  • Data: 2014-01-04 04:35:19
    Temat: Re: Wentylatory do obudowy i zasilacza
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-03 22:29, BQB pisze:

    > Będzie bardziej eko, bo będzie mniej prądu brał :P
    > A na poważnie, ważny jest przepływ powietrza, ale w takim przypadku
    > zapewne wystarczy i tak. Chyba, że masz gorąco w obudowie, to musisz
    > szukać takiego, co będzie dużo powietrza przetłaczał. Jednak przy takich
    > wymiarach konstrukcja niewiele zmieni, i można to kompensować tylko
    > szybkością obrotową, a jak wentylator szybciej się kręci, to mocniej
    > hałasuje i szybciej się zużywa.

    Wiadomo, że im szybciej tym głośniej. W przypadku tego wentyla są tylko
    dwa przewody do zasilania, bez kontroli obrotów, a jakie napięcie mu
    daje komputer na gniazdo tego nie wiem i nie jestem w stanie sprawdzić,
    więc pewnie obraca się ze stałą prędkością.

    Czy się grzeje za bardzo to pojęcia nie mam, ale skoro kilka lat pracuje
    (i pracował zanim go kupiłem, bo to poleasingowiec) to standardowy
    wentylator wystarcza. Mogę mu co najwyżej zamiast 4500/4600 obrotów
    wrzucić taki na 5000, jak miał w standardzie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/