  • 231. Data: 2014-04-23 21:06:16
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > Łaski wiary życzę,

    Hm... wiara według mnie to pewien rodzaj choroby, zatrucia umysłu, błogi
    (?) stan odurzenia i nietrzeźwości.
    Wiara zwalnia od obowiązku krytycznego i samodzielnego myślenia, i brania
    na siebie odpowiedzialności za swoje życie, co zapewne czasem boli...
    Łaską więc może być mniej więcej tak jak łaską jest zastrzyk znieczulenia
    na fotelu u dentysty :-)

  • 232. Data: 2014-04-23 21:20:17
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 23.04.2014 o 18:11 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Ale tu nie chodzi o to czy byl taki sobie Jezus tylko czy rzeczywiscie
    > wszystko co sie mu przypisuje (włącznie z cudami!) bylo prawda
    Powiedz dlaczego nie? ci ludzie nie mieli powodu aby zmyślać, a na dodatek
    byli prześladowani za głoszenie nauk Jezusa. Pamiętaj że Jezusa de fakto
    zabili kapłani, bali sie nowej wiary która się szybko szerzyła.

    czy tez
    > tylko mitem/legendą, jak ta o Szewczyku Dratewce.
    Proszę daruj sobie takie porównania.

    > A to już jest jedna z wielu możliwych interpretacji wydarzeń... Fakt
    > pozostaje faktem że NIE ISTNIEJĄ żadne zapisy kronikarskie na temat cudow
    > Jezusa z czasow gdy on żył, a powinny być, bo niby dlaczego milczanoby o
    > takich wydarzeniach?
    To jest proste, piśmienni wtedy byli w zasadzie tylko kapłani i celnicy,
    czyli władza której w niesmak była konkurencja, stąd wtedy tylko przekazy
    ustne miały szansę przetrwania, aż trafiły na nawróconego piśmiennego.

    Jak słusznie zauważył Kogutek444 jego wyczyny
    > miałyby
    > w tamtych czasach duze znaczenie chocby militarne... Z faktu
    Sorry ale drób pierniczy jak potłuczony, wtedy nie było gazet ani
    telewizji stąd "wyczyny" miały bardzo lokalny wydźwięk.

    Ja nie mam zamiaru ani ochoty przekonywać Ciebie, mam ciekawsze zajęcia,
    dlatego myślę że czas zakończyć dyskusję, tym bardziej że zrobił się duży
    off-top.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 233. Data: 2014-04-23 21:31:33
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-23 20:29, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Próbowano mi wdrukować ze Jezus to bóg Bóg. Nie dałem się zmanipulować ale jak
    widać informację pamiętam. Jezus nic nie mógł przewidzieć. On jako jedna z postaci
    boga Boga wiedział wszystko z wyprzedzeniem bo sam to tworzył zanim fizycznie
    zaistniało. To co Ty nawijasz makaron na uszy, pewno się tutaj zdziwią ze nie
    napisałem ze pierdolisz jak potłuczony, z jakimś przewidywaniem przez boga Jezusa
    vel boga Boga.

    Akurat Kościół takich twierdzeń nie propaguje, że Bóg "wiedział wszystko
    z wyprzedzeniem bo sam tworzył zanim fizycznie zaistniało".
    Jest to zaprzeczenie tego, że Bóg dał nam "wolną wolę".
    Jeżeli jednak Bóg nami kieruje to nie może być mowy o "wolnej woli". Tym
    samym nie może być mowy o grzechu i karze, bo wszystko co czyni człowiek
    dzieje się z woli Boga i za jego sprawą.
    Jeżeli Bóg dał nam "wolną wolę" to oznacza, że nami nie kieruje, a to co
    napisałeś nie jest prawdą.
    Niestety są ludzie, którzy uważają, że wszystko dzieje się za wolą Boga
    i że on wszystkim kieruje.

  • 234. Data: 2014-04-23 22:05:34
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 21:31:33 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > napisałeś nie jest prawdą.
    >
    > Niestety są ludzie, którzy uważają, że wszystko dzieje się za wolą Boga

    Istnienie wolnej woli i boga Boga co ją dał się wyklucza. Jak jest bóg Bóg to nie ma
    wolnej woli, o na odwrót. Wolna wola to taki paragraf 22 tylko wymyślony dużo
    wcześniej niż książka napisana przez Hallera. Łatwo sobie wyobrazić sytuację ze nie
    ma wolnej woli. Bo niby dlaczego miała być skoro wszystko jest sterowane ( tak sobie
    wykombinowali religianci). Wyszło by że zbrodnie do jakich doprowadził niejaki Adolf
    H obciążają bezpośrednio boga Boga. Jeśli jest bóg Bóg to i tak go obciążają. Ludzie
    odeszli by od religii opartej na bogu Bogu. bo co to za bóg co zabił miliony ludzi. A
    kościół dostał by takiego kopa że w okolicach Księżyca miałby szybkość podświetlną.
    Na takie coś cwaniaki chodzące w sukienkach z haftowanymi halkami na wierzchu
    pozwolić sobie nie mogli. I wymyślili wolną wolę. Wyszło że pomimo iż Adolf H
    wykonywał jakiś zbrodniczy plan do którego został stworzony to winę ponosi nie ten od
    sprawstwa kierowniczego a bezmyślne narzędzie. Najlepsze jest to że w Niebie będzie
    Adolf H Józef S i wielu wielu innych zbrodniarzy a Żydzi spaleni w obozach będą w tym
    czasie w Pikle bo mieli wolną wolę żeby uciec a nie uciekli.

  • 235. Data: 2014-04-24 00:59:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.xesan3usn0u1o8@moj...

    > Powiedz dlaczego nie? ci ludzie nie mieli powodu aby zmyślać, a na dodatek
    > byli prześladowani za głoszenie nauk Jezusa. Pamiętaj że Jezusa de fakto
    > zabili kapłani, bali sie nowej wiary która się szybko szerzyła.

    Nie mieli powodu zmyślać???
    Maria nie miała powodu zmyślać że miała nieślubne dziecko??
    Nie żartuj...

    > Proszę daruj sobie takie porównania.

    Co Ci w nich przeszkadza?

    > To jest proste, piśmienni wtedy byli w zasadzie tylko kapłani i celnicy,
    > czyli władza której w niesmak była konkurencja, stąd wtedy tylko przekazy
    > ustne miały szansę przetrwania, aż trafiły na nawróconego piśmiennego.

    Mieszasz się w swojej własnej argumentacji...
    Najpierw piszesz że Ewangelie były pisane przez świadków wydarzeń.
    Potem zmieniasz oświadczenie i poprawiasz się, że świadkowie byli
    niepiśmienni a Ewangelie były pisane kilka pokoleń po tym jak już
    wydarzenia miały miejsce, a więc nie mogły być pisane przez świadków...
    Potem, pod zarzutem że ustne przekazy świadków mogły być przez te
    kilka pokoleń zniekształcone zmieniasz oswiadczenie że świadkowie
    jednak spisali jakieś teksty, które kiedyś były źródłem Ewangelii a dziś
    już zaginęły i ich nie ma nie dlatego że ich nigdy nie było...
    Teraz znowu argumentujesz że zapisów nie mogło być, bo pisać umieli
    tylko kapłani i celnicy, czyli władza której w niesmak była konkurencja.
    Jak to jest, Januszu, bo chyba zapędziłeś się w tzw. kozi róg...

    > Sorry ale drób pierniczy jak potłuczony, wtedy nie było gazet ani
    > telewizji stąd "wyczyny" miały bardzo lokalny wydźwięk.

    I znowu - lokalny wydźwięk?
    I dlatego 2000 lat przetwały na całym świecie?
    Miotasz się stary, i to bardzo...

    > Ja nie mam zamiaru ani ochoty przekonywać Ciebie, mam ciekawsze zajęcia,
    > dlatego myślę że czas zakończyć dyskusję, tym bardziej że zrobił się duży
    > off-top.

    To nie zamiaru Ci brak, nie masz żadnych wiarygodnych argumentów
    aby kogokolwiek przekonać. Pozostaje Ci tylko i wyłącznie *wiara*.

  • 236. Data: 2014-04-24 01:56:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-23 21:20, janusz_k pisze:

> [...]
    >

    > Ja nie mam zamiaru ani ochoty przekonywać Ciebie, mam ciekawsze zajęcia,
    > dlatego myślę że czas zakończyć dyskusję, tym bardziej że zrobił się

    No co ty. Pociągnijcie ją do Bożego Narodzenia :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 237. Data: 2014-04-24 03:09:23
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    > Ale tu nie chodzi o to czy byl taki sobie Jezus tylko czy rzeczywiscie
    > wszystko co sie mu przypisuje (włącznie z cudami!) bylo prawda czy tez
    > tylko mitem/legendą, jak ta o Szewczyku Dratewce.

    Wojtyła też jakieś cuda czynił tylko się z tego wycofywali :-) Po śmierci
    jakaś kobieta nagle się wyleczyła oglądająć go w TV :-)
    każdy z wróżbitów utrzymuje, że wyleczył kartami Tarota już setki osób. I
    nic z tego nie wynika.

  • 238. Data: 2014-04-24 05:05:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nowyr" <d...@y...pl> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > Wojtyła też jakieś cuda czynił tylko się z tego wycofywali :-)

    Nie chcieli się narażać na weryfikację i następnie kompromitację.

    > Po śmierci jakaś kobieta nagle się wyleczyła oglądająć go w TV :-)

    Słyszałem o tym, i cisnęły i mi się od razu na myśl liczne pytania:
    - skąd w niej taka pewność że wyleczyła się dzięki pomocy zaświatów?
    - jeśli już pomoc zaświatów, skąd pewność że akurat JPII a nie jakiś
    nieznany duch-secret admirer?
    - w jaki sposób może Kościół "zweryfikować" ten cud,
    a podobno weryfikacji się podjęli i ją przeprowadzili...

    Ech... szkoda czasu.

  • 239. Data: 2014-04-24 06:29:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-04-24 03:09, nowyr wrote:
    [...]
    > Wojtyła też jakieś cuda czynił tylko się z tego wycofywali :-) Po
    > śmierci jakaś kobieta nagle się wyleczyła oglądająć go w TV :-)
    No to jaki cud w końcu popełnił? Ponieważ AFAIK kandydat na świętego
    jakiś cud popełnić musi. :-D

  • 240. Data: 2014-04-24 09:07:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Apr 2014 17:59:54 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > aby kogokolwiek przekonać. Pozostaje Ci tylko i wyłącznie *wiara*.

    Bo błogosławieni ci co nie widzieli a uwierzyli.

    --
    Marek