    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Weekend bez ofiar ?
    Date: Mon, 27 Jun 2011 16:17:54 +0000 (UTC)

    Dnia 27.06.2011 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > No proszę, ale jak ja to napisałem to już jest źle. A resztę trzeba
    > systemowo "cywilizować".

    Najpierw to prawo powinno służyć społeczności, czyli być dostosowane
    do obywateli, co najmniej większości. Potem można za jego pomocą
    nawracać upartych. Prawo które większości wydaje się często głupie,
    (nie ważne czy przepis, czy tylko jego stosowanie w konkretnym przypadku)
    powoduje że większość ma je w dupie. Lanie większości pałą w imię
    idei sprawdza się tylko na krótko, wskazywanie wszystkiemu winnych też
    nie pomaga na długo.

    > Nieprawda - zresztą może zostaw ten PRL w spokoju, ponieważ za jego
    > czasów (których nota bene raczej nie pamiętasz) porządek był
    > znacznie większy.

    Tajest, nie wiem co ty pamiętasz, ale komuna i porządek to taki żart,
    raczej głupi.

    > To po 1989 okazało się, że teraz to już wszystko
    > wolno i nikt nikomu nic nie zrobi - wtedy wystąpiła eskalacja takich
    > zachowań. Parkowanie na trawnikach też nie pochodzi z tamtych czasów.
    > Podobnie jak niszczenie własności społecznej. I wiesz, to wcale nie
    > większość tak podchodzi do zagadnienia. Mało tego - mamy już 32 całe
    > lata demokracji.

    Jasne, aż przez chwilę się zastanowiłem, ile to ja mam lat, od 22 lat
    nie mamy komuny oficjalnie. Takie teksty sprawiają że sądzę że
    tęsknisz za czasami kiedy miałeś lepiej niż inni.

    > Wielka Brytania ma w tym zdecydowanie większe
    > doświadczenie jak i lepsza lokalizację.

    Oni mają długą historię prawa które zmieniało się (czasem w wyniku
    sporych awantur) tak, że dawało coraz więcej wolności i przywilejów
    obywatelom (niestety do czasu), a nie tak jak u nas państwu i jego
    organom. Niestety obecnie, patrząc z mojej perspektywy, i tu i tam
    idzie ku gorszemu. Tyle że to my do kodeksów z 64 dodajemy nowe
    przepisy.

    Brak poszanowania prawa, znacznie częściej wynika z głupoty lub
    złej woli organów je stosujących niż z jakichkolwiek innych powodów.

    Stosowane obecnie środki poprawy bezpieczeństwa na drogach nie dają
    nic, poza wrażeniem że państwo dorabia na grzywnach, urządzając
    jednocześnie za pomocą mediów i użytecznych głupków polowania na
    czarownice.

    --
    kakmaratgmaildotcom