  • 41. Data: 2018-06-20 22:52:12
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-20 o 20:53, Irek.N. pisze:

    > Gdyby miała GPS-a, to sama by sobie poprawiła datę.

    Ależ ona ma GPS. Czy wyobrażasz sobie kamerę za 1200zł, która takich
    rzeczy nie ma?

    Sęk w tym, że w poprzedniej wersji firmware nie honorowała stref
    czasowych i czasu letniego/zimowego. W efekcie godzina była przesunięta
    o -2. Ustawiłem więc tryb ręczny. Nowy firmware jest już ok, ale
    ustawienie zostało.

    > ps. może zaczepić serwis o zwrot, wątpię aby się udało, ale można
    > spróbować.

    ha ha... tylko tyle można powiedzieć. Pewnie gdybym wynajął prawnika, to
    by się udało. Sęk w tym, że szyba tańsza.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 42. Data: 2018-06-20 23:14:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 22:42, Marek S pisze:

    > Kolega patrzał w lusterka. Lusterka boczne nie pokażą przeszkody za
    > autem bo nie mają jakAle dostawczak się cały nie schowa z tyłu więc bez przesady,
    kolega
    ewidentnie dał ciała.
    W takim przypadku odpala się auto zostawia na ręcznym i idzie zajrzeć co
    się z tyłu dzieje, potem obesrwując tyły wsiada i szybko wyjeżdża, a tak
    jak juz inni napisali
    parkuje się tyłem mając kiepską lub brak widoczności do tyłu.

    -----
    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2018-06-20 23:19:21
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-20 22:42, Marek S wrote:
> [...]

    kamera cofania wyszla by taniej niz mandat najtansze na alli sa od 89,16
    zł za komplet kamera+monitor, zamontowanie to polutowanie 2 przewodow i
    przyklejenie\przykrecenie kamery i monitora

    skoro nie ma widocznosci, prosic o pomoc sie wstydzi to niech sobie ja
    sprawi

    ja na przyklad jezdzilem partnerem blaszakiem i kamerka cofania to byl
    moj pierwszy zakup do tego auta bo widocznosc do tylu jest w nim zadna

    > Powiem Ci, że sytuacja była jeszcze ciekawsza bo dokładnie z dupą auta
    > kolegi było przejście dla pieszych. Dostawczak wjechał na nie ale nie
    > zapłacił mandatu ... bo pasy były niewidoczne a znak drzewem przysłonięty.

    czyli kolega tez nie zachowal stosownego odstepu od przejscia?

  • 44. Data: 2018-06-21 02:50:14
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik p...@g...com ...

    > Tak swoją droga to takie wyłączanie kamerek to jednak bezczelnosc troche.
    > Mi kiedys zrobili to samo.
    > Boją się, że usłyszysz opowiadanie jak kombinuja zeby wiecej skasowac czy
    > co?

    Mi zgubili albo ukradli pokrywę pod silnikiem ale wtedy nie miałem kamerki.

  • 45. Data: 2018-06-21 02:58:34
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Powiedz, że żartujesz? - cofa i nie widzi gdzie jedzie... A gdyby tam
    > (cytując klasyka) stała Twoja Matka?.
    > 100% wina kolegi - powinien dostać 1000 zł mandatu a nie marną stówę.
    > Następnym razem wysiądzie z auta i popatrzy czy nic za nim nie ma, może
    > nie zrobi nikomu więcej krzywdy.
    > Najbardziej na drodze obawiam się takich właśnie kierowców, którzy
    > zmieniają pas bez upewniania się czy mają miejsce, wyjeżdżają z
    > podporządkowanej pod jadący samochód (bo źle ocenili jego prędkość) i
    > manewrujących na parkingach na ślepo - jak Twój opisywany kolega.

    K... przecież w każdym samochodzie nie widać co jest za nim. Tylko w
    jednym nie widać niczego, w innym połowę a w jeszcze innym ćwiartkę.

  • 46. Data: 2018-06-21 03:00:18
    Od: kk <k...@o...pl>

    > A czyj jest ten kamień? - jakby było widać lecący element samochodu -
    > wtedy jak najbardziej. Ale kamień? - jedzie sobie człowiek spokojnie do
    > kościoła, za dwa dni dostaje polecony, że na podstawie nagrania uznany
    > zostaje za sprawcę rozbicia szyby w aucie z tyłu. Na nagraniu widać jak
    > z marnego asfaltu pod wpływem nacisku kół  jego auta odrywa się fafrocel
    > i leci w delikwenta z tyłu. Niczego winien kierowca traci zniżki na OC.
    > Wg Ciebie to normalne?

    Piszesz o umyślności a nie o winie.

  • 47. Data: 2018-06-21 05:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A w mniejszym stopniu głupotą, ci mądrzejsi zawsze parkują
    > tyłem, w sekundę nikt im dostawczaka za plecami nie zaparkuje a potem
    > mają łatwy wyjazd. :-)

    Ano własnie to jest najlepsze przyzwyczajenie - dostawczaka zawsze staraj
    sie parkowac tak, zeby wyjechac przodem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 48. Data: 2018-06-21 05:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Na tym, że zawsze musi być winowajca, nawet jeśli logika temu
    > zaprzecza. Ja jestem jedynie użytkownikiem takiego stanu rzeczy.

    Absolutnie sie nie zgadzam.
    Kto powiedział ze musi być winowajca? Jakis przepis?

> [...]
    > część ładowna jest zabudowana więc w lusterku wstecznym niczego nie
    > widać. Zaparkował przy Żabce przodem do muru. Wrócił do auta,
    > wrzucił na budę zakupy, wsiadł za kierownicę, zaczął cofać i...
    > stłuczka. W międzyczasie gdy wsiadał samochód dostawczy zaparkował
    > tuż za nim blokując mu wyjazd z parkingu. Nie był w stanie zobaczyć
    > go. Przyjechała policja ... i kto jest temu winny? Oczywiście
    > kolega. Mandat 100zł.
    >
    > Czym kolega zawinił? Czego niby ten mandat miałby go nauczyć? Czy
    > ten mandat cokolwiek może zmienić w sposobie postępowania za

    Zartujesz prawda?
    Jezeli kolega nie umie cofac tak zeby zajrzec co jest za autem to niech
    sobie kamerke cofania kupi albo w najgorszym razie czujniki.
    Dzis był tam samochód, jutro bedzie stał człowiek...

    > Logika podpowiada, że skoro ktoś stanął w niedozwolonym miejscu i
    > zablokował możliwość wyjazdu a także ustawił się tak, że kierowca
    > blokowanego pojazdu nie mógł go zobaczyć boi nie miał lusterka
    > wstecznego, to jedynym winowajcą jest blokujący. Tymczasem przepisy
    > mówią co innego. Logicznie niewinny ponosi winę.
    >
    > No więc ja od logicznie niewinnego chciałem kasę z jego OC za szybę.

    Powodzenia...
    Ale o ile tak jak ktos pisał wczesniej, nie były to blizniaki bez
    fartucha to imo nie masz racji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 49. Data: 2018-06-21 10:08:18
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 05:59, Budzik pisze:
> [...]
    > sobie kamerke cofania kupi albo w najgorszym razie czujniki.
    > Dzis był tam samochód, jutro bedzie stał człowiek...

    A pojutrze ?

  • 50. Data: 2018-06-21 16:28:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Kolega patrzał w lusterka. Lusterka boczne nie pokażą przeszkody za
    > autem bo nie mają jak.

    Dużą zawsze pokażą. Mogą nie pokazać małej ustawionej zaraz za zderzakiem.

> [...]
    > kierowców parkuje w ten sam sposób. Jakbyś się nie ustawił to i tak
    > czeka Cię cofanie. Fantazja nie podpowiada mi co wtedy może się stać,
    > ale życie pokazało, że może.

    > Nie sugeruję lecz wiem bo aż musiałem na własne oczy zobaczyć tą
    > sytuację. Faktycznie w tym miejscu niczego nie było widać w lusterkach.
    > Powiem Ci, że sytuacja była jeszcze ciekawsza bo dokładnie z dupą auta
    > kolegi było przejście dla pieszych. Dostawczak wjechał na nie ale nie
    > zapłacił mandatu ... bo pasy były niewidoczne a znak drzewem przysłonięty.

    To jest fizycznie niemożliwe aby dostawczaka w lusterkach nie zobaczył.
    Ja rozumiem motocykl lub jakiś maluch postawiony zaraz za zderzakiem i
    dużo węższy od jego samochodu. Ale dostawczak miałby się schować
    za Berlingo? Weź się przez chwilkę zastanów.

    Pozdrawiam.