  • Data: 2011-04-29 12:57:51
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-04-29 09:04, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ipc2r8$jse$...@n...onet.pl...

    > no więc włąśnie

    > a co to jest obręb pasa, a jeśli motocykl będzie jechał blisko prawej
    > krawędzi lewego pasa, a samochód omijając studzienkę, nie opuści
    > swojego, ale lusterkiem trąci motocykl i doprowadzi do wypadku, to kto
    > będzie winny?

    Przez nieupuszczenie pasa nalezy rozumieć, że żadna częśc samochodu nie
    znalazła się poza wyznaczonym pasem ruchu (wyłączając z obrębu pasa
    namalowaną linię)

    > wszak obaj jechali swoimi pasami, a samochód wg ciebie miał prawo do
    > takich hec na swoim pasie, bo przecież go nie opuścił

    Ja pisałęm o przypadku wyprzedzania przez motocyklistę

    Np. tak jak tutaj - 5:20.
    http://www.youtube.com/watch?v=OCt5zVFVPsg

    Wystarczy aby samochód jadący przed motocyklistą chciał, nawet nie
    gwałtownie ominąć dziurę ...

    > prawda jest taka, każdy manewr niezależnie od tego czy na swoim pasie
    > czy nie, inny niż jazda na wprost, ma być wykonany bezpiecznie, po
    > uprzednim upewnieniu się że jest bezpieczny, a to dla tego, ze gwałtowne
    > odchylenia od toru jazdy nie są tym, czego oczekują inni kierowcy, już
    > samo takie gwałtowne i niespodziewane wykonanie manewru może doprowadzić
    > do kolizji poprzez wystraszenie kierowcy z pasa obok

    Manewr nie musi być gwałtowny aby doprowadzić do kolizji z motocyklistą,
    który jedynie w swoim mniemaniu zachowuje bezpieczny dystans.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik