  • 241. Data: 2014-04-24 10:11:38
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-04-24 09:07, Marek wrote:

    > Bo błogosławieni ci co nie widzieli a uwierzyli.
    Raczej naiwni. :-D

  • 242. Data: 2014-04-24 14:26:11
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Bo błogosławieni ci co nie widzieli a uwierzyli.

    Tłumacząc to na język współczesny:
    "Lubimy tych naiwniaków ktorzy dadzą sobie wcisnąć każda ciemnotę i nie
    będą zadawać trudnych lub niewygodnych pytań." - tylko dzieki takij selekci
    bowiem te nielogiczne historie mają szanse utrzymać sie...

  • 243. Data: 2014-04-24 15:59:02
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 14:26:11 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    >
    > będą zadawać trudnych lub niewygodnych pytań." - tylko dzieki takij selekci
    >
    > bowiem te nielogiczne historie mają szanse utrzymać sie...

    Jest jeszcze coś co chyba jest bardziej istotne od wciskania kitu. Stosunkowo
    niedawno, bo co to jest 300 albo i mniej lat w stosunku do wieczności, za podważanie
    religijnych bzdur lądowało się u kata. Oczywiście wizyta u kata była po
    przyjacielskiej rozmowie utrzymanej w duchu wzajemnego poszanowania poglądów. Dzięki
    rozgrzanemu prętowi wsadzonemu oportuniście do dupy bardzo szybko wypracowywano
    wspólne jedynie słuszne stanowisko. Na pewno nie raz oglądałeś archiwalne filmy na
    których był pokazany holokaust, obozy koncentracyjne itp. Wiesz że w miejscu w którym
    żyjesz taka sytuacja nigdy się nie powtórzy. A podświadomie się boisz. Kiedyś w
    Europie kościół rządził bo mordował. I jakaś pamięć genetyczna, jest coś takiego,
    przechowuje informacje i jedynej słusznej ideologii. Takie wielopokoleniowe
    wdrukowanie strachu przed postawieniem się oszustom.

  • 244. Data: 2014-04-24 18:03:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > jakaś pamięć genetyczna, jest coś takiego, przechowuje informacje i
    > jedynej słusznej ideologii. Takie wielopokoleniowe wdrukowanie strachu

    Mysle że typowe spoleczne mechanizmy utrzymywania status quo maja tu
    wieksze zastosowanie niż jakiś nawet podświadomy strach przed smiercia z
    ręki Kościoła.

    W naszym społeczeństwie przewijają się pewne schematy uproszczonych
    skojarzeń, stereotypów, i sprawiają że wygodnie po prostu sie nie wychylać
    i "być Katolikiem jak wszyscy".

    Mówię tu o stereotypach tego typu:
    - kościół katolicki == patriotyzm, tradycja
    - kościół katolicki == anty-komunizm
    - kościół katolicki == Solidarność
    - muzułmanizm == Araby, dzikusy, rzezanie gardeł
    - inne wyznania == "sekty", poganie, satanizm
    - ateizm == amoralność, grzeszność
    - ateizm == komunizm
    - ateizm == liberalizm
    itp, itd

    Te stereotypy aktywnie przeciwstawiają sie społecznemu "wychylaniu się" i
    sprawiają ze wielu Polaków o słabym charakterze pokornie chodzi do
    kościółka i oficjalnie podaje sie za "katolików" w celach nazwijmy to
    symbolicznych, mimo że z wiarą w dogmaty Kościoła niewiele to ma zwykle
    wspólnego.
    Te stereotypy filtrują społeczeństwo trochę tak jak bariera potencjału
    filtruje elektrony :-) Działa to tak, że tylko jednostki o silnym
    charakterze zdołają sie przecisnąć na "drugą stronę" i ryzykując ostracyzm
    społeczeństwa, własnej rodziny i całego tłumu innych konformistów ujawnią
    swoje prawdziwe poglądy nie-katolickie czy wręcz prawdziwie
    ateistyczno-humanistyczne. Nie każdego na to "stać", bo można stracić coś
    na czym nam dużo więcej zależy wiec wielu wybiera "siedzenie cicho"

    Ale to sie powoli zmienia, coraz więcej w naszych społeczeństwach
    przykładów łamiących stereotypy, więc będą zmiany raczej wcześniej niż
    później. Nasi południowi sąsiedzi szybciej od nas pozbywają się zakłamania
    i ponad połowa społeczeństwa oficjalnie deklaruje swoją niereligijność,
    świeckość.
    Trochę wstyd, że my Polacy znowu gorsi, ale nadzieja wciąż jest że może nie
    będzie i z nami źle...

