    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Weekend bez ofiar ?
    Date: Mon, 27 Jun 2011 19:10:30 +0200

    W dniu 2011-06-27 18:17, kakmar pisze:

    > Najpierw to prawo powinno służyć społeczności, czyli być dostosowane
    > do obywateli, co najmniej większości.

    Sugerujesz, że jest inaczej? To co napisałeś to właśnie przykład
    z założenie traktowania prawa jako złego i "obcego". Dlaczego tyle
    osób narzeka na bezczynność policji? No tak, tylko to mało medialne
    w porównaniu do tekstów "a to ch****, złapali mnie, a ja taki niewinny
    jestem". Ileż tu już płaczy było z tego tytułu. A ile płaczy jak
    się okazało, że kogoś złapali za granicą, a oni przecież niewinni
    - tylko trochę złamali różne przepisy.

    > Potem można za jego pomocą
    > nawracać upartych. Prawo które większości wydaje się często głupie,
    > (nie ważne czy przepis, czy tylko jego stosowanie w konkretnym przypadku)
    > powoduje że większość ma je w dupie. Lanie większości pałą w imię
    > idei sprawdza się tylko na krótko, wskazywanie wszystkiemu winnych też
    > nie pomaga na długo.

    Wbrew temu co twierdzisz, jakoś nie zauważyłem lania pałą większości,
    a wręcz odwrotnie.

    > Tajest, nie wiem co ty pamiętasz, ale komuna i porządek to taki żart,
    > raczej głupi.

    No cóż - Twoja teza, Twoja teoria, Twoje wnioski. Nic mi do tego.

    > Jasne, aż przez chwilę się zastanowiłem, ile to ja mam lat, od 22 lat
    > nie mamy komuny oficjalnie.

    To się zastanawiaj - ja nie mam wątpliwości. Fakt, 3 mi się machnęła,
    ale to chyba nieistotne.

    > Takie teksty sprawiają że sądzę że
    > tęsknisz za czasami kiedy miałeś lepiej niż inni.

    A sądź sobie do woli - szczególnie z tą sugestią jakobym miał lepiej
    niż inni. Zresztą wcale mnie nie dziwią takie oceny po wcześniejszych
    tekstach o "komunie".

    > Oni mają długą historię prawa które zmieniało się (czasem w wyniku
    > sporych awantur) tak, że dawało coraz więcej wolności i przywilejów
    > obywatelom (niestety do czasu), a nie tak jak u nas państwu i jego
    > organom. Niestety obecnie, patrząc z mojej perspektywy, i tu i tam
    > idzie ku gorszemu.

    Ha, ha, znaczy znalazłeś wspólne cechy tego co się realizuje tam
    i tutaj i to Ci się nie podoba? W sumie znowu mnie to nie dziwi.
    Poczekaj jeszcze trochę, a zobaczysz jak w Polsce było "fajnie".
    Policja będzie coraz skuteczniejsza, systemy nadzoru, monitoring
    itd. powszechniejsze. Tyle tylko, że tam jednak przyjmuje się,
    że robi się dla dobra obywateli, a nie przeciwko nim. Tu mnie
    wcale nie dziwią teksty Kamila o tym, że jest milej, przyjemniej
    itd.

    > Tyle że to my do kodeksów z 64 dodajemy nowe
    > przepisy.

    Nieprawda - część się usuwa, część się dodaje. Zresztą kto powiedział,
    że Kodeks cywilny z 1964 jest zły? Czy Tobie naprawdę się wydaje,
    że prawo z czasów socjalizmu tak naprawdę się zasadniczo różni
    i różniło od prawa obowiązującego w systemie demokratycznym?
    Kodeks cywilny, karny - poza pewnymi archaizmami, które są
    systematycznie usuwane, były i są oparte na pewnych uniwersalnych
    wartościach, które są niezależne od systemu politycznego.

    > Brak poszanowania prawa, znacznie częściej wynika z głupoty lub
    > złej woli organów je stosujących niż z jakichkolwiek innych powodów.

    To Twoja teza, której podstawą jest deklarowana i zakładana głupota
    i/lub zła wola organów stosujących prawo. Niestety, w rzeczywistości
    się to nie potwierdza.

    > Stosowane obecnie środki poprawy bezpieczeństwa na drogach nie dają
    > nic,

    Statystyki mówią co innego, stan dróg również mówi co innego. Ja sam
    narzekam na drogi, ale obiektywnie ich stan się poprawia, bezpieczeństwo
    również.

    > poza wrażeniem że państwo dorabia na grzywnach,

    ROTFL - Ty nawet nie wiesz co to znaczy "dorabianie" się na grzywnach.
    Poczytaj sobie choćby o realizacji systemu automatycznego nadzoru
    ruchu drogowego we Francji :)

    > urządzając
    > jednocześnie za pomocą mediów i użytecznych głupków polowania na
    > czarownice.

    Póki co, to jedyną czarownicą są nietrzeźwi, którzy w Polsce powodują
    ~8% wypadków i nie oni są problemem w porównaniu do reszty przyczyn.
    Jakiś czas temu nawet tutaj wrzucałem statystyki unijne (europejskie)
    w tej materii - byliśmy na zaszczytnym 3 miejscu...od końca. Tego już
    się poprawić nie da. Czas na ściganie innych i to nawet dzisiaj
    słyszałem - nie była już tylko prędkość, ale głupota i ignorowanie
    przepisów/zasad bezpieczeństwa.