  • Data: 2010-02-04 02:42:06
    Temat: Re: Wczoraj w V-Techu pełen sukces :)
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-04 02:05, Waldek Godel pisze:
    > Wiem, podpina się auto do komputera który wyświetla czy są problemy, czy
    > np. nie należy wgrać update któregoś ze sterowników itp.
    Tak. I tyle.

    > Uwierz, to żaden problem dorobić procedurkę sprawdzającą w centralnej
    > bazie, czy data wgrania oprogramowania sterownika silnika zgadza się z
    > ostatnim rekordem z ASO w centralnej bazie danych. Ledwie kilka linijek
    > kodu.
    A gdzie inteligentny tuningowiec wpisze datę zmiany oprogramowania? No
    nie żartuj... :-)

    > Wykłóć się np. z takim serwisem Nokii, który notorycznie anuluje gwarancje
    > za "wykrycie śladów wilgoci".
    A ślady wilgoci w telefonie to dość łatwe są do udowodnienia. Wystarczy,
    że naklejka ze stempelkiem w środku jest rozmyta, albo papierek z tej
    naklejki pomarszczony, albo między warstwami wyświetlacza są ślady wody.
    Już nie wyprzesz się, że telefon wpadł choćby na chwilę do wody lub
    leżał na półce w kabinie, w której brałeś prysznic.

    > Wbrew pozorom obsługa komórki a obsługa komputera samochodu wiele się nie
    > różni.
    :-)
    No to udowodnij, że awaria komórki nastąpiła na skutek wgrania przez
    użytkownika jakiegoś oprogramowania...
    Sam miałem przypadek, gdy po próbie odinstalowania wcześniej wgranego
    (certyfikowanego podobno) oprogramowania na E65 musiałem oddać telefon
    do serwisu bo zaniemógł totalnie. Wyobraź sobie, że naprawiono mi go i
    nie utraciłem gwarancji. Ciekawe, nie?

    > Przykład masz powyżej - data wgrania oprogramowania porównywana z
    > centralnym komputerem albo książką serwisową - proste jak drut.
    Jaka data wgrania oprogramowania? To Twoim zdaniem układy mają
    autonomiczne zegary i do tego synchronizowane z jakimś zegarem
    wzorcowym? Za daleko się chyba posuwasz w swojej spiskowej teorii
    dziejów. ;-)

    > Ależ prawda - fundusz gwarancyjny to poważna kwota. I nagle się zwalnia..
    > proste, łatwe i przyjemne.
    Co się zwalnia? Ułamek procenta tej kwoty, kosztem utraty wiarygodności
    gwarancji dawanej przez producenta? No jeśli to dla Ciebie zysk firmy,
    to mam nadzieję, że nie odpowiadasz w żadnej poważnej firmie za takie
    rzeczy, w przeciwnym wypadku współczuję tejże firmie. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____