  • 61. Data: 2014-05-29 17:13:07
    Temat: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5386d427$0$2152$6...@n...neostrada.pl

    > Niestety,

    Na szczęście.

    > rewolucja elektroniczna sprawiła że mimo że mam pół szafy przeróżnych map
    papierowych, to wcale już z nich nie korzystam.

    Ja też już nie korzystam z papierowych.

    > Pewnie że fajnie, ale jak tu oczekiwać map różnych producentów w jednym formacie,

    IMO producenci map pójdą w stronę standaryzacji i unifikacji.
    Gorzej z producentami nawigacji.

    > skoro np. inni producenci nie mogą nadawać obrazu telewizyjnego w jednym
    standardzie?

    Na szczęście TV nie oglądam zbyt często.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 62. Data: 2014-05-29 17:15:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 538708b8$0$2374$6...@n...neostrada.pl

    > wiem ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem".

    I między Wenus a Marsem. ;)

    > Teraz tych nawigacji przybylo ... ale moze tez zaczac ubywac.

    Dlaczego?

    > Nawiasem mowiac - do planowania trasy nadal papier lepszy.

    Dlaczego?

    > Moze jak przybedzie telewizorow 4k

    Co ma TV do planowania trasy?

    > Ale zrodel do map jest niewiele.

    IMO więcej niż źródeł papierowych.

    > A wiele programow potrafi pracowac z "obcymi" formatami, wiec czemu nie nawigacje ?

    Które potrafią pracować z obcymi formatami?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2014-05-29 17:19:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5386d3f1$0$2152$6...@n...neostrada.pl

    > Naprawdę, gdyby nie twoja opinia to nigdy bym nie przypuszczał że CoPilot może na
    jakimkolwiek sprzęcie sprawiać wrażenie
    > "ciężkiego".

    Nie ja jeden na to narzekam. 5 filmów wyświetlanych
    naraz -- niemal zero CPU, ale CoPilot -- nawet do
    50% CPU!!!

    >>> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.or
    ux.oruxmaps&hl=pl

    > Oj, nie wiem.

    Nie układa.

    > Używałem tego programu dość dawno temu.

    IMO bardzo dobry, choć nieintuicyjny. :)

    > Choć nie jest program nawigacyjny,

    Nie tęsknię za nawigacjami.

    > to jednak gdy nie wiedziałem jeszcze o istnieniu OsmAnda i mapy UMP, służył mi jako
    pomoc w poruszaniu się po leśnych terenach.

    UMP to IMO zła/słaba mapa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2014-05-29 19:50:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5386d371$0$2152$6...@n...neostrada.pl

    > A z jakiego to niby powodu, myślisz że kolejne wersje Andka
    > to coraz większe zapotrzebowanie na RAM? Przecież już podobno
    > KitKat jest zoptymalizowany pod kontem zmniejszania apetytu
    > na pamięć..

    System operacyjny (Android) to nie wszystko. Gdy pisałem
    o aktualizacjach, także miałem na myśli nie sam system.
    Do tej pory nie aktualizowałem systemu.

    Wiem, że Monster po zaktualizowaniu daje nieco więcej RAMu
    użytkownikowi. Słyszałem też, że zmodyfikowanie ROMu daje
    możliwość jaśniejszego świecenia -- nie wiem, jak wypadnie
    wówczas żywotność wyświetlacza. Mam tu na uwadze oczywiście
    ciemny tablet Overmaxa.

    Ponadto po prostu dojdą nowe aplikacje, które chętnie
    ,,zagospodarują'' i RAM, i ,,dysk''. Zwiększy się apetyt
    i na ilość, i na szybkość.

    Będą szybsze i większe kamery (z większą liczbą pikseli,
    z większą liczbą klatek na sekundę, z większą dynamiką)
    które także pochłoną zasoby.

    -=-

    Najwyraźniej Google to nie Microsoft -- dławiący postęp
    i poniżający swych klientów. Dla mnie smartfon/tablet
    i Android to komputer -- poważniejszy od PeCeta tak
    od strony sprzętu (ARM, czyli szczególny RISC, zamiast
    nieszczęścia i86) jak i od strony softu.

    Obróbka Audio/Video także pochłania miejsce -- tak w RAMie,
    jak i na ,,dyskach''. Nie wątpię w to, że za jakiś czas takie
    programy jak Adobe PhotoShop wejdą na dobre do tabletów czy
    smartfonów pod Androidem. Co więcej -- być może Android
    zawojuje lusrzankami i telewizorami.

    -=-

    Natomiast do dzwonienia -- IMO im tańszy i prostszy, tym lepszy
    telefon. Ja chcę mieć GPS, chcę śledzić własne ,,podróże'', chcę
    mieć dobrą kamerkę, chcę mieć łączność z netem poza mieszkaniem,
    chcę mieć możliwość malowania krzywych (wykresów) czy liczenia
    czegoś, na czym mnie zależy...

    Dzwonienie jest dla mnie dodatkiem.

    Dużym dla mnie problemem jest słabnący wzrok.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2014-05-29 22:12:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w
    "J.F" 538708b8$0$2374$6...@n...neostrada.pl
    >I między Wenus a Marsem. ;)

    >Dlaczego?

    Masz w telefonie trzy czy wiecej, to po co ci jakas inna ?
    A potem telefon sie psuje, albo ladowarka sie psuje..

    >Dlaczego?