    I tym optymistycznym akcentem chyba trzeba tą dyskusję zamknąć.

  • 245. Data: 2014-04-25 17:51:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 24 Apr 2014 12:26:11 +0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Tłumacząc to na język współczesny:

    Nie, to nie to oznacza. Cóż to za laska wierzyć gdy się zobaczy.

    --
    Marek

  • 246. Data: 2014-04-25 17:59:55
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Nie, to nie to oznacza. Cóż to za laska wierzyć gdy się zobaczy.

    Przesiąknięty jesteś tą propagandą, powtarzasz bezmyślnie ich slogany...
    Życzę Ci abyś kiedyś zdobył się na odrobinę dystansu do tego wszystkiego i
    zrozumiał, że to wszystko pic na wodę fotomontaż, taki sam jak marketingowy
    pic na wodę jaki serwuje nam typowa duża korporacja.
    A Kościół Katolicki, czy chcesz czy nie, jest ogromną korporacją i metody
    ich działania niewiele się różnią od działań Coca-Coli czy innych
    korporacji.

  • 247. Data: 2014-04-25 21:01:34
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 24.04.2014 o 00:59 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > To nie zamiaru Ci brak, nie masz żadnych wiarygodnych argumentów
    > aby kogokolwiek przekonać. Pozostaje Ci tylko i wyłącznie *wiara*.

    Nie, to ty się miotasz, a fakty do ciebie nie docierają, przykład? oto
    artykuł, są dowody na to co ten facet zrobił, zdjęcia, policja i takie
    tam, ale w komentarzach
    znajdzie się z 30-50% którzy wiedzą lepiej, że to ściemna,
    niemożliwe, podobnie jak z Jezusem, oto artykuł:
    http://biznes.onet.pl/szalony-drukarz,18490,5633309,
    1,prasa-detal

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 248. Data: 2014-04-25 22:20:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:

> [...]
    > tam, ale w komentarzach
    > znajdzie się z 30-50% którzy wiedzą lepiej, że to ściemna,
    > niemożliwe, podobnie jak z Jezusem, oto artykuł:

    Janusz... Zastanów się... Mylisz dwie sprawy.
    Posiadac dowody a przeczytać gdzieś o dowodach to dwie różne sprawy.

    Komentarze o ktorych wspominasz są pod artykułem z Onetu od ludzi, którzy
    zadnych dowodów sami nie widzieli. Ani z policją nie gadali. Byłeś tam?
    Widziałeś jakieś dowody?

    Śmiem zauważyć, że artykuł w gazecie czy na stronie w internecie sam w
    sobie dowodem nie jest a tylko oświadczeniem jakiegoś (nieznanego mi nawet)
    autora artykułu o istnieniu pana W. i jakichś dowodów w sprawie fałszerza
    pieniędzy.

    To samo masz w Biblii: nie masz tam żadnych dowodów, żadnych cudów a
    jedynie opisy relacji ludzi, którzy te cuda rzekomo widzieli...

    Czujesz to czy nie za bardzo?

  • 249. Data: 2014-04-25 23:08:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 25.04.2014 o 22:20 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Czujesz to czy nie za bardzo?
    Ja czuję ty nie, ten artykuł i komentarze miały ci coś uzmysłowić
    ale tak się nie stało. Jesteś głuchy i ślepy, dlatego dalsza dyskusja z
    tobą jest tylko stratą czasu, czyli bezcelowa.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 250. Data: 2014-04-25 23:49:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Ja czuję ty nie, ten artykuł i komentarze miały ci cośuzmysłowić
    > ale tak się nie stało. Jesteś głuchy i ślepy, dlatego dalsza dyskusja z
    > tobą jest tylko stratą czasu, czyli bezcelowa.

    Co mi miały uzmysłowić?
    Że Ty wierzysz we wszystko co przeczytasz?
    To akurat było jasne wcześniej...

    Naprawdę nie przyjmujesz do wiadomości że ludzie mogą się zwyczajnie mylić,
    coś nie zrozumieć i gadać bzdury albo świadomie kłamać?

    To że ktoś Ci powiedział że widział, powiedział że ma, powiedział że zrobił
    nie musi zawsze znaczyć, że faktycznie widział, że faktycznie ma czy że
    faktycznie zrobił.