    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Wciśnięty ... rondo, skręt w lewo.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <m45856$ukv$1@node2.news.atman.pl> <m4587c$m93$1@dont-email.me>
    <m459ot$k7$1@node2.news.atman.pl> <m45pm2$h8h$1@node2.news.atman.pl>
    <n...@m...org> <m4b40o$tqn$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <s...@n...istnieje>
    <m4dc6o$5ek$1@node2.news.atman.pl>
    <6527744604$20141117185853@squadack.com>
    <m4dkqc$duj$3@node2.news.atman.pl> <m4dl5k$hca$1@node1.news.atman.pl>
    <m4fsj5$lmp$1@node2.news.atman.pl> <m4ft4q$mbb$1@node2.news.atman.pl>
    <546cb363$0$2837$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4ilb9$ijv$1@node2.news.atman.pl> <m4k6g5$142$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 20 Nov 2014 09:24:54 +0100

    Thu, 20 Nov 2014 08:49:59 +0100, Jankol

    > Kierunek zmieniłem i pojechałem w prawo, ale dopiero gdy zjeżdżałem
    > z ronda.

    Przy samym zjeździe ze skrzyżowania nie zmieniłeś kierunku, a szczególnie
    nie skręciłeś w prawo. Pojechałeś zgodnie z geometrią i ukształtowaniem
    tego skrzyżowania (bo inaczej się nie dało). Jeśli dowodem na skręt ma być
    użycie kierunkowskazu, to wg naszego prawa nie ma konieczności
    sygnalizowania tego "manewru" (zjazdu).

    Wg Konwencji Wiedeńskiej należy sygnalizować zjazd ze skrzyżowania
    okrężnego prawym kierunkowskazem, ale jest na to oddzielny przepis i nie
    jest to dowód na to, że tam występuje skręt w prawo. Niestety większość
    przez tę sygnalizację zaczęłą twierdzić, że tam jest zawsze skręt w prawo i
    wyszedł kociokwik.

    Oczywiście jak najbardziej pomocne jest sygnalizowanie zjazdu ze
    skrzyżowania okrężnego, co czynię.

    --
    Pozdor Myjk