    Bo na malym ekranie albo nie widac calosci, albo nie widac szczegołow.
    Czyli - albo nie widzisz w ktora strone masz jechac, albo nie widzisz
    czy w tym kierunku jest jakas droga dalszej kategorii..

    >Co ma TV do planowania trasy?

    A na takim wielkim TV to widac jak na papierze ..

    >IMO więcej niż źródeł papierowych.

    Navteq, Teleatlas ... osm, ump ...

    >Które potrafią pracować z obcymi formatami?

    Openoffice z MS, google z gpx itp ...

    J.

  • 66. Data: 2014-05-30 00:57:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53879497$0$2247$6...@n...neostrada.pl

    > Masz w telefonie trzy czy wiecej, to po co ci jakas inna ?
    > A potem telefon sie psuje, albo ladowarka sie psuje..

    W telefonie mam tylko siedem nawigacji.
    W Overmaxie mam chyba dziewięć. Do tego
    mapy -- w tablecie chyba siedem i w telefonie
    około siedmiu. Trudno zgadnąć ile, bo są
    aplikacje nazywające się nawigacjami,
    choć nie nawigują i są takie, które
    zawierają w sobie mapy z konieczności.

    Do tego kilka (i tu, i tam) programów potrafi zapisać
    ślady -- są wśród nich mapy (jak RMaps) i dedykowane
    (tylko do zapisu, bez map typu GPS2GoogleEarth2) oraz
    inne (takie jak Moje trasy).

    > Bo na malym ekranie albo nie widac calosci, albo nie widac
    > szczegołow. Czyli - albo nie widzisz w ktora strone masz
    > jechac, albo nie widzisz czy w tym kierunku jest jakas
    > droga dalszej kategorii..

    Dlatego właśnie kupiłem tablet -- 10.1".
    Może kiedyś kupię 20". :) Nie może drogo
    kosztować i nie może być ciężki.

    > A na takim wielkim TV to widac jak na papierze ..

    Ale ciężko to zabrać ze sobą. ;)
    I nie wiem, skąd to zasilać. ;)
    IMO ze 40 amperów by trzeba w 14 woltach instalacji samochodowej.
    Nie wiem, czy alternator wytrzyma. :)

    > Navteq, Teleatlas ... osm, ump ...

    IMO bezpłatnych map elektronicznych jest kilkaset.

    > Openoffice z MS, google z gpx itp ...

    Nic nie pojmuję. O jakich formatach Ty piszesz?
    Ja -- o formatach map. Co program, to swój sposób
    zapisu keszu; bywa, że kafelkowanie zżerające
    ,,dysk'' z szybkością błyskawicy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 67. Data: 2014-06-01 19:17:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lm8e04$cns$...@n...news.atman.pl

    > Dlatego właśnie kupiłem tablet -- 10.1".
    > Może kiedyś kupię 20". :) Nie może drogo
    > kosztować i nie może być ciężki.

    Tani był w Carrefourze. Po odliczeniach podatkowych
    pozostaje około 515 plnów za 21,5 cali. Niestety
    ciężki. No i HP -- ale to już detal.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2014-06-02 14:13:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:lmfn7r$sud$1@node1.news.atman.pl...
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" lm8e04$cns$...@n...news.atman.pl

    > Tani był w Carrefourze. Po odliczeniach podatkowych
    > pozostaje około 515 plnów za 21,5 cali. Niestety
    > ciężki. No i HP -- ale to już detal.

    Znalazłeś tablet 21.5" ?

  • 69. Data: 2014-06-02 19:26:34
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5386d3c1$0$2149$6...@n...neostrada.pl

    > Jak pisałem -- konstelacja i elewacja_budynków. ;)
    > To ulega stałym zmianom. Chmury także nie ułatwiają
    > zadania, jak zauważyłem.

    E tam, jeszcze być możne budynki mają znaczenie, ale chmury to już
    raczej nie maja żadnego wpływu na sygnał GPS.

    > Ponadto zauważyłem, że tablet (bez kompasu) zdecydowanie
    > szybciej łapie, gdy ustawię go tak, iż jego północ pokrywa
    > się (mniej więcej -- rzecz jasna) z prawdziwą północą. Być
    > może to nieprawda, ale IMO najwyraźniej tak jest.

    Ale w jaki sposób go ustawiasz w stronę północy, górą gdy w danej chwili
    na niego patrzysz na ekran?

  • 70. Data: 2014-06-02 19:27:25
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5386d3f1$0$2152$6...@n...neostrada.pl

    > Nie ja jeden na to narzekam. 5 filmów wyświetlanych
    > naraz -- niemal zero CPU, ale CoPilot -- nawet do
    > 50% CPU!!!

    No, najwyraźniej program w jakiś sposób niekompatybilny z twoim
    sprzętem. Trochę mnie kusi aby go wypróbować na tym nowym telefonie -
    Acerze. Ale z drugiej strony szkoda mi trochę tych 150MB transferu na
    coś co już znam, a na dodatek w wersji trial.

    > Nie układa.

    > IMO bardzo dobry, choć nieintuicyjny. :)

    > Nie tęsknię za nawigacjami.

    > UMP to IMO zła/słaba mapa.

    No niech cię drzwi ścisną, wypróbowałem już chyba wszystkie mapy
    dostępne w Google Play, mam także nawigację w aucie, ale wszystkie te
    mapy nie dorastają do pięt, jeżeli chodzi o szczegółowość dróg - mapie UMP.