranzystorze PNP, ale wtedy będzie tam dyskutowany opornik
    >drenowy.
    >Tenże opornik + wzmacniacz CE daje nieporównywalnie większe
    >wzmocnienie, rzędu kilkaset.

    Piotrze, a jak z impedancja wejsciowa, zakladajac ze zrodlem jest
    cewka o duzej dobroci ?

    Ale mysle, ze nie ma sie co klocic - trzeba zrobic obie wersje i
    zmierzyc :-)

    >Panu Williamsowi chodziło o to, że ze względu na niedopasowanie
    >impedancji (nieskończona po stronie lewej, zerowa po prawej stronie
    >kabelka) rzeczony kabelek będzie zachowywał się jak rezonator
    >ćwierćfalowy, co w połączeniu ze wzmacniaczem o wspólnej bazie
    >zrobi z niego oscylator ze sprzężeniem emiterowym.

    Takie ryzyko istotnie istnieje ... ale znow warto by sprawdzic.

    Tylko z uwagi na dlugosc kabla wzbudzenie bedzie chyba daleko poza
    pasmem - cwierc fali 77kHz to ponad 900m, w kablu powiedzmy 600m.

    J.