  • 1. Data: 2014-07-04 15:12:28
    Temat: Ważone Voronoi
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Chodzi mi o algorytm Fortune z zamiataniem, który jest w
    https://github.com/superwills/Voronoi
    Artykuł autora algorytmu jest na
    Fortune - A Sweepline Algorithm for Voronoi Diagrams.pdf
    z katalogu
    http://gimiha.googlecode.com/svn/trunk/doc/ref/Voron
    oi%20Diagram/

    Jest tam wspomniane, że algorytm można rozszerzyć o wagi
    punktów-lokalizacji do tworzenia komórek.
    Jest sporo kodu w implementacji, czy dało by się łatwo zmienić na ważone
    punkty?

  • 2. Data: 2014-07-04 19:08:04
    Temat: Re: Ważone Voronoi
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 04.07.2014 15:12, Borneq wrote:
> [...]
    oi%20Diagram/

    > Jest tam wspomniane, że algorytm można rozszerzyć o wagi
    > punktów-lokalizacji do tworzenia komórek.

    Co to znaczy kodu w implementacji?

    > czy dało by się łatwo zmienić na ważone
    > punkty?

    Była kiedyś strona z poradami, jak zadawać pytania.
    Jednym z punktów było, aby zadanie pytania nie
    zajmowały znacznie mniej czasu niż udzielenie odpowiedzi
    (przez osobą, która odpowiedź zna:).
    Ja np nie rozumiem, o co pytasz. Widzę coś takiego:
    "Jest tam rozszerzenia algorytmu o wagi. Jak rozszerzyć
    algorytm o wagi".
    Zapewne po przeczytaniu tych linków domyśliłbym się o co chodzi,
    ale to właśnie jest sytuacja przed którą wspomniana na początku
    zasada chciała ostrzec.

    Zadaj pytanie tak, aby osoba nie będąca Tobą je rozumiała.
    To trudniejsze niż się wydaje, bo jak człowiek siedzi w jakimś
    temacie, to ma w głowie cały kontekst i pewne skróty myślowe
    wydają mu się oczywiste.

    Nie pisałbym tak długiej niemerytorycznej odpowiedzi, ale wydaje
    mi się, ze to już któreś pytanie, które otwieram, czytam, drapię
    się po głowie i idę zrobić herbatkę czekając, że może dalsza
    dyskusja bez mojego wkładu je rozjaśni;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2014-07-04 21:51:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-04 19:08, bartekltg pisze:
    > Zadaj pytanie tak, aby osoba nie będąca Tobą je rozumiała.
    > To trudniejsze niż się wydaje, bo jak człowiek siedzi w jakimś
    > temacie, to ma w głowie cały kontekst i pewne skróty myślowe
    > wydają mu się oczywiste.

    Chyba lepsze było by pytanie, gdzie można by zadać takie pytanie, bo
    odpowiedzieć na to jak dodać wagi, mogla by tylko osoba siedząca w tym
    algorytmie. A jest dość skomplikowany.