  • Data: 2014-04-23 21:20:17
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.04.2014 o 18:11 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Ale tu nie chodzi o to czy byl taki sobie Jezus tylko czy rzeczywiscie
    > wszystko co sie mu przypisuje (włącznie z cudami!) bylo prawda
    Powiedz dlaczego nie? ci ludzie nie mieli powodu aby zmyślać, a na dodatek
    byli prześladowani za głoszenie nauk Jezusa. Pamiętaj że Jezusa de fakto
    zabili kapłani, bali sie nowej wiary która się szybko szerzyła.

    czy tez
    > tylko mitem/legendą, jak ta o Szewczyku Dratewce.
    Proszę daruj sobie takie porównania.

    > A to już jest jedna z wielu możliwych interpretacji wydarzeń... Fakt
    > pozostaje faktem że NIE ISTNIEJĄ żadne zapisy kronikarskie na temat cudow
    > Jezusa z czasow gdy on żył, a powinny być, bo niby dlaczego milczanoby o
    > takich wydarzeniach?
    To jest proste, piśmienni wtedy byli w zasadzie tylko kapłani i celnicy,
    czyli władza której w niesmak była konkurencja, stąd wtedy tylko przekazy
    ustne miały szansę przetrwania, aż trafiły na nawróconego piśmiennego.

    Jak słusznie zauważył Kogutek444 jego wyczyny
    > miałyby
    > w tamtych czasach duze znaczenie chocby militarne... Z faktu
    Sorry ale drób pierniczy jak potłuczony, wtedy nie było gazet ani
    telewizji stąd "wyczyny" miały bardzo lokalny wydźwięk.

    Ja nie mam zamiaru ani ochoty przekonywać Ciebie, mam ciekawsze zajęcia,
    dlatego myślę że czas zakończyć dyskusję, tym bardziej że zrobił się duży
    off-top.
    --

    Pozdr
    Janusz