eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWciśnięty pedał hamulcaRe: Wciśnięty pedał hamulca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <20141114091006.43e0649f@babcia-workstation>
    <m44rmp$icq$1@node2.news.atman.pl>
    <1gscxhh3wu685$.1omo79f839n67.dlg@40tude.net>
    <m451fj$o79$1@node2.news.atman.pl>
    <1srz4yv4uuce4.neiqyf8zpufq$.dlg@40tude.net>
    <m454k7$r87$1@node2.news.atman.pl> <1mq377ag5n6s7$.dlg@myjk.org>
    <m4cd98$3v3$1@node1.news.atman.pl> <e...@m...org>
    <ei7mev6kznsz$.dlg@myjk.org> <m4ck7s$b68$1@node1.news.atman.pl>
    <1ra8pvy4k2dwh$.dlg@myjk.org> <m4cs47$kem$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 17 Nov 2014 14:36:54 +0100
    Message-ID: <4...@m...org>
    Lines: 29
    NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
    X-Trace: 1416231414 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18088 83.12.187.189:62547
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2549549
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 17 Nov 2014 14:10:27 +0100, Ergie

    >> No bo używanie hamulców, skoro ma się silnik, jest bezsensu. Nie dosyć że
    >> paliwo tracisz na jałową pracę tylko po to żeby zasilić pompy, to jeszcze
    >> tracisz klocki. :P
    > No to chyba oczywiste, ale dlatego należy wrzucić _odpowiedni_ bieg i
    > normalnie hamować silnikiem, a nie na zmianę hamować zbyt mocno i wciskać
    > sprzęgło by się rozpędzić i tak w kółko tak że sprzęgło ciągle pracuje.

    No więc ustalmy, że odpowiedni to taki, który pozwoli uzyskać odpowiedni
    rezultat. Wg Ciebie może być zbyt niski, choć mi pozwoli uzyskać dany
    efekt. Zmiana biegu, czy też odpuszczenie (zasprzęglenie) po wysprzęgleniu,
    to nie jazda na półsprzęgle.

    > Jak widać nie uczyli. Ale nie trzeba jechać tam. Znajomy zjeżdżał z Babiej
    > Góry i zagotował hamulce :-) Miał szczęście że w Zawoi na dole było pusto bo
    > już miał niewielką kontrolę nad autem.

    Wspomniany znajomy miał obrzydzenie do jazdy na biegu, bo... mu silnik
    "wył". W mordę, wtedy po przesiadce z mojego klekota którego z dużej górki
    turlam na 4 tys. obr./min. patrzę na jego obrotomierz przy stwierdzeniu że
    mu "wyje", a tam całe 2,5 tys. a do czerwonej podziałki 3x dalej niż u
    mnie. Boższszsz. Innym razem podczas wjazdu pod górkę jechał 50/h na
    piątce. Jeszcze trochę by odpuścił gazu i by jechał na "jałowych". :P
    Przyczyna taka sama jak z górki -- silnik mu wyje. Śmiesznie to brzmiało w
    aucie marki "firmowe" i silniku benzynowym.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: