-
731. Data: 2011-05-13 22:58:27
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-05-13 11:22, Andrzej Ława wrote:
> W dniu 10.05.2011 16:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>>> Ahem - mała uwaga: ABS zasadniczo nie poprawia skuteczności hamowania
>>> tylko chroni w pewnym stopniu przed utratą kontroli podczas hamowania.
>>
>> Starasz się jak zwykle być odkrywczy, tylko znów umyka twej uwadze sens
>> wypowiedzi.
>> Widzę, że to dla Ciebie typowe.
>>
>> ABS za darmo daje Ci ~90% możliwości hamowania kierowcy rajdowego
>
> Potwierdza to 90% gospodyń domowych ;->
Pamiętaj, że mowa o asfalcie mokrym i suchym.
>>> Paradoksalnie pojazd bez ABS może zahamować szybciej ale za to nie być
>>> zdolnym do manewru mijania.
>>
>> I co z tego ? Umiesz ? Przeciętny kierowca umie ?
>
> Czy wiesz, jak działa ABS?
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Umiesz hamować skuteczniej niż ABS ?
Przeciętny kierowca potrafi ?
> Moja uwaga była czysto formalna i ma na celu zapobieżenie ślepej wierze
> w "trzy literki" (co skutkuje wśród wielu kierowców podejściem "mogę
> jechać szybko bo mam ABS więc szybko zahamuję").
Rozmawiamy o faktach.
> Podstawową funkcją ABS jest zapobieganie blokadzie kół czyli zachowanie
> sterowności.
>
> Ewentualnie poprawienie skuteczności hamowania (tj. skrócenie drogi
> hamowania) bardzo zależy od nawierzchni i jest poniekąd efektem
> ubocznym. Na normalnej, suchej, czystej asfaltowej _i_ przy założeniu że
> kierujący nie "odpuści" pedału po tym, jak ten zacznie mu pulsować
> (starsze ABSy, w nowszych/lepszych ponoć efekt już nie występuje) ABS da
> _niewielkie_ skrócenie dystansu hamowania w porównaniu z hamowaniem na
> zablokowanych kołach.
Ciekawa teoria :-) Może podasz dowody ?
> Na np. szutrze ABS drogę hamowania znacząco wydłuży.
>
> Tak więc przynajmniej jeśli chodzi o samochody i stosunkowo niewielkie
> prędkości - ABS niewiele daje. Natomiast w przypadku motocykli dochodzi
> jeszcze jedno ryzyko - zablokowanie przedniego koła może spowodować
> wywrotkę, nawet przy małej prędkości.
W wypadku motoru średnia droga hamowania przy użyciu ABS jest krótsza
niż NAJLEPSZE wyniki uzyskane bez ABS. Zarówno na mokrej jak i suchej
nawierzchni. W wypadku obciążonego motocykla różnica na korzyść ABS
osiąga wartości 10-15%.
http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a-green-comp
arisonofstoppingdistance.pdf
Czyżby było to w totalnej sprzeczności z tym co naskrobałeś powyżej ?
Teraz już powinieneś sobie uświadomiić, dlaczego tyle osób ma głęboko w
poważaniu Twoje rewelacje.
>> PS: Gdybyś nie był tak zaślepiony to byś ojcu nie opowiadał jak się
>> dzieci robi.
>
> Samochwała w kącie stała... ;->
Przypomnij mi może, kiedy ostatnio miałeś okazję jeździć na torze,
ścigać się w zawodach, porównać hamowanie z abs do hamowania bez abs ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
732. Data: 2011-05-14 17:14:29
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-05-13 13:20:27 +0200, masti <g...@t...hell> said:
> Dnia pięknego Thu, 12 May 2011 19:52:12 +0200 osobnik zwany Sebastian
> Kaliszewski wystukał:
>
>> Andrzej Ława wrote:
>>> W dniu 28.04.2011 13:08, Sebastian Kaliszewski pisze:
>>>
>>>>> Kilka centymetrów to najwyżej skasowane lusterko,
>>>> Ach, kogo z dwukółkowców obchodzą czyjeś lusterka. Gorzej jak głupek
>>>> na dwu kółkach przy tej okazji wywynie orła.
>>>
>>> Jeśli jednak autentycznie nie zrozumiałeś: chodziło mi o skasowane
>>> lusterko motocykla - one wystają dalej poza resztę pojazdu niż
>>> samochodowe.
>>
>> Ale są zwykle wyżej. A łokcie motocyklistów trafiają w lusterka
>> samochodów
>>
> a jak mam trafić
Chodzi o to, że masz nie trafić.
--
Bydlę
-
733. Data: 2011-05-16 14:43:40
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 13.05.2011 22:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>> ABS za darmo daje Ci ~90% możliwości hamowania kierowcy rajdowego
>>
>> Potwierdza to 90% gospodyń domowych ;->
>
> Pamiętaj, że mowa o asfalcie mokrym i suchym.
M.in. dlatego zasygnalizowałem mogące wprowadzić w błąd uogólnienie.
>>>> Paradoksalnie pojazd bez ABS może zahamować szybciej ale za to nie być
>>>> zdolnym do manewru mijania.
>>>
>>> I co z tego ? Umiesz ? Przeciętny kierowca umie ?
>>
>> Czy wiesz, jak działa ABS?
>
> Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Umiesz hamować skuteczniej niż ABS ?
> Przeciętny kierowca potrafi ?
Patrz wyżej.
>> Moja uwaga była czysto formalna i ma na celu zapobieżenie ślepej wierze
>> w "trzy literki" (co skutkuje wśród wielu kierowców podejściem "mogę
>> jechać szybko bo mam ABS więc szybko zahamuję").
>
> Rozmawiamy o faktach.
To jest właśnie przykry fakt.
>> Podstawową funkcją ABS jest zapobieganie blokadzie kół czyli zachowanie
>> sterowności.
>>
>> Ewentualnie poprawienie skuteczności hamowania (tj. skrócenie drogi
>> hamowania) bardzo zależy od nawierzchni i jest poniekąd efektem
>> ubocznym. Na normalnej, suchej, czystej asfaltowej _i_ przy założeniu że
>> kierujący nie "odpuści" pedału po tym, jak ten zacznie mu pulsować
>> (starsze ABSy, w nowszych/lepszych ponoć efekt już nie występuje) ABS da
>> _niewielkie_ skrócenie dystansu hamowania w porównaniu z hamowaniem na
>> zablokowanych kołach.
>
> Ciekawa teoria :-) Może podasz dowody ?
Założenia konstrukcyjne ABS i zasada jego działania - priorytetem było
uniknięcie blokowania dla zachowania sterowności. Wszystko inne to
"bonus" (lub "malus" ;) )
>> Na np. szutrze ABS drogę hamowania znacząco wydłuży.
>>
>> Tak więc przynajmniej jeśli chodzi o samochody i stosunkowo niewielkie
>> prędkości - ABS niewiele daje. Natomiast w przypadku motocykli dochodzi
>> jeszcze jedno ryzyko - zablokowanie przedniego koła może spowodować
>> wywrotkę, nawet przy małej prędkości.
>
> W wypadku motoru średnia droga hamowania przy użyciu ABS jest krótsza
> niż NAJLEPSZE wyniki uzyskane bez ABS. Zarówno na mokrej jak i suchej
> nawierzchni. W wypadku obciążonego motocykla różnica na korzyść ABS
> osiąga wartości 10-15%.
Przecież dokładnie o tym piszę - bez ABS na motocyklu kierujący będą
hamować łagodniej niż by mogli właśnie z obawy o uślizg przedniego koła.
Z ABS mogą hamulec docisnąć.
[ciach]
>>> PS: Gdybyś nie był tak zaślepiony to byś ojcu nie opowiadał jak się
>>> dzieci robi.
>>
>> Samochwała w kącie stała... ;->
>
> Przypomnij mi może, kiedy ostatnio miałeś okazję jeździć na torze,
> ścigać się w zawodach, porównać hamowanie z abs do hamowania bez abs ?
...i tak wciąż opowiadała...
Może potrenuj jeszcze, "zawodniku", czytanie ze zrozumieniem, hmm?
Wtedy może dotrze do ciebie, że moja uwaga była uwagą ogólną "a'propos"
sprawy, a nie odnosiła się do konkretnego omawianego przypadku...