  • Data: 2014-01-04 01:05:51
    Temat: Re: Wentylatory do obudowy i zasilacza
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-03 13:01, Uncle Pete pisze:

    > Nasmaruj łożysko jedną małą kropelką oleju maszynowego. Starczy na
    > następnych kilka lat.

    Dzięki za radę. Wiesz, może bym i to zrobił, ale tak jak pisałem
    wcześniej, jeśli coś pójdzie nie tak - tzn. po złożeniu wentylatora
    wiatrak nie będzie działał (a już kiedyś spotkałem się z takim
    przypadkiem; po prostu wiatrak przestał działać, obracać łopatki) to
    będę odcięty od komputera. A tego chciałbym uniknąć, więc muszę się
    jeszcze pomęczyć kilka dni i ścierpieć to warczenie.

    Na początku też brzęczał i zaaplikowałem mu kropelkę oleju (bez
    wyjmowania z obudowy zasilacza). Pomogło na 1,5 roku. Ale teraz znowu
    zaczął. Po wyjęciu go z zasilacza, przedmuchaniu i naoliwieniu (bez
    rozkręcania) nic to nie pomaga. Zresztą, czytałem na różnych forach o
    moddingu komputerów historie przywracania do sprawności wiatraków
    (rozkręcanie, mycie i oliwienia), ale nie zawsze to pomaga. Nie
    twierdzę, że nie pomaga w ogóle, bo bym sam tak zrobił, gdyby nie chęć
    uniknięcia tego, o czym napisałem powyżej. Stąd moje pytanie nie o to,
    czy warto wymieniać wentylator (bo gdy poprzednie metody czyszczenia,
    które zlikwidowały hałas pracującego wiatraka poprzednio nie pomogły
    kolejnym razem), tylko na jaki.

    Gdy już sprawię sobie następcę tego wentylatora to spróbuję go
    reanimować. Przyda się na zapas. Ze starego i tak będę zmuszony ciachnąć
    przewód z wtyczką, bo nie mogę nigdzie znaleźć małego 2-pinowego
    gniazdka do wtyku Molex.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/