  • Data: 2014-04-24 00:59:54
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.xesan3usn0u1o8@moj...

    > Powiedz dlaczego nie? ci ludzie nie mieli powodu aby zmyślać, a na dodatek
    > byli prześladowani za głoszenie nauk Jezusa. Pamiętaj że Jezusa de fakto
    > zabili kapłani, bali sie nowej wiary która się szybko szerzyła.

    Nie mieli powodu zmyślać???
    Maria nie miała powodu zmyślać że miała nieślubne dziecko??
    Nie żartuj...

    > Proszę daruj sobie takie porównania.

    Co Ci w nich przeszkadza?

    > To jest proste, piśmienni wtedy byli w zasadzie tylko kapłani i celnicy,
    > czyli władza której w niesmak była konkurencja, stąd wtedy tylko przekazy
    > ustne miały szansę przetrwania, aż trafiły na nawróconego piśmiennego.

    Mieszasz się w swojej własnej argumentacji...
    Najpierw piszesz że Ewangelie były pisane przez świadków wydarzeń.
    Potem zmieniasz oświadczenie i poprawiasz się, że świadkowie byli
    niepiśmienni a Ewangelie były pisane kilka pokoleń po tym jak już
    wydarzenia miały miejsce, a więc nie mogły być pisane przez świadków...
    Potem, pod zarzutem że ustne przekazy świadków mogły być przez te
    kilka pokoleń zniekształcone zmieniasz oswiadczenie że świadkowie
    jednak spisali jakieś teksty, które kiedyś były źródłem Ewangelii a dziś
    już zaginęły i ich nie ma nie dlatego że ich nigdy nie było...
    Teraz znowu argumentujesz że zapisów nie mogło być, bo pisać umieli
    tylko kapłani i celnicy, czyli władza której w niesmak była konkurencja.
    Jak to jest, Januszu, bo chyba zapędziłeś się w tzw. kozi róg...

    > Sorry ale drób pierniczy jak potłuczony, wtedy nie było gazet ani
    > telewizji stąd "wyczyny" miały bardzo lokalny wydźwięk.

    I znowu - lokalny wydźwięk?
    I dlatego 2000 lat przetwały na całym świecie?
    Miotasz się stary, i to bardzo...

    > Ja nie mam zamiaru ani ochoty przekonywać Ciebie, mam ciekawsze zajęcia,
    > dlatego myślę że czas zakończyć dyskusję, tym bardziej że zrobił się duży
    > off-top.

    To nie zamiaru Ci brak, nie masz żadnych wiarygodnych argumentów
    aby kogokolwiek przekonać. Pozostaje Ci tylko i wyłącznie *wiara*.