    From: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 01 Sep 2011 15:25:09 +0200

    W dniu 2011-09-01 14:34, to pisze:
    > begin Olo
    >
    >> Bzdura - uzasadnij, czekam.
    >
    > Przeczytaj post Tomasza Pyry.

    Co mam czytać, wali Cie w dupe co rano? Napisz mi co napisałem
    niezgodnego z prawdą. Napisałeś, że piszę bzdury to wal konkret co jest
    nie tak?

    Przy okazji polecam lekturę:
    http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html#moc_mom
    ent

    "Jak wyjaśniono wcześniej, moment obrotowy jest równoznaczny z siłą jaką
    możemy uzyskać z silnika. W praktycznym znaczeniu siła odpowiedzialna
    jest za przyspieszenie oraz uciąg samochodu. Oczywiście każdy wie, że
    samochód z wyższą mocą lepiej przyspiesza. Wynika to jednak z faktu, że
    ma on wysoki moment obrotowy przy wysokich prędkościach obrotowych,
    czyli nawet przy wysokich obrotach ma siłę żeby rozpędzać samochód. Moc
    natomiast odpowiedzialna jest głównie za prędkość maksymalną. Należy tu
    jednak zauważyć, że prędkość maksymalna samochodu jest mocno zależna od
    przełożeń układu napędowego. Jeżeli zwieszona zostanie moc maksymalna
    samochodu, ale osiągana pozostanie przy tej samej prędkości obrotowej
    silnika to prędkość maksymalna samochodu pozostanie bez zmian. Mało
    tego, jadąc z prędkością maksymalną, silnik nie będzie osiągał
    maksymalnej mocy. Aby zwiększyć prędkość konieczna jest zmiana przełożeń
    w układzie napędowym. "