  • Data: 2010-11-27 16:15:25
    Temat: Re: Wartość auta uszkodzonego a PCC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 27 Nov 2010, JoAsienka wrote:

    > A kto mnie zmusi do wpisania czegokolwiek więcej w PCC niz "umowa kupna
    > sprzedazy samochodu osobowego" ?

    No jeszcze podstawę opodatkowania trzeba by podać.

    > wyrażnie jest napisane na temat :)
    > Wartosc umowy przeciez sie wpisuje gdzie indziej

    Hm... na druku deklaracji PCC w ogóle jest miejsce na wartość umowy???

    Chodzi mi o drobiazg: masz rację, jeśli chodzi o prawo
    do podania niższej wartości w przypadku pojazdu "do remontu"
    i tak dalej.
    Nie wiem jedynie, po co piszesz o wartości UMOWY.
    Dla celów PCC ona nikogo nie interesuje :|

    Podstawą opodatkowania jest wartość samochodu - rynkowa.
    O cenie mogły zadecydować inne czynniki: ktoś koniecznie chciał
    kupić z powodów sentymentalnych, ktoś inny z oporami kupuje
    żółty (ale kupił, "bo tańszy").

    > i urzednik nie bedzie
    > decydowal ile on uwaza, ze samochod jest warty....

    Urzędnik nie, ale ma prawo wziąć rzeczoznawcę.
    I jak rzeczoznawca zapoda cenę wyższą o ponad 30%,
    to podatnik dodatkowo zapłaci za usługę wyceny.

    I teraz to działa na odwrót: podatnik MOŻE podać inne
    informacje, przewidując możliwe rozpoczęcie postępowania,
    na podstawie art.180 Ordynacji.
    Stąd koncepcje zapodawania "wyjaśnień profilaktycznych"!

    Nakazu (aż do wszczęcia postępowania) oczywiście nie ma :|

    pzdr, Gotfryd