  • 51. Data: 2014-05-28 19:46:26
    Temat: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5385ec6b$0$2376$6...@n...neostrada.pl

    > P.S. jeżeli byś chciał cos czym można przeglądać w domu różne mapy, to polecam
    program Oruxmaps. Cała masa map do wyboru, są nawet
    > takie bardzo dokładne:

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.or
    ux.oruxmaps&hl=pl

    Fajna -- zgłębiam jej tajniki.

    Mapy są coraz cieńsze. ;) Tak wiele map tak szczegółowych
    a tak niewiele zajmują miejsca w ,,kieszeni'' spodni.

    -=-

    Fajnie by było, gdyby przeróżne programy mapowe potrafiły
    czytać to, co inne ściągnęły czy z/s/keszowały dla siebie.
    Na razie mam gigabajty map.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2014-05-28 19:50:02
    Od: atm <...@v...pl>

    > czytaj moj ostatni watek na pl.misc.telefonia.gsm
    >
    > tytul: "zobaczcie jak ludzie sa naiwni"
    >
    > 512MB to jest nic (android bedzie dzialal fatalnie, zaciecia, itd)
    > zupelne minimum to 2GB RAM

    Dobrze, ze moj stary SGS2 z 1GB RAMu o tym nie wie.

  • 53. Data: 2014-05-28 23:50:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "atm" 538621ce$0$2158$6...@n...neostrada.pl

    to 2GB RAM

    > Dobrze, ze moj stary SGS2 z 1GB RAMu o tym nie wie.

    IMO już nie warto celować w 1 GB RAMu -- na ,,dziś''
    wystarczy, ale telefonu nie kupujesz na tydzień czy miesiąc.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2014-05-29 01:07:14
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-05-28 23:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "atm" 538621ce$0$2158$6...@n...neostrada.pl

    > IMO już nie warto celować w 1 GB RAMu -- na ,,dziś''
    > wystarczy, ale telefonu nie kupujesz na tydzień czy miesiąc.

    Ale tez nie warto kupowac flagowca jesli potrzeby nie wykraczaja poza
    standardowe zastosowania a zaden z ficzerow poza pamiecia nie jest "must
    have" dla nabywcy.
    Sam za jakis czas kupie pewnie cos z 3GB ale wlasnie fakt, ze 1GB wciaz
    wystarczy do komfortowego korzystania obecnie, podkreslam - w typowy
    sposob, powstrzymuje mnie przed zakupem nowego telefonu.
    W miedzyczasie moze wiecej producentow opamieta sie z rozmiarem i
    rozdzielczoscia ekranow oferujac wersje compact jak zrobilo Sony.
    Wlasnie zaprezentowany LG G3 jest nastepnym telefonem, ktorego z
    pewnoscia nie kupie.

  • 55. Data: 2014-05-29 08:28:09
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "atm" 538621ce$0$2158$6...@n...neostrada.pl

    > IMO już nie warto celować w 1 GB RAMu -- na ,,dziś''
    > wystarczy, ale telefonu nie kupujesz na tydzień czy miesiąc.

    A z jakiego to niby powodu, myślisz że kolejne wersje Andka to coraz
    większe zapotrzebowanie na RAM? Przecież już podobno KitKat jest
    zoptymalizowany pod kontem zmniejszania apetytu na pamięć..

  • 56. Data: 2014-05-29 08:29:30
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5385e956$0$2229$6...@n...neostrada.pl

    > IMO -- mały ekran. Poza tym -- raczej unikałbym
    > procesorów PeCetowych.
    >
    > I co to są te operacje? Zlecanie przelewów przez
    > jusera czy praca banku? ;) Do tej ostatniej
    > czynności raczej nie tylko ekran jest za mały.

    Przede wszystkim totalna inwigilacja użytkownika. Przez twórcę systemu,
    a także prawie każdy program na Androida z Google Play żąda dostępu do
    wszystkiego. I ja użytkownik takiego urządzenia mam podawać w nim hasła
    do kont bankowych??

