  • 1. Data: 2014-07-03 23:32:09
    Temat: Borneq sie pytal: Rownania wysokiego stopnia
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Niestety, nie moge pisac na grupe matematyka - moje posty sie nie
    pojawiaja. To nieusubiete slady moderowania

    Odpowiedz: wielomiany wysokiego stopnia mozna atakowac algorytmem
    zwanym "algorytmem Bucbergera"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Buchberger's_algorithm

    Wykorzysuje ow algorytm dosyc skomplikowany twor zwany Bazami
    Groebnera

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B6bner_basis

    Algorytm jest skomplikowany. Wiecej detali tutaj

    http://web.cs.miami.edu/home/strac/root_methods/pape
    rs/auz.pdf

    http://www.win.tue.nl/~sterk/algebra3/hoofd.pdf

    Rone pakiety symboliczne to maja, nawet kalkulator TI89 Titanium:

    Fragment manuala:

    "If all of the equations are polynomials and if you do
    NOT specify any initial guesses, cSolve() uses the
    lexical Gröbner/Buchberger elimination method to
    attempt to determine all complex solutions."

    A.L.

  • 2. Data: 2014-07-08 12:59:36
    Temat: Re: Borneq sie pytal: Rownania wysokiego stopnia
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-03 23:32, A.L. pisze:
    > Wykorzysuje ow algorytm dosyc skomplikowany twor zwany Bazami
    > Groebnera
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B6bner_basis

    Zamówiłem całą książkę o tych bazach, myślę że tam będzie najlepiej
    wytłumaczone - http://www.poczytaj.pl/121083