  • Data: 2017-06-09 17:35:23
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie potrafie wlasciwego odnalezc, ale na YT jest pare filmow
    > "Polska-Ukraina - porownanie".
    > I tam gdzies mlode Ukrainki mowia
    > "jeden znajomy pracuje w Polsce, zarabia niezbyt duzo, ale samochod
    > sobie kupil za 20 tys $.
    > nawet szef takiego nie ma.
    > No coz ... my Ukraincy tak mamy, fura najwazniejsza rzecz, pochwalic
    > sie przed rodzina i znajomymi" ...
    >
    > Wiec nie przejmuj sie, po prostu kup, skoro tak Cie korci.
    > Najwyzej schudniesz, jak na maselko do chleba zabraknie :-)

    :-)))))

    > Tak swoja droga - ile sie placi tego ubezpieczenia zdrowotnego w USA ?
    > Pamietam gdy to bylo ok 300$ miesiecznie od rodziny.
    > Co by dawalo ok 13 tys zl rocznie.
    > No coz, jak popatrzylem w pit, to gdyby zona zarobila drugie tyle, to
    > wyszlyby porownywalne pieniadze.
    >
    > Przy czym nasza "polisa" pokryje transplantacje serca, ale leczenia
    > zeba, czy wizyty o okulisty nie.
    > Tzn pokryje, o ile ktos bedzie chcial czekac pol roku ...

    Problem ubezpieczenia medycznego w USA jest bardzo drażliwy - płaci się
    ogromne składki w prywatnym sektorze aby właśnie móc pójść gdy potrzebujesz
    pomocy bez czekania 1/2roku.

    Te 300 usd składki to udział pracownika, pracodawca zwykle dokłada dwa razy
    tyle i razem daje to ubezpieczenie jako jeden z benefitow zatrudnienia na
    etat.
    Jak jestes na wlasnej dzialalnosci to takie ubezpieczenie kosztowac cie
    moze pare tysiakow miesiecznie.