    > Jedną z przyczyn jest konstelacja. Inną -- elewacja_budynków. ;)
    >
    > Z moich obserwacji wynika, że w tym roku przybyły nowe satelity.
    > Nie oznacza to fizycznego przybycia -- mogły zostać uruchomione
    > czy udostępnione gawiedzi.

    A przybyły jakieś nowe wczoraj? Bo właśnie wczoraj GPS w moim telefonie
    zaczął pracować bez opóźnień.

  • 57. Data: 2014-05-29 08:30:18
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5385ec6b$0$2376$6...@n...neostrada.pl

    > Szło, ale nie zmniejszało to obciążenia CPU.

    Naprawdę, gdyby nie twoja opinia to nigdy bym nie przypuszczał że
    CoPilot może na jakimkolwiek sprzęcie sprawiać wrażenie "ciężkiego".

    > Zabawka.

    ux.oruxmaps&hl=pl

    > Nie układa kafelków? ;) Bo kafelkowate żrą flaszki niemiłosiernie.

    Oj, nie wiem. Używałem tego programu dość dawno temu. Choć nie jest
    program nawigacyjny, to jednak gdy nie wiedziałem jeszcze o istnieniu
    OsmAnda i mapy UMP, służył mi jako pomoc w poruszaniu się po leśnych
    terenach.

  • 58. Data: 2014-05-29 08:31:12
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    >

    > Mapy są coraz cieńsze. ;) Tak wiele map tak szczegółowych
    > a tak niewiele zajmują miejsca w ,,kieszeni'' spodni.

    Niestety, rewolucja elektroniczna sprawiła że mimo że mam pół szafy
    przeróżnych map papierowych, to wcale już z nich nie korzystam.

    > -=-
    >
    > Fajnie by było, gdyby przeróżne programy mapowe potrafiły
    > czytać to, co inne ściągnęły czy z/s/keszowały dla siebie.
    > Na razie mam gigabajty map.

    Pewnie że fajnie, ale jak tu oczekiwać map różnych producentów w jednym
    formacie, skoro np. inni producenci nie mogą nadawać obrazu
    telewizyjnego w jednym standardzie?

  • 59. Data: 2014-05-29 12:15:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości

    >Niestety, rewolucja elektroniczna sprawiła że mimo że mam pół szafy
    >przeróżnych map papierowych, to wcale już z nich nie korzystam.

    Dlaczego niestety ?

    Kiedys jeszcze mozna bylo narzekac ze "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja
    wiem ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem".
    Teraz tych nawigacji przybylo ... ale moze tez zaczac ubywac.

    Nawiasem mowiac - do planowania trasy nadal papier lepszy.
    Moze jak przybedzie telewizorow 4k

    >Pewnie że fajnie, ale jak tu oczekiwać map różnych producentów w
    >jednym formacie, skoro np. inni producenci nie mogą nadawać obrazu
    >telewizyjnego w jednym standardzie?

    Ale zrodel do map jest niewiele.
    A wiele programow potrafi pracowac z "obcymi" formatami, wiec czemu
    nie nawigacje ?

    J.

  • 60. Data: 2014-05-29 16:37:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5386d3c1$0$2149$6...@n...neostrada.pl

    > A przybyły jakieś nowe wczoraj? Bo właśnie wczoraj
    > GPS w moim telefonie zaczął pracować bez opóźnień.

    Jak pisałem -- konstelacja i elewacja_budynków. ;)
    To ulega stałym zmianom. Chmury także nie ułatwiają
    zadania, jak zauważyłem.

    Ponadto zauważyłem, że tablet (bez kompasu) zdecydowanie
    szybciej łapie, gdy ustawię go tak, iż jego północ pokrywa
    się (mniej więcej -- rzecz jasna) z prawdziwą północą. Być
    może to nieprawda, ale IMO najwyraźniej tak jest.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'