  • 1. Data: 2014-07-03 11:13:02
    Temat: A Comparison of,Programming Languages,in Economics
    Od: Mateusz Łoskot <m...@l...net>

    Witam,

    Podrzucam ciekawy papier porównujący kilka języków
    C++11, Fortran 2008, Java, Julia, Python, Matlab, Mathematica, R
    na bazie przebiegu implementacji tego samego modelu wzrostu

    http://economics.sas.upenn.edu/~jesusfv/comparison_l
    anguages.pdf

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Łoskot, http://mateusz.loskot.net

  • 2. Data: 2014-07-03 16:05:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 03 Jul 2014 11:13:02 +0200, Mateusz ?oskot
    <m...@l...net> wrote:

> [...]
    >C++11, Fortran 2008, Java, Julia, Python, Matlab, Mathematica, R
    >na bazie przebiegu implementacji tego samego modelu wzrostu

    Doopy zawracanie

    "We hope to see more comparisons of programming
    languages in economics"

    A czym sie rozni programowanie w "economics" od programowania
    jakiegokolwiek innego?

    Odkryli zarowke z entuzjazmem nuworyszy

    A.L.

  • 3. Data: 2014-07-04 09:22:04
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    >Odkryli zarowke z entuzjazmem nuworyszy

    A wystarczyło zajrzeć na http://benchmarksgame.alioth.debian.org/

    Mnie zaniepokoiło coś innego: podają że Matlab był mniej wydajny niż
    Mathematica (w obliczeniach numerycznych).

    Może to prawda, a może po prostu bardzo słaba umiejętność programowania w
    Matlabie? Założyli sobie, że w każdym z języków będą pisać dokładnie tak
    samo, a to błąd metodologiczny: różne języki powstały nie po to, aby pisać w
    nich tak samo! Być może zmuszali Matlaba (znaczenie ma także wersja - stare
    były interpretowane, nowsze są JIT) do pętli itp. itd. Chętnie zobaczyłbym
    kod źródłowy - ale w "artykule" go nie ma (podobnie jak nie ma gdzie był
    opublikowany, tzn. żurnal, wolumin, data).

    Kolejny błąd metodologiczny, to założenie, że programy w różnych językach
    "chodzą na tym samym komputerze". Owszem, komputer jest jeden, ale różne
    języki w różny sposób mogą go używać - dotyczy to SSE, wielu rdzeni, GPU do
    obliczeń numerycznych etc. Nawet tak prosta sprawa jak sposób przechowywania
    macierzy (kolumnami czy wierszami?) może mieć znaczenie.

  • 4. Data: 2014-07-22 11:15:52
    Od: Mateusz Łoskot <m...@l...net>

    On 03/07/2014 16:05, A.L. wrote:

> [...]
    >
    > "We hope to see more comparisons of programming
    > languages in economics"
    >
    > A czym sie rozni programowanie w "economics" od programowania

    Użyli zastosowanego modelu w temacie pracy ot co.
    Być może dla podwyższenia chwytliwości tytułu.

    Generalnie można mieć sporo zastrzeżeń czy wytykać braki, ale
    przynajmniej jest jakiś (początkowy) materiał do dalszej pracy
    porównawczej.

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Łoskot, http://mateusz.loskot